הריון ולידה
2021-11-30 12:44:14
אני יודעת שזה ירגיז את רוב הדתיות. אני דתיה בעצמי ולכן אבין את הכעס שלכן כשתראו את זה. אהל אני לא יכולה שלא להודות שיש דברים בגו. וצריך קצת להתעורר ולהבין שהמטרה היא לא ללמוד כל היום אלא לבנות חיים שכלולים בהם גם עבודה וגם תורה. וזה גם רצון השם. כי בסופו של דבר הכל נופל עלינו הנשים ולפי הכתובה בכלל הגבר זה שצריך לצאת לעבוד ולא האישה. היום לימוד תורה באה לפני הילדים אצל רב הדתיים והדבר הזה שגוי מאוד מאוד. כי הילדים הם העתיד. ואם אתה משקיע בתורה שלך ולא בילדים שלך אתה לא משקיע בעתיד אלא בהווה. כמובן שאני מדברת על אברכים שלצערי משתמשים בלימוד התורה כתירוץ לא לעבוד. לא על צדיקים שנחשבים ״עילוי״ ואצלם כל דקת לימוד תורה הם פנינים. אני חלילה לא אומרת שאנחנו מזניחות את הילדים (אני דתיה בעצמי) אבל כן, אם האבא במקום לצאת ולהביא כסף כדי לפרנס את המשפחה הולך לשבת בכולל ללמוד זה אומר שהתורה היא לפני הילדים. האישה לא אמורה לקרוע את עצמה כדי שיהיה מספיק כסף. זה אמור להיות מאוזן בין האמא והאבא במיוחד בדור הזה שקשה להתפרנס בכבוד. בכל אופן זו דעתי והיה לי חשוב קצת לעורר אנשים כי הסרטון הזה אישית העיר אותי וגרם לי להבין שאנחנו בכיוון לא נכון כלל.
אפשר גם ללמוד וגם לצאת לעבוד וגם לשמור על הכלכלה בבית וגם לחיות חיים שקטים מבחינה כלכלית. אנחנו מקריבים את הפרנסה שלנו עבור משהן שהשם לא מצפה מאיתנו לעשות. השם מצפה מאיתנו לחיות חיים שמתאימים לדור הזה. ובדור הזה חייב לצאת לעבוד כדי לפרנס את האישה והילדים. גם האמא וגם האבא.
לכל מקרה אני אוהבת את עם ישראל מאוד והדברים הללו באו מתוך אהבה ורצון לעורר וחלילה לא באו ממקום של כיס או ביקורת. כל אחת ואחת מכן היא אחותי.
״כל עם ישראל ערבים זה לזה״
יום טוב❤️
תגובות
2021-11-30 12:47:55
לא שפטתי. את מוזמנת לקרוא שוב. יש בחירה ויש בחירה. ולפעמים הבחירה הזו באה על חשבון דברים אחרים שלא אמורים לפי התורה להיות. זה לפי התורה. שוב לא שפטתי רק רציתי לעורר את מי שלא בחרה בזה כמו שזה העיר אותי המטרה שלי שזה יעורר עוד נשים. זה שאת כועסת זו בחירה שלך הדברים נאמרו באהבה
2021-11-30 12:48:29
היי את סתם מעלילה עלילות. במקום להגיב באימפולסיביות ועצבים תקראי שוב את הנרשם. לא זילזלתי.
2021-11-30 12:50:00
זה לט שפיטה. זה מה שאני רואה בתור מישהי שסביבה חיים דתיים. בינתיים את זאת ששופטת אותי. אם לא נוח לך אם מה שנאמר אני מקבלת את זה אבל אל תעלילי עליי דברים סתם. אני לא מזלזלת באמונה בדיוק להפך, אני באה לעורר נשים שלא שלמות עם צורת החיים הזו כמוני
2021-11-30 12:50:28
ומעבר לזה אני לא מתכוונת להגיב לך כי זה ברור שאת מגיבה מעצבים אז אני לא באה לריב עם אף אחת תודה ויום טוב
2021-11-30 12:50:30
מה אכפת לך מה כל אחד יעשה?
2021-11-30 12:51:24
ואגב הנשים שעובדות בשביל שבעליהן ילמדו עושות את זה מבחירה ומרצון ואפילו מתעקשות על זה בשידוכים ולא מתפשרות
2021-11-30 12:52:08
וואי אתן ממש מתגוננות. תקראו בבקשה את מה שרשמתי. אכפת לי מנשים שלא קל להן עם צורת החיים הזו. במקום לתקוף ישר כאילו אני שופטת תנסו רגע להבין מה נאמר. בינתיים אתן אלה ששופטות אותי לשלילה. לא אמרתי שום דבר מלבד שלפי התורה הגבר אמור לצאת לעבוד. ואני בטוחה שיש נשים (כמוני!!) שיקראו את זה ויבינו על מה אני מדברת.
2021-11-30 12:54:28
אבישג כל הכבוד להן ואשריהן אבל יש כאלה שזה לא מבוקשתן. סורי אבל לא כולן שלמות עם החיים הללו. וזה בסדר. בגלל שאתן כלכך מתגוננות אתן לא מנסות להבין את הנקודה רק תוקפות. כל הכבוד ואשרי האישה שמוכנה להשקיע עבור בעלה אבל יש כאלה שלא מוכנות לזה ומרגישות שאם יסרבו לחיות חיים כאלה הן כופרות. וזה חורה לי כל לפי הכתובה גבר צריך לפרנס את אישתו ולא הפוך
2021-11-30 12:57:19
ואם יש לכן בעיה עם הנאמר זו בעיה שלכן, כי לפי התורה זו החובה של הבעל. וכן, לא לכולן מתאים להתרוצץ ולקרוע את עצמה או לחיות חיים צנועים מאוד מאוד בשביל שהבעל ילמד. יש כאלה שלא מתאים להן וזה בסדר! וזו הייתה מטרת הפוסט! לא ביקרתי את מי שמוכנה לחיות ככה! רשמתי את הדברים כדי שנשים ידעו שיש גם דרך אחרת לחיות. ויש להן גב מהתורה!
2021-11-30 13:01:23
יש הרבה אבל הרבה הרבה נשים מהעם החרדי / דתי שלא מרוצות בכללל מזה שהאישה תלך תפרנס והבעל ילך ללמוד כל הזמן .
זה פשוט ענין שכל אחת גדלה לתוך זה, ואם יגידו או ירצו משהו אחר לרוב זה לא מקובל ! כי זה מה שחונכו וזה רק מה שיודעים
ואוי ואבוי למי שתבוא נגד הדבר הזה...
רובן נמצאות במקום שלא טוב להן. אבל.. אי אפשר לעזוב וללכת כי הרי יקללו אותה ויחרימו אותה בכל מצב
זה מה שעצוב ! שלאישה כביכול אין ברירה, והיא חייבת ללכת לפי מה שכולם הולכים.
זה כמו שיש ילדים שלא מתאים להם המסגרת הזאת ואז מתחילים לאט לאט לחזור בשאלה ופשוט מחרימים אותם ומעיפים אותם מהבית!
הזוי . הזוי . הזוי ! אנחנו ב2022 עוד רגע וזה עדין מתנהל בצורה כזאת
2021-11-30 13:04:19
נשמה אני לא דתיה ולא חרדיה .. אני רק אומרת לפי מה שאני מכירה שומעת ולא חסר כאלה ..
ולא אמרתי כולם, אמרתי רובם נמצאים במקום כזה.
לא חסר גם כתבות, ותחקירים שעושים על הדבר הזה
2021-11-30 13:05:55
פלוס יש גם כאלה שצריכות לשבת בבית ולהתעסק אך ורק בבית וגם זה, לא רוצה לחשוב מה יכול להיות אם היא תרצה פתאום כן ללכת ולעבוד או להתעסק גם בעצמה קצת.
2021-11-30 13:06:00
היי זה תלוי לאיזה זרם את משתייכת. יש מקומות בהם לא יאהבו את הרעיון שהבעל ילך לעבוד כמו האישה כי מדובר בביטול תורה כביכול. ורב הנשים שלא מעוניינות בסגנון חיים כזה לא יחשבו בכלל להציע אחרת כי כן זה לא מקובל בחרבה החרידית. שוב אני מדברת על החלק שחברה החרדית בו זה לא מקובל
2021-11-30 13:09:23
לא אמרתי שמישהו מכריח . תקראי מה אני רושמת מאמי
יש מצב שכן האישה תדע על הגבר שהוא כך וכך וזה מתאים לה, אוקי. אבל פתאוםםםםםםם דעתה השתנתה וואלה לא מתאים לה מה היא תעשה לדעתך ? תמשיך לחיות כך .
או כאלה גם שעושים שידוך מבלי לדעת מה מו ומי ואיך 🤦♀️ ובסוף חייה כמו אסירה .
וכן יש מלא סיפורים, לאו דווקא בתקשורת אני אישית מכירה ויודעת
זה שאני לא דתיה לא אומר שאני לא מכירה כן ?
2021-11-30 13:11:06
אומרת את דעתי ומימה שאני יודעת .
לא יודעת מה אצלך
לא מזלזלת בשום דבר חלילה , שכל אחת תחיה את חייה
אבל כואב לי לשמוע על נשים שלא יכולות לפצות פה סורי .
🤷♀️
2021-11-30 13:12:25
נכון . אחוז גירושין אצל החרדים פחות כי שוב יש הרבה שחיות במקום שלא טוב להן אבל נשארות שחלילה לא ידברו עליה או יחרימו אותה
2021-11-30 13:14:11
🤷♀️ .
זה ממש לא שמועות מימה שאני אומרת ..
אני מכירה אישית נשים כאלה .
בגלל זה אני אומרת מימה שאני מכירה לא ממציאה שום דבר
2021-11-30 13:15:19
ממששש ממממששש נכון
2021-11-30 13:15:38
בתורה גם רשום לא לרצוח ו....? זה באמת מה שקורה?
2021-11-30 13:18:20
ואני חרדית לכל דבר ואבא שלי לומד מי שלא לומד באמת צריך לעוף מהכולל מצטערת
2021-11-30 13:19:51
אז אני גם לא יודעת על מה את מדברת , את אומרת מי שדתי באמת לא רוצח ?
כמה מהם יושבים בכלא בגלל דברים כאלה.. חרדים והכל.
שורפים אנשים חיים, דוקרים,ומה לא..
עזבי לא נכנס לזה כי יש לי הרבה מה להגיד על הנושא הזה
אמן וכל אחת תמצא את האהבה והשלווה בביתה ❤
2021-11-30 13:20:06
חתמת לפרנס את אישתך לא שהיא תפרנס איתך תגדל את הילדים מספיק אנחנו עוברות בת כתוב על הנשים בצער תלדי בנים ולגבר כתוב בעתיד אפך תאכל לחם פעם מי שמע על זה שאישה תצא לעבוד הגברים היו לומדים ועובדים
2021-11-30 13:21:03
הפכתן את הפוסט למשהו שהוא לא. המטרה הייתה לעורר נשים כמוני שלא מתאים להן לחיות ככה. ושחוששות מלהביע רצון אחר ולהציע מהבעל לצאת לעבוד ולא ללמוד כי באיזשהו מקום זה מרגיש כמו ביטול תורה. שההפך הוא הנכון והחיוב של הבעל זה לצאת לעבוד ואם לאישה זה לא מתאים לעבוד במקומו כדי שילמד יש לה את כל הזכויות מהתורה לדרוש אחרת❤️ שוב לא ממקום של לשפוט. לא אכפת לי מה קורה אצל חרדים מסויימים מבחינת אלימות כי זה נמצא בכל מקום. אני מדברת על נשים שבגלל נורמות חברתיות מרגישות שהן חייבות לצאת לעבוד בשביל הבעל וזה לא באמת נכון לפי הכתובה והתורה
2021-11-30 13:22:42
בתורה
2021-11-30 13:22:59
בזעת אפך תאכל לחם
2021-11-30 13:25:21
אנונימית מסכימה עם מה שאת אומרת .
באמת חבל לי שנשים חוששות להגיד לבעלן לצאת לפרנס ! 😓
אולי כאדי שתתיעצי עם מישהי שמכירה, או לא יודעת איך זה עובד אצלכן
שיסבירו לך לעומק על כל העניין הזה .
ובלי קשר אולי כן תנסי לשבת איתו לשיחה ולראות מה הוא אומר על זה 🤷♀️
מאחלת לך בהצלחה ממש!
2021-11-30 14:04:43
לפי הכתובה הגבר הוא זה שצריך לעבוד?!
מי אמר?
אני לא יודעת באיזה מאה את חיה..
אישה עובדת כי היא רוצה לעבוד ולהיות עצמאית עם יכולת לפרנס את עצמה כשהבעל כבר לא יהיה שם כי היא התעקשה במשך שנים לשיוויון זכויות שמגיעות לה בצדק !
ואם יש משפחות שהאבא מעדיף לשבץ ללמוד תורה זאת *זכותו* ולא , האישה היא לא זו שאמורה להחליט אם הוא יצא לעבוד או לא, זאת אמורה להיות החלטה משותפת כיוון שזה משפיע על 2 הצדדים וזאת ההגדרה של זוגיות- זוג .
ומי אמר שאישה קורעת את עצמה בשביל שיהיה מספיק כסף? נכון יש מקרים שהעבודה שהאישה מוצאת לא מכניסה הרבה ולא מקדמת הרבה את האישה (קחי בחשבון שגם את העבודה האישה בוחרת) ,אבל
סתם לידע כללי, אני יכולה להגיד לך שאני אישית מכירה לא מעט משים שעובדות כי הן מעדיפות לעבוד וחלקן גם מרוויחות יותר מהבעלים שלהם.
והן לא 'נקרעות' הן באמת נהנות מהעובדה שיש להם חיים חוץ מלנקות ולבשל שאת זה אגב, כל אחד יכול לעשות. כן, גם הגבר האברך שחוזר בסוף יום מותש מלימוד תורה.
**גילוי נאות- אני חילונית ומאוד מעודדת נשים ליציאה לשוק העבודה ללמידה והתפתחות עצמית. פשוט כי מגיע גם להן לחיות מידי פעם.
2021-11-30 14:11:20
אני אישית ראיתי אותם עומדים בחוץ עם סגריות ושותים קפה וזהו זה הדבר היחידי שעושים נדיר שמוצאים משהו שבאמת באמת לומד וחוץ מיזה הדר שהיא לא אמרה שאישה לא יכולה לצאת לעבוד היא אמרה שהגבר הוא זה שצריך לפרנס את הבית אישה יכולה להשלים הכנסה אבל לא שכל הבית יהי על הכתפיים הקטנות שלה ועדו שהיא בהריון ויולדת וקמה בלילות ומגדלת את הילדים אישה שרוצה מעבר באמת בשביל שיהיה לה כסף משלה בצד מהממם אנמ בעד אבל לא לתת לה לקרוע את עצמה בשביל בעל שאל באמת לומד
2021-11-30 14:12:12
ואני יכולה להגיד לך בבודאות שהיום יש בקושיייייי אברכים שבאמת לומדים ומחזיקים את העולם עם הלימוד שלהם נדיר ממש
2021-11-30 14:12:27
איזההפסקה בחייאת יעל
2021-11-30 14:13:01
העבודה פה היא קשהמאוד מאודד קורעת ולא מתגמלת ועוד בנוסך לכל אחרי שהיא מרויחה את הכסף שלה היא לא רואה מימנו שקל כי הכל הולך להלוואות וכוו..
2021-11-30 14:14:55
ושוב אני אירצצ אישה שרואה שבעלה באמת לומד אז אני בעד לגמריי נגיד אחי הוא בן תורה אמיתי הוא ממש לומד על היום אותו גבר אבא שלי אבל אחים שלי האחרים לא יש להם אפשרות לשבת אבל הם יודעים שזה לא מהלב אז כן הם רק קובעים ואני מעריצה כאלה שמודים בזה זה לא משו רע
2021-11-30 14:15:13
תאמת שהרבה נשים שאני מכירה שנשואות לאברכים לא מפחדות לומר את דעתן ואם רוצות שהבעל יצא לעבוד הוא יוצא
והרוב פשוט עושות את זה מבחירה ואמונה תמימה שזה מה שהן רוצות בחיים
אני אישית לא מסוגלת ככה
2021-11-30 14:16:30
נכון מלא עשוות מבחירה אבל גם המוןןן במיוחד הצעריות עושות את זה כי זה מה שלימדו אותם ולא כי זה מה שהם רוצות וגם כי מבישות מה יחשבו עליהם ואיזה שידוך יבוא לבם ועוד מלא רבדים
2021-11-30 14:17:11
הדור הזה ממש לא כזה באמת פעם זה היה ככה
2021-11-30 14:17:18
אני אישית אמרתי חד משמעית אני לא מתכוונת לפרנס בית אני רוצה שבעלי יקבע עציצים לתורה וזה מה שהוא עושה ואני מעריצה אותו על זה הוא יודע שהוא לא מסוגל לשבת ללמוד יום שלם וזה בסדר
2021-11-30 14:17:34
בדיוק גם בעלי
2021-11-30 14:18:29
אני מכירה מלאא בחורות כאלה של הדור הזה אז לא יודעת מה להגיד לכן פעם זה היה באמת מהלב הם ממש האמינו בזה בלב שלם ולכן המבוגרים יותר הרבה יותר יושבים ולומדים היום הצעירים עזבי אני לא רוצה לפתוח פה וזה גם לא כולם אז בכלל
2021-11-30 14:19:09
אני מהתחלה הייתי בדעה הזו וגם לא המתי בשום סמינר ברגע שסיימתי תיכון גמרתי עם כל המסגרות החופרות האלה
2021-11-30 14:19:54
מעבר חזה שזה מממשששש לא מזיז לי מה אחרים חושבים אמא שלי תמיד אמרנ לי שזה מה שמתאים לי בחיים לא דחפה אותי למשוך לא מתאים לי וזהו
2021-11-30 14:19:58
למשו
2021-11-30 14:20:11
לא אמרתי שאישה לא צריכה לפרנס. די להוציא דברים מההקשר. תקראי בתגובות ותראי למה התכוונתי. לא לכולן נעים לבוא ולומר לבעל צא לעבוד!! וכן אם היא רוצה מותר לה לדרוש את זה כי זה רשום בכתובה!!! ואם את לא מאמינה לי את מוזמנת לבדוק גדולים וחכמים ממני אמרו את זה! חחחח מה זה מי אמר? התורה! ואם אישה רומה לעבוד וגם שבעלה יעבוד? איפה ראית אותי רושמת שאישה לא צריכה לעבוד?! רשמתי שמי שרוצה יכולה לדרוש כן כן לדרוש שבעלה יצא לעבוד! לא אמרתי שהיא מחוייבת לשבת בבית להפך! רשמתי הבעל והאישה! די להוציא מהקשר כי זה כיף!
כל אחת פה קוראת והופכת את הפוסט שלי לאיך שמתאים לה. יש הרבה נשים במגזר החרדי שלא נעים להן לבוא ולהשמיע קול שהן לא רוצות שהבעל יצא לעבוד כי בעינהן ובעיני המגזר זה כמו ביטול תורה!!
2021-11-30 14:20:55
אז שילך ללמוד הכל טוב אשריך ואשריו
2021-11-30 14:22:26
התגובה שלי הייתה מופנית להדר שקבעה שאני רשמתי דברים לא היו.
2021-11-30 14:23:42
בקיצור מה שיש לי להגיד זה ככה גבר שלומד שעה ביום אבל לימוד אימיתי בשמחה ממש וגבר שלומד 4 שעות בשמחה ובאמת מבחינתי זה אותו דבר זה שהגבר הזה שיושב מסוגל לשבת וההוא שמסכן לא מסוגל לשבת אלא רק שעה אחת מספיקה לו מבחינתי הוא עשה את שלו והראה שמה שהוא יכול הוא עושה תחשבו מה שבאלכם זה מה שאני חושבת בעלי לדוג לא מסוגל לשבת יותר משעה גג שעתיים
2021-11-30 14:24:24
ושהוא יושב ולומד שעה או שעתיים אני כל היום אומרת לו איזה צדיק הוא ובזכותן העולם עומד ושזה שווה ערך לאלה שלומדים יום שלם כי הוא למד באמת ובשמחה ולא כי חייב.
2021-11-30 14:29:11
בקיצור זה הזמן להיתפלל מנחה ולא לשכוח על הניסים תעשו מאמץ לכבוד בורא עולם
2021-11-30 20:30:12
היי, ילדתי נסיך לא מדברת שטויות.. היא לא אשמה...
תחשבי שככה כל החילונים רואים אותנו, שחורים וחשוכים שאין אצלנו אהבה והנשים חיות חיים שהן חייבות ולא בחרו... כי זה מה שמאכילים אותם בלויזיה!!!!!!
פשוט מזעזע בחיי.
יש זוגיות מעולה לחרדים ויש הבנה והדדיות.
ויש מקרים שלצערנו גם לא..
מה שבטוח זה שזה לא מה שקורה בשטיסל ולא מה שאדון אמנון לוי מתחקר ומפרסם!!
מי שרוצה להכיר חרדים, שיבוא ויכיר אותם באמת ולא מהטלויזיה.
אנחנו אוהבים
ואוהבים את כוווולם ❤
2021-11-30 20:30:44
מי בכלל יודעת מי זה הרב בסרטון...??
2021-11-30 20:31:20
בת אל. חזזזזזק
2021-11-30 20:42:53
הפסקתי לקרוא תגובות באמצע כי הבנתי שלא ניראלי שהובנת נכון
לא ראיתי את הסרטון אז אני מתייחסת רק לנאמר למעלה
יש משהו בדבריך אם יש גברים
שהולכים ללמוד תורה או אפילו רווקים שיושהים הידיבה ולא באמת לומדים וזה תירוץ להתנער מאחריות של צבא עבודה וכלכלת הבית
אז כן את צודקת במאה האחוז
היום בימינו נורא קשה להתפרנס ויש היום הרבה אופציות לעבודה תורנית וככה אפשר לעשות חצי חצי
גם יש בעלים שמעתי שממש מתנערים מאחריות בבית כי יש לה תפילה בדיוק או שיעור
וזה ממש לא אמור להיות ככה
יש זמן לשיעור גם אחרי שהילדים במיטות כנל לגבי תפילה
עכשיו אני מאד תומכת ומאד מעריכה אדם שיושב לומד תודה באמת שהאור של התורה נמצא בו והכל מאהבה אמיתית
אבל מי שמתרץ את הבריחות שלו כלימוד תורה ותפילה אז פה זה באמת לא בסדר
בכל אופן חכאן ולכאן יש אנשים שמחליטים להתמסר לזה ואם לאשה נוח עם זה ובדגש לאשה נוח והיא מוכנה שבעלה ילמד תורה אז הקבה שולח שפע יש אנשים אברכים שמתקיימים מ1000 שקל להגיד לך איך? לא יודעת רק ניסייםבכל אופן בלי תורה שום דבר לא היה מתקיים אז התורה היא קור הברכה ועדיין יש גברים שלדעתי טם רואים שהאשה קשה לה ויש לחץ כלכלי יכולים להרתם ולמצוא עבודה אפילו שעוסקת בקדושה
2021-11-30 20:51:43
אני לגמרי מסכימה עם מה שהרב אמר בסרטון וגם איתך אנונימית. לא מבינה מה הזעם שלכן בנות היא צודקת והוא צודק לגמרי!!!
היום המון גברים בוחרים ללכת ללמוד במקום לפרנס את המשפחה.
צריך לעבוד וללמוד תמיד אפשר לשלב בטח אם הקמת משפחה עם המון ילדים שצריכים לאכול, לא הכול צריך ליפול על האישה. (בית, ניקיון עבודה, גידול ילדים)
הוא יכול ללמוד שעות ביום אף אחד חס וחלילה לא מונע מלימוד, אני לא נגד ואני לא שונאת אני ריאלית!! במדינה שלנו אי אפשר שרק אחד יעבוד חייב שותפות! חייב ש2 בני הזוג יעבדו כדי שיהיה אפשר לחיות כאן.
אני לא נגד דתיים או שונאת להפך אני שומרת מסורת ומאמינה מאוד!!
2021-11-30 20:52:10
.
2021-11-30 21:00:01
אני גם מסכימה עם מה שנאמר ואיתך אנונימית🙏🙏🙏💞
2021-11-30 21:09:46
רינת, זה הרב יואל ראטה, יש לו כל יום סרטון קצר שמופץ
2021-11-30 21:13:38
זה נכון מה שאת אומרת בעל גם צריך לפרנס כי מאוד קשנ להסתדר עם משכורת רק של האישה.
אבל יש נשים שמסכימות שהבעל ילמד וזה מחירה שלהם.
2021-11-30 21:14:46
אני מכירה מישהי מקרוב שבעלה רק לומד ולא כזה שומר על הילדים וכלום והיא שותקת
2021-11-30 21:15:31
בחירה*
2021-11-30 21:17:02
ומה היה פעם הגבר היה עובד ןאישה יושבת בבית ומגדלת תילדים היום הכל יתהפך
2021-11-30 21:43:57
אין מצב שהיא שותקת סתם זה נגיד מחרפן אותי טוב אתה לומד אז בזמן הפנוי תהיה כל כולך לילדים ולאשתך
2021-11-30 21:55:10
אז אני אומרת לך שהיא שותקת הוא אפילו לא הולך לכולל לומד בבית
2021-11-30 21:55:20
לא מפסיק בכלל
2021-11-30 21:55:47
צריך לדעת להפריד בין תורה למשפחה.
2021-11-30 21:56:00
וזמן הפנוי להיות עם באישה והילדים
2021-11-30 21:57:05
ואוו בכלל הזוי לא יודעת לי מאודד קשה עם זה
2021-11-30 21:58:37
קשה לי לשמןע שיש אנשים ככה
2021-11-30 21:59:25
בעלי עובד ובערב לומד שעה תורה
2021-11-30 22:02:10
אנונימית יקרה , את רשמת את הפוסט בצורה שמשתמע ממנו שאישה לא צריכה לצאת לעבוד ולקרוע את עצמה.. יכול להיות שהתכוונת להגיד משהו אחר בצורה אחרת,
אבל זה המסר שהניסוח שלך העביר ..
אגב , לידע כללי..
אם את מסתכלת על זה מבחינת כתובה-גבר לא מחוייב ללכת לעבוד , הוא מחוייב לפרנס אותך בדרך כזו או אחרת. משמע גם כאברך- אמור להיחשב כפרנסה .. זה לפחות מה שאני יודעת (והתייעצתי עם עו"ד על העניין הזה לפני הנישואין).
המטרה הכללית של הכתובה בעקרון- זה לוודא שתהיה לך דרך לחיות בכבוד גם אם הגבר "יגרש" אותך (כן ממש מקומם לשמוע את זה בצורה הזו ,לי במיוחד.. אבל לרוב זה ככה כשמתחתנים ברבנות,הגבר מקדש והוא גם המגרש, אם הוא לא מסכים להתגרש בחלק גדול מהמקרים אישה יכולה רק לקפוץ אלא אם עשתה הסכם משפטי או משהו דומה כתוב כלשהו לפני נישואין..)
2021-11-30 22:05:53
בכל אופן שולחת חיבוק ומאחלת לך בהצלחה ורק טוב💜
2021-11-30 22:10:51
אני לא דתיה אבל כפי שכתבו פה למעלה בתגובות - חיה ותן לחיות
2021-11-30 22:11:11
תודה רבה לכל הבנות שהבינו אותי. שמחה לדעת שיש לפחות כמה שהבינו מה הכוונה שלי הייתה בפוסט.
אמא לנסיך אהובה תודה רבה לך רק עכשיו ראיתי את התגובה אני ממש מעריכה את זה❤️
והדר היקרה תקראי שוב. הפוסט שלי הוא חד משמעי. ואני אצטט ״זה אמור להיות מאוזן בין האמא והאבא במיוחד בדור הזה שקשה להתפרנס בכבוד״ הנה עוד משפט - ״השם מצפה מאיתנו לחיות חיים שמתאימים לדור הזה. ובדור הזה חייב לצאת לעבוד כדי לפרנס את האישה והילדים. **גם האמא וגם האבא״
אם הבנת מזה שהאישה לא צריכה לצאת לעבוד אני לא יודעת מה לומר לך. זה רק מראה כמה אתן קופצות מעל הפופיק לפני שאתן באמת
מנסות להבין מה עומד מאחורי הכתוב.
2021-11-30 22:48:20
חחחח איך הדתיות נפלו עלייך
אנונימית את צודקת ..
2021-11-30 23:09:59
אני גם חושבת שאת צודקת אם לא הבנת נכון מימה שכתבתי
2021-11-30 23:14:18
הריון שני חלילה אני יודעת שהבנת אותי נכון הכל טוב❤️ גם מי שלא הבינה הכל טוב פשוט לפעמים צריך לדעת איך להגיב ולא לקפוץ למסקנות ולתקוף
2021-11-30 23:43:51
הריון שני, אנונימית, אתן מה זה צודקות. והבעיית הנקרא של אלה שמתגוננות, כשאמרת במפורש למי מופנית הביקורת ולמה, אבל הן ממשיכות לגונן על משהו שלא דיברת עליו בכלל- היא רק כי ישר כשמישהי מעבירה ביקורת לגיטימית על החיים החרדיים - ישר לחרדיות/ בעלות תשובה קופץ איזה קפיץ של "שנאת חרדים'',- תראו כולם שונאים אותנו!!! כי ככה החרדים הורגלו- אנחנו הכי טובים כי יש לנו תורה! אנחנו מעל כולם כי ה' איתנו ומי שקצת מבקר- שונא, כי אין מצב שיש ביננו בטלנים, אין מצב שיש רוצחים בציבור החרדי, אין מצב שיש אנסים, מגוננים על ברלנד, ולדר, משי זהב וכו' כי לא מקשרים בין זה שלא הכל שחור לבן, ויש גם צדדים אפורים בעולם ובציבור החרדי בפרט. אני באה מבית חרדי ועכשיו חיה חיים דתיים מאוד, בעלי בא מבית חרדי מאוד וכל ה10 אחים שלו חרדים. וכווולם יסכימו. זה לא סוד שרוב האברכים הם בסך הכל בטלנים שיש להם הזדמנות לשבת לשתות קפה ולקשקש עם חברים לספסל, הרבה יותר נחמד מלעבוד. רק אחוז מאוד נמוך מהחרדים יושב ולומד בצורה רצינית. אתן יכולות לקפוץ עליי- אבל זו המציאות ואני יודעת ממקור ראשון. זו המציאות. לא כל אישה יכולה פתאום באמצע החיים לקום ולומר לבעלה די! אני רוצה שתצא לעבוד. גם אם בעלה מתבטל- זה חינוך מגיל אפס וטפטוף על המוח במשך כל שנות לימוד בסמינר, שאישה צדיקה שולחת את בעלה ללמוד. אין אופציה אחרת אם את רוצה להיות צדיקה ואישה טובה.
עכשיו סבבה- זה בדיוק מה שהאנונימית אמרה, יש כאלה שמקבלות בשמחה ומוסרות את נפשן בשביל זה ואחלה בשבילן שיהנו. אבל ממש לא כל אחת יכולה לקום ולומר לבעלה שיצא לעבוד. אין צורך להתכחש, זה אפילו לא רק בגלל שידברו עליהן או לא יקבלו אותן. זה חסמים פנימיים שנוצרים מחינוך של שנים זה בושה פנימית ואכילת לב ש''אני אישה רעה כי אני דורשת מבעלי לעבוד ולא ללמוד''. אז אמנם החרדים כבר יותר נפתחים לאופציות אחרות ויוצאים לעבוד כי ככה הם רוצים, אבל יש עדיין הרבה מאוד שחיים בתסכול כל החיים, ואליהן האנונימית פנתה. כל אחת עושה מה שטוב לה, אבל לא כל אחת מסוגלת לקום ולומר לבעלה מה באמת טוב לה. זה רחוק מהמציאות.
2021-11-30 23:51:37
אנונימית אנחנו איתך, שילוב זאת מילת המפתח ואם רוצים משהו מוצאים זמן אליו
הכל חשוב והכל צריך לעשות, וצריך שיופיעו קולות שונים אולי בעוד כמה עשורים יהיה שינוי ותמיד אפשר לומר כל מקרה לגופו ואם הצגתן מקרה ספציפי הוא לא מעיד על הכלל וכן יש הרבה זרמים ומעבר לזה כל אחד הוא אישיות ( יותר פוליטיקלי קורקט מזה אין)
2021-12-01 01:20:16
יש באמת כאלו שיושבים ויענו לומדים ובאמת חבל עליהם שיצאו לעבוד עדיף אבל יש כאלו שבאמת לומדים מרצון ואני לא חושבת שהכריחו פעם אשה שבעלה חייבת ללמוד מי שלא רוצה יכולה להוציא את בעלה מהכולל בדרך כלל כבר אומרים בשידוך שזה בחור שכנראה ישב וילמד שואלים את הבחורה אם היא תוכל לעמוד בזה יש מלא בנות שרוצות מוכנות ממש להתמסר ולחיות בצמצום אפילו בגלל זה
2021-12-01 01:20:43
חייב*
2021-12-01 01:30:10
זילפה, צודקת, יש כאלה שרוצות. אבל זה גם לא נכון לומר שלא מכריחים. קוראים לזה כפייה שקטה. זאת אומרת שבקול אומרים לך ''ברור זו בחירה שלך'' ושואלים לפני השידוכים, ונותנים לך הרגשה שאת בוחרת לבד. אבל בפנים המצפון שלך גם לא נותן לך להשתחרר מזה שאת מרגישה לא בסדר שהציפיות שלך מהבעל שיעבוד. זה בא מחינוך אינטנסיבי לכך שבנות צדיקות מתחתנות רק עם אברכים ( ובואי כולן רוצות להיחשב לטובות וצדיקות, וללכת לפי דעת התורה, ושהבית שלה ייחשב לבית כשר למהדרין). ברגע שבחורה אומרת בקול ''רוצה בחור עובד''- אפשרי כמובן, אבל זה ישר הופך את הבית שלה בעיני הסביבה ל''מודרני'', ''לא מספיק חרדי'', ''לא דוגמא לאישה צדיקה מאוד'' וכן הלאה.
מחשבה שגויה לדעתי אבל ככה עובד הציבור החרדי הקלאסי וזו המציאות.
2021-12-01 06:51:01
יש דעות לכאן ולכאן בעניין הזה.. לדעתי חשוב מאוד ללמוד תורה, זה הדבר הראשון שרציתי כשבחרתי את בעלי.
אבל אפילו חרדי! חסיד! בסרטון אומר שאם יש ביטול תורה-צא לעבוד!
מדובר על כלל הציבור ולא על עילויים
הוא גם לא אמר לצאת לעבוד ולא ללמוד
אפשר לשלב, ולדעתי זה הכי מתוקן שיש.. בעלי למד בישיבה חמש שנים ואז עוד שנתיים וחצי בכולל
היום הוא עובד ולומד בערבים
ברור שזה קשה לא וקצת מצער אותו, אבל זו הבחירה שלו! הוא היה כך עוד לפני שהתחתנו..
בקיצור אני מאמינה שכל זוג יעשה מה שטוב לו, יש כאלה שחיעם עם זה בשלום ויש כאלה שלא
בכל זאת האידיאל זה כן לשאוף לבעל תלמיד חכם שלומד ומשקיע את זמנו בתורה
אבל משפט של בעלי- אם זה בא על חשבון האישה אז יצא שכרי בהפסדי..
כל אישה ומה שמתאים לה❤
2021-12-01 06:52:33
ואני דתייה בעצמי..
ובלי קשר נראה לפי הפוסטין פה אפילו שגם גבר שלא לומד תורה לא עוזר בבית ולא עם הילדים
אין קשר בין השניים
לעיתים גבר שלומד תורה עוזר אפילו יותר בבית
2021-12-01 06:56:30
לא אני בשוק ממה שקראתי!!! פוסט כול כך פוגעני ומקטין את מעמד האישה וכלל לא נכון...
אני ובעלי בעלי תשובה לא גדלנו במסגרות כאלו ואחרות ....אבל כשהתחתנתי איתו ידעתי שהמטרה שלי בחייים זה שילמד תורה!!
ולא אני לא אישה קטנה שעושה מה שאומרים לה ומי שחייה לפי התורה צריכה לדעת שהתורה רק מעצימה ומגדילה את המעמד של האישה בבית...
בעלי תמיד אומר לי שלעולם לא יקרה מצב שכשאני שולחת אותו ללמוד הוא יעסוק בדברי חולין כי הוא לא מסוגל לחשוב שהוא גוזל אותי...ובעלי יד ימיני תמיד עוזר ומקשיב לצורכי הבית זה לא שייך בכלל אם הוא אברך...זה כבר אופיי...לימוד התורה הוא זה שמחזיק אותנו היום...ואם יש לי חלק קטן בזה..
זכיתי
מאחלת לכול אותן בנות לראות את אור התורה הקדושה ולהתחזק באמונה...
נשות אברכים זוכות לניסים גלוייים ...
2021-12-01 07:01:36
הודו להשם כי טוב כל מילה בסלע אהובה שלי❤
ברור לי שזה כך, את מהנשים שימסרו נפש על זה
אשרייך!
השם יזכה אותי ובעלי יאריך את לימודו❤
2021-12-01 07:03:57
לא מבינה מה ההלם קראתן את הכוונה שלה
זה שיש בנות שהבעל שלהן לומד תורה וגם שותף בבית ברכה אשריו
אבל סליחה על הביטוי יש גברים ששמים &^^& על האשה ומתרצים את זה כלימוד תורה שיעור או תפילה בזמן שהם עושים צחוקים עם החברים יש מלא כאלה
אז כן גבר כזה שיזיז את התחת שלו וילך לפרנס את בני ביתו
אין פה קשר ללהקטין אשה זה שאשה עושה 100 אןוז מעצמה והגבר לא זה לא הופך אותה לקטנה אלא לגדולה אבל גם שהגבר יעשה במידת הצורך !!
תמיד אפשר לשלב תורה זה ברכה אבל שיש צורך אז גם עבודה
גם בתורה רשום "בזעת אפיך תאכל לחם" משמע גבר צריך לעבוד קשה גם כדי לפרנס את הבית
2021-12-01 07:08:25
כן בכלל לא מובן איך הטענה של כותבת הפוסט הפכה ל''הקטנת אישה'' והילול נשים שבוחרות בבעל שהולך לכולל. קצת הבנת הנקרא! אף אחד לא בא אליכן בטענות נשים יקרות שבוחרות בבעל שהולך לכולל. אשריכן באמת זו מסירות נפש גדולה. הפוסט פונה לאלו שלא ממש בחרו בזה, ובעיקר מדבר על גברים שלא באמת לומדים ויש כאלה המון- זה הכל.
2021-12-01 07:10:11
אמן ואמן רחלי.... מאחלת לכם שתעלו יחד בתורה הקדושה ותזכי לראות בזכות החג הזה את אורו של השם יתברך❤ גילי- פרנסה זה נכתב ונחתם לנו מידי שנה....אנחנו עושים השתדלות וכול השאר בידיו של השם...לכתוב שאברך מזניח את הבית שאנחנו חיות בפחד זה הכללה וזה פוגעני אני בחרתי ובוחרת כול יום מחדש לחיות לצד אברך!! מי שלא שלמה עם עצמה שתתחזק באמונה אבל לא ייתכן להכליל את כלל הציבור החרדי וזה מעציב להראות רק הצד הפחות יפה בלימוד תורה איזה המתרס השני?
וכן בתור אחת שכול יום חיה את הבחירה הזו בלב שלם נלחמת בכול כוחי לקרוא את זה ממש מקומם ואפילו מעליב...
2021-12-01 07:20:14
הודו לה תודה על הנאום אבל את בדיוק כמו כל השאר כאן קופצת למסקנות. תראי לי איפה המילים שלי הקטנתי נשים?! תראי לי איפה רשמתי שמי ששולחת את הבעל שלה ללמוד היא קטנה?! איך הסקת מהפוסט שלי את הדברים הללו?! אתן כלכך עסוקות בלחפש אנשים שלא אוהבים את הדת או יוצאים עליכן שאתן לא שמות לב כמה אתן מוציאות דברים מההקשר! אני בעצמי דתיה! ואתן צריכות להתבייש שבמקום לדון לכף זכות ולהבין מהנקרא אתן עסוקות בלצאת עליי! מקווה שקדוש ברוך הוא יאיר את העיניים שלכן כי עצוב לי שיש נשים כאלה החברה החרידית שעסוקות בלתקוף ולא להבין ללב האדם!
תמשיכי להיות עסוקה ב לחפש רע את תמצאי רע גם אם הוא לא באמת נמצא שם!
חחחחח מקטינה נשים עלק. תקראי את הכתוב! אתם אפילו לא מנסות! מצטערת בשבילכן על הצרות עין והעיוורון. מאחלת לכן שתצאו מהחושך לאור ותבינו שלא כולן באו לתקוף. אני דתיה גאה ואני גאה בכל תלמיד חכם ואישה שלוקחים על עצמם לימוד תורה ומחרפים את נפשם.
2021-12-01 07:20:25
הודו לה' את מצד אחד אומרת שמכללים וזה פוגע (ובצדק כשזה באמת קורה) ובאותה נשימה את אומרת- ''מי שלא שלמה עם עצמה שתתחזק באמונה''- את כופה עליה את האמונה שלך בזה שבעל מושלם זה בעל אברך. אבל לא כל הנשים חושבות שבית מושלם ויציב בשבילן זה עם בעל אברך ( ואני מדגישה בשבילן). אני לא מבינה מה מעליב אותך בזה שיש נשים שחושבות שלא תמיד בעל אברך זה אופציה טובה, למה את חושבת שזה מראה את הציבור החרדי בצורה רעה? איך הגעת בכלל למסקנות האלה?
בסך הכל רוצים להראות שגם בציבור החרדי יש קשיים משלו, כי זה ציבור רחב ומגוון ויש בו מלא סוגים וסגנונות. בזמננו לא כל הנשים רוצות בעל אברך, ועדיין אלו שלא רוצות הן לא תמיד מצליחות להוציא את הבעל מהכולל ולשלוח לעבוד, כי יש הרגל להצתדק בזה ש''רק ככה ה' רוצה''. וכידוע התורה מדברת הרבה גם על עבודת כפיים, ולה' יש הרבה רצונות - בינם גם שלום בית ורצון האישה גם אמור להיספר לפי התורה. אבל לפעמים מצפצפים על זה בציבור שלנו- וזה עובדה קיימת, כי עובדה שכל הסמן מהללים רק אברכים.
ושוב מי שבוחרת בזה ורוצה את זה - אשריה, זכתה שטוב לה ככה אף אחד פה לא בא להכפיש את חרדים, את האברכים ונשותיהם. באים רק להראות גם צד אחר של החיים האלה עם בעל אברך. לא הכל וורוד, קדוש ומלאכי בחיים לצד אברך.
2021-12-01 07:24:10
אנונימית לדעתי גם את צודקת..
אפשר להסתכל על זה בהמון רבדים וגישות שונות
כמו שכתבתי מעליי בשתי תגובות שונות- מאמינה מאודדד בשילוב של תורה ועבודה, ומנגד אם השם יזכה אותי לבעל לומד אני אקבל באהבה.
ומסכימה איתך שיש נשים שזה עול עליהן ואם זה כך- הדעה שלי היא שיצאו לעבוד, כל רב שתשאלי יגיד את זה.
2021-12-01 07:25:31
ומשפט של הרבנית שלי- אשרי האישה ששולחת את בעלה ללמוד תורה.. יש נשים שמסוגלות לשלוח ליום שלם, ויש נשים שמסוגלות רק לערב/בוקר- הכל מבורך לדעתי ❤
2021-12-01 07:28:39
אנונימית, את צודקת לגמריי זה באמת מרתיח ומכעיס שמוציאים ככה דברים מהקשרם, ומתחילים לעבור לנושאים אחרים כדי להסית את העין מהעלעת מודעות לבעיה קיימת. זה משהו שחוזר על עצמו הרבה בציבור שלנו. תמיד כשמישהו מעלה איזו בעיה לגיטימית בסך הכל בציבור החרדי ומנסה לחשוב על פתרון- ישר יוצאים עליו שהוא פוגע, שונא חרדים, מכפיש, מכליל ועוד שלל אמרות יפות כדי להסית את העין מהתכלס. מפחדים שהמראה החרדי שלנו לא יראה מושלם בעיני החילונים, ושחס וחלילה נראה לא צודקים או טועים.
אבל אנחנו לא מושלמים, ואני אומרת את זה בתור חרדיה מבית, גם אצלנו יש אנשים רעים, אנשים עצלנים, ושקרנים כמו בכל הציבורים האחרים. אנחנו בני אדם- לא מלאכים. וכשיש טענה או בעיה לגבי זה- זה לא כדי להראות לעולם שהחרדים רעים- אלא כדי למצוא פתרון.
2021-12-01 07:31:08
ועוד דבר אחד- לא רק לימוד תורה מחזיק אותנו, גם דרך ארץ, ובין אדם לחברו ולדון לכף זכות שיותר יותר יותר גדול בהרבה מאשר לימוד תורה. אז אם יש לכן תורה אבל לא בין אדם לחברו זה לא שווה כלום.
במקום לתקוף ולהוציא עצבים תנסו להבין למה שרשמתי. זה פשוט ברור ממה שאתן רושמות שלא הקדשתן שנייה אחת לנסות להבין ישר הקאתן את כל הכעס שלכן בלי לחשוב פעמיים.
2021-12-01 07:35:11
אנונימוס בהחלט. בחיים לא זלזלתי, בחיים לא הקטנתי בחיים לא הכפשתי אף אדם חרדי שיוצא ללמוד ואישתו יוצאת לעבוד והם עושים אתזה בלב שלם! וגם כאלה שלא עושות את זה בלב שלם גם אותן אני לא מקטינה. להפך, באתי להראות צד אחד שהוא גם בסדר ולתת מקום לבנות חרדיות שמרגישות רע בגלל שקשה להן לחיות חיים מהסוג הזה אבל לא מדברות כי חושבות שזה ביטול תורה.
אבלללל
העיקר לכסות את המתקפה שלהן במילים יפות כמו הקטנת נשים, זלזול , שנאה כדי להפוך את זה לצודק
2021-12-01 07:38:23
צודקת לגמריי אנונימית.
2021-12-01 07:52:52
אני לא יודעת מאיפה הבאת את ההשגות האלו אבל מה שאת עושה זאת הכללה ללא יוצא מן הכלל!גבר ואישה (נורמטיבים) לפני שהם מתחתנים ומקימים משפחה ובית עושים בינהם תיאום ציפיות בדרך כלל הגבר אומר שהוא מתכוון רק ללמוד ולא לצאת לעבוד אם זה מתאים לה הם מתחתנים ואם לא אז מוצאים פיתרון או שהשידוך הזה יורד,אם הם התחתנו סימן שזה מתאים לה וככה היא בוחרת לחיות את חייה…יש הקונה עולמו בשעה אחת!מי שחי באמונה עובד בעולם הזה כדי לקנות את עולמו הבא בדרך כלל זה האבא שבזכות הלימוד שלו קונה את עולמו ועולם ילדיו בעולם הבא ואישה בזכות שהיא שולחת את בעלה ללמוד תורה קונה את עולמה הבא ! מי שיש לו אמונה חזקה ואמיתית יודע - פרנסה משמיים בלבד!!!!!!!!!פוסט מחריד.ואם את קוראת לעצמך דתייה ואני לא מזלזלת באמונה שלך היית פונה לרב שלכם ובודקת איתו למה ואיך ולא מכלילה ככה בפרסייה ועושה שם רכ לאברכים ותלמידי חכמים שבזכותם העולם הזה ממשיך להתקיים.
2021-12-01 07:56:48
ואם בכף זכות ובין אדם לחברו עסקינן-לכתוב פוסט כזה ולהוציא את זעמך ברבים זה לא דרך ארץ!!והפסוק הנכון הוא ״דרך ארץ קדמה לה התורה,תורה קדמה לדרך ארץ״ אם אין תורה - לא תהיה דרך ארץ ! ובין אדם לחברו זה ממש ממש לא הפוסט הזה בליווי סירטון של רב עם פנים גלויות ! זה לשון הרע ורכילות והוצאת שם רע.
2021-12-01 07:57:35
אני באמת לא מצליחה להבין את המשפט "פרנסה משמיים בלבד"
הכסף נופל מהשמיים? אם לא עובדים אין כסף
2021-12-01 07:57:55
🤦♀️
no comments
2021-12-01 07:58:28
אביגיל הגזמת לגמרייי
2021-12-01 08:00:36
וואו בנות הדיון יצא מהקשרו..
באיזשהו שלב הפסקתי לקרוא תגובות.
אנונימית אני מאוד מבינה למה התכוונת.
אני דתיה גדלתי מגיל קטן במוסדות חרדים המשכתי לסמינר כי רציתי וזאת הייתה הבחירה שלי ההורים לא כפו עליי.. ובסמינר זה מה ששמעתי כל היום בעל אברך וכו'... המון בנות מתחתנות ככה כי ככה הם יודעות שצריך וזה הנורמה וכו' וכו'.. יש כאלה שלא אוהבות את זה אבל לא רוצות להיות שונות וממשיכות עם החיים האלה. אני חושבת שזאת זכות גדולה להיות אברך ואם אפשר וזה לא פוגע בגידול הילדים וכו'.. וזה אפשרי אז למה לא וזה מבורך
חכולה להגיד על עצמי שהתחתנתי בעלי הייה אברך כמה שנים טובות ואחרי הלידה של הבת השנייה כבר הייה לי קשה ודיברנו והוא יצא לעבוד לבעלי ספציפית הייה מאוד קשה כי הוא אוהב ללמוד ויש לו מטרה והוא לומד לרבנות אז הוא משלב לימודים ועבודה זה קשה לי כי זה אומר שאני נושאת בעול הבית לבד אבל שוב זאת בחירה שעשינו ביחד.
אז כל אחת שתעשה חישוב מחדש אם היא רואה שלא טוב ולא באלה להצטמצם זה בסדר לבקש מהגבר לצאת לעבוד זה מה שנראלי היא ניסתה להבהיר פה בפוסט ולא לזלזל באף אברך שלומד
כי כל אחד כזה שעדיין שם זה מהממם❤️
2021-12-01 08:00:39
ילדתי נסיך יש לנו אמונה בה' שלא משנה כמה תעבוד את אותו הכסף אתה תקבל עובדה שיש מלאאא אנשים שמקבלים ים כסף ויכולים לחיות חיים מאוד עמידים אבל איכשהו מגרדים תצמם סוף חודש ברכה בכסף לא כל אחד מקבל פרנסה זה משמים אנחנו צריכים לעשות הישתדלות והקב"ה עוזר
2021-12-01 08:08:05
ילדתי נסיך, העניין הוא אפילו לא בזה. סבבה אם היא מאמינה שהפרנסה תבוא משמיים, זכותה המלאה, ואם היא שולחת את בעלה לכולל- אשריה.
הבעיה זה הסיסמאות שהיא אומרת באמונה שרק ככה העולם עובד ולא אחרת כמו: ''אברכים ותלמידי חכמים שבזכותם העולם עומד'', ''מי שחי באמונה עובד בעולם הזה כדי לקנות עולם הבא'' וכו'. שמענו כבר, עברנו את זה, אף אחד לא חלק על זה, מי שמאמין בזה אשריו.
התגובה שלה רק מוכיחה את מה שאני אומרת- פשוט הסתת עיניים מהנושא המרכזי שהעלתה אנונימית, וטריק כזה של ''נעלבי'' במקום להסתכל על דעה אחרת בעיניים פקוחות וראש פתוח. זה קורה כל פעם. לכן פשוט כבר אין מה לאמר. אולי עוד כמה שנים הציבור שלנו קצת יותר יפתח לשמוע ביקורת בונה. בינתיים לא כולן בנויות לזה.
2021-12-01 08:10:49
אביגיל בדיוק כמו שאיחלתי לשאר..
מאחלת לך למצוא את האור ולא לחפש רע בכל מקום כי בפוסט שלי אין רע. איפה הוצאתי את הזעם שלי בדיוק?! על מי ריכלתי בדיוק?! את קוראת מה את רושמת או שאת סתם זורקת מילים?
ולומר שאת מזלזלת ואז לקבוע שאני מוציאה שם רע לאברכים ותלמידי חכמים את זו שמוציאה עליי שם רע. מי את בכלל שתקבעי מי אני מי את שתזלזלי באמונות שלי? מי את שתטילי ספק אם אני דתיה או לא? מי את?!
אז מה אז אם אני בוחרת שבעלי יעבוד ולא יילך ללמוד אין לי עולם הבא?? לא! ואם אני בוחרת שבעלי יעבוד אז אני לא חיה באמונה? לא! אלה בדיוק הדעות שאני יוצאת נגדם! את זו שמכלילה! לא אני. את זו שמחרידה! לא הפוסט שלי.
תתביישי לך. בן אדם יכול להיות אברך ולהתייחס נורא לאנשים אז מה התורה שלו תהיה שווה?! ובן אדם אחר יצא לעבוד וילמד רק שעה ביום ויהיה טוב לאנשים אז מה לא מגיע לו להיות בעולם הבא? אז הוא פחות צדיק?!
2021-12-01 08:16:44
אתן פשוט מגעילות אותי תסלחו לי אתן מזעזעות ואתן גורמות לי פשוט להצטער שיש נשים כמוכן בעולם שיוצאות ותוקפות בלי לחשוב פעמיים. מטילות ספק ביהדות שלי באמונות שלי קובעות שאני מזלזלת בתלמידי חכמים. עצוב לי .
מאחלת לכן להחכים ולדעת לעצור לפני שאתן מוציאות רעל וארס.
פגעתי בכבודי בצורה מזעזעת ומכאן והלאה לא אמשיך להגיב כי זה יורד לרמות הזויות שלא חשבתי שירד אליהם. אני שמחה על מי שאני. אני גאה באמונה שלי, בדת שלי, בדרך חיים שלי בין אם בעלי אברך או לא. ואתן לא תקבעו אם אברך זה שיקבל עולם הבא אלא הקדוש ברוך הוא. אני גאה בתלמידי חכמים ומעריכה כל אחד שיושב ולומד ומשקיע את הנשמה שלו בתורה. אתן לא תשחירו אותי. אני יודעת מי אני ואיך אני מקדישה את כל כולי לקדוש ברוך הוא. וכמה אני ייראת כבוד אליו או לתמידי חכמים. תתביישו.
2021-12-01 08:17:04
פגעתן*
2021-12-01 08:17:49
בנות אפשר גם לא להסכים אחת עם השנייה
לכל אחת יש דעה אחרת בנושא וזה בסדר
כמו שפרצופיהם שונים כך דעתם..
לא נראלי שכותבת הפוסט התכוונה לזלזל בחיי תורה או באברכים רק רצתה להאיר שזה בסדר גם אם הגבר עובד כי זה מה שמחוייב בכתובה
וזה לא הופך אותנו לנשים פחות טובות או פחות דתיות וזהו זכותכן גם לא להסכים אבל לא צריך להתריס ולריב
חג שמייח ובשורות טובות❤️❤️❤️
2021-12-01 08:26:19
אנונימית את כל כך צודקת במה שאמרת
ואני גם דתייה
אני גם בדעה שאם יש לך אפשרות ללכת ללמוד תורה אז תלמד כל היום .ואם אין לך את האופציה הזאת והילדים מוזנחים וכו אז תךך לעבוד
האדם קיבל קללה בזיעת אפיך תאכל לחם
בעלי עובד וקובע עיתים לתורה בערב שעה כל יום וברוך ה' לא חסר לנו כלום
אבל אחותי כשהתחתנה ביקשה מבעלה שילמד שנה ראשונה בכולל ואחרי זה שילך לעבוד ויקבע עיתים לתורה והסכים . מה שבפועל לא קרה כי היה עצלן מדי והיה לו כביכול קשה לצאת לשוק העבודה כי התרגל לא לעבוד
2021-12-01 08:38:28
ואביגיל בן אדם צריך שיהיה את
שניהם. גם זה וגם זה. דרך ארץ קדמה לתורה כן, ומהתורה אפשר ללמוד איך להתנהג בדרך ארץ.
בן אדם יכול ללמוד תורה ולא יהיה לו דרך ארץ וכן להיפך. לא כל מי שלומד תורה יש לו דרך ארץ ולכן דרך ארץ קדמה לתורה.
2021-12-01 09:21:04
את צודקת לגמרי. אני דתיה בעלי היה לומד ואז נולדה לנו הבת השניה ופשוט ראינו שאין לנו אפשרות להמשיך בצורה הזאת והוא יצא לעבוד כמובן בכאב לב והוא משתדל לקבוע עיתים לתורה. אבל מי שאין לו את היכולת ברמת צריך לעשות את הצעד הזה. מה גם שהיום יש משרות תורניות.
2021-12-01 09:22:33
אנונימית על תיתיחסי מספיק שאת שולחת את בעלך 5 דקות של לימוד תורה אמצתי עשית את שלך הגן עדן שלך מחכה על זה שאת שולחת ואפילו קצת את בעלך ללמוד מספיק שאמרת לו אוחי תלך לבית כנסת להיתפלל צברת זכויות כי על הדרך יש מצב שיפתח ספר או סתם על זה שהלך יש שכר פסיעות
2021-12-01 09:27:13
.
2021-12-01 11:17:33
חחחחח עדיין בנות ממשיכות לצאת תגידו לי ? לקרוא ולהבין אתן יודעות?
דובר פה לא על אברכים שלומדים תורה ובאמת צדיקים (העולם עומד על זה)
דובר עם גברים שמתרצים את השהות שלהם בקודש כדי להתנער מאחראיות של הבית
וכן אם גבר רואה שאשתו לא עומדת בלחץ הכלכלי
ויש חובות וצריך כסף אז שיצא לעבוד חצי יום ויביא פרנסה
יש עבודות תורניות בשפע ....
למה עדיין אתן לא מבינות את כוונת הפוסט ולוקחות את זה אישי מידי כאילו מישהו מזלזל בבעל האברך שלה? חלילה כי זו לא הכוונה
תקראו שיב תבינו את הכוונה ותראן שאין לכם מה להגיד
יש נטייה למגזר החרדי להתגונן עוד לפני ששומע הכל
אף אחד לא בא נגד אף אחד ובטח לא לפגוע בתורה הקדושה
2021-12-01 11:56:06
יעל יש כאלה בנות ברורר שיש את זכית ועשית מעצמך זה לא אומר שכולם ככה
2021-12-01 11:57:34
ואת חוזרת לאותה נקודה של ההכללה היא לא הלילה היא דברה רק על האלה שיושבים ובמקום ללכת לעבוד ולהביא כסף נותנים תרוץ של כולל שיושבים בגג ולומדים שעתיים וזה חבל ומעבר לזה זה גם גזל אתה הבטחת הבטחה בכתובה תעמוד בה אוו שאתה באמת יושב ולומד ואישתך רואה פירות מיזה
2021-12-01 11:57:43
הכלילה
2021-12-01 11:59:21
אמא שלי אמרה לי אם אבא לא היה לומד באמת מזמןןן היא מעיפה אותו לעבוד אבל אבא שלי לא מסוגללל בלי הספרים שלו בכל מקום הוא לומד רואים שהוא בן תורה אמיתי וגם הוא תמיד תמידדדד עזר לאמא שלי בבית בחיים לא למד בבית שאמא שלי היתה צריכה עזרה אף פעם לא אמר לה אנמ לא יכול לומד אלא אם כן ביקש מימנה וממש אמר אם אפשר לא להפריע לי ללמוד כי יש מבחן או משו כזה
2021-12-01 12:10:58
זה לא שטויות זה באמת ככה בחלק מהמגזרים מה יש לך
2021-12-01 12:11:35
אני בעצמי מכירה בנות כאלה קשה להם ממש אבל הם מתפדחות להגיד שהבעל שלהם עובד ולכן הוא בכולל
2021-12-01 12:46:30
תאמת גם אני לא נתקלתי בכאלה ויש לי מלא חברות חרדיות ממש
2021-12-01 13:00:33
אז הם לא אומרות לכם לא יודעת
2021-12-01 13:09:09
את יודעת היי.. גם לומר שאין נשים כאלה זה להכליל. מאיפה את יודעת ? זה שלך אין חברות כאלה לא אומר שזה לא קיים. לא כל העולם סובב סביבכן סורי
2021-12-01 13:14:19
מעניין באמת כי אני אף פעם לא שמעתי שאשה מתחתנת לאברך לא מרצון ההפך אצלנו רואים את זה כזכות ויש לי מלא חברות שאמרו שהם רוצות בעלים שעובדים אם יש מקום שזה בושה שגבר יוצא לעבוד אז זה באמת בעיה אבל אף פעם לא שמעתי דבר כזה
2021-12-01 13:27:52
ואנונימית אף אחד לא השחיר אותך ואם בעלך לא רוצה ללמוד אין בזה כל בעיה אבל אי אפשר להכליל את כל האברכים שיושבים ושותים קפה!!!! יעלוש את כתבת את זה נשמה היא לא הכלילה וחבל שאתם רואות את זה ככה
2021-12-01 13:29:29
הנה עשיתי העתק הדבק
2021-12-01 13:30:45
ולמה היא עובדת עד 7 נראה לך היא עובדת כמי חמור כדי שבעלה יוכל לשבת ללמוד ותאמיני לי הנשים האלה כל התורה שבעל שלהן לומד אם הוא לומד באמת זה שלהם הכללל כמו שרבי עקיבא אמר על רחל אישתו
2021-12-01 13:32:49
ועוד משו הזוי זה שהבעל לומד והאישה הולכת לעבוד בעבודות נשים גברים ביחד הראש ניפתח לעולם חדש אחרי זה לא מבינים למה אין התאמה ביניהם ואין תאום ציפיות כי מה האישה יוצאת לעבוד בהייטק עובדת צמוד עם גברים זרים לחלוטין ברור שלא יהיה תאום צפיות אחרי זה
2021-12-01 13:37:39
הריון שני את צודקת זה שנשים עובדות במקומות שמקלקל אותם לדעתי זה לא שווה את התורה של הגבר
2021-12-01 13:38:46
או שנשים הולכות ללמוד היום דברים לא ידעת באיזה מקומות כדי שתוכל לפרנס את הבית
2021-12-01 17:53:02
וואי מרוב שעניין אותי הדעות השונות שיתפתי את בעלי בפוסט..
אגב הרב שמדבר בסרטון הוא רב עצום וירא שמים ממש ויש לו קהילה ענקית בארצות הברית.
בגדול בעלי סיכם את זה כך- הדבר אינדבידואלי לכל זוג. כל אחג ואחת בוחרים לחיות את חייהם בדרך מסוימת, ודרך אחת לא סותרת את השנייה❤
2021-12-01 18:08:57
ברור שלא.. אבל האמת שיצא לנו ממש לדבר על זה עם בעלי זה העלה נושא שיחה מעניין חח
הוא עזב את הישיבה כי הרגיש התרופפות בלימוד וכי הוא רצה לחיות ברמת חיים שבישיבה לא יכל.
מצד אחד הרגיש שהוא לא באמת לומד מאה אחוז כשיש לו דאגה כלכלית, ומצד שני גם הרגיש אכזבה לעזוב את הישיבה.
הוא אמר ש"אברך" זה מושג שבא לעולם לפני בערך 100-120 שנה בהתחשב בדורות. בתקופות לפני כן כל אחד היה לומד ועובד ביחד(גם פעם העבודות היו יותר תורניות ופחות פריצות מהיום).
יש משנה בתלמוד שאומרת שאבא חייב ללמד את בנו לקרוא, לכתוב, ללמדו תורה,ללמדו מלאכה ולשחות.
מלאכה- שיוכל לפרנס עצמו בכבוד .
סתם מידע מעניין שהוסיף לי מאוד בנושא חח
2021-12-01 18:10:29
והיי מאז שכתבתי את התגובה שלי לא עקבתי בתגובות אז לא יודעת איפה כתבו שאברך שותה קפה חחח
אבל בגדול בעלי אמר לי כשהיה בישיבה היו המון כאלה שהיו בישיבה כי כך גדלו, וזה היה לפי הספר כזה .. (הוא היה בישיבה ליטאית אם זה משנה, היום בקו יותר חסידי)
2021-12-01 18:11:14
וסליחה- לא כל אחד עובד ולומד- רוב האוכלוסיה..
2021-12-01 18:22:50
קודם כל לחילוניות שעובדות בדרך כלל לבעלים לא מפריע שזה עם גברים שנית הם בוחרים להשקיע בקרירה מאוד וילדים עאלה בדרך כלל גדלים עם נני צמודה אבל יש להם מ"ל כסף וחופשות כמה פעמים בשנה ומותרות אז זה לפה או לפה יש כאלה שלא יותרו כל המשפחה ויש כאלה שלא רואים ברירה אחרת
מעוניינת לקרוא את כל תוכן הנושא? לחצי כאן לפתיחת הנושא באפליקציה.
נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך
הריון ולידה
2023-09-05 09:59:48
כמעט שבוע 9 והיה לנו ממש מעט דימום ורדרד לאחר הסקס זה בסדר או ללכת לבדוק?
הריון ולידה
2023-07-01 18:02:53
בלוטה בבית השחי, שלושה שבועות אחרי לידה מניקה ..
קרה למישהי ?? 😖😖😖😖😖
הריון ולידה
2023-04-29 21:37:45
מעל חודש מצוננת ושיעולים בלתי פוסקים כבר נמאססססססס לעוד מישהי זה ככה???
הריון ולידה
2023-04-15 08:47:14
מישהי מכירה את דר דדוש אווה ויודעת להמליץ?
מקבלת ברמת אביב לסקירה ראשונה
הריון ולידה
2022-10-18 17:30:23
אז איך הבוקר שלכם עם הילדים?
אני בהריון ראשון בקושי מצליחה להספיק להתארגן ולצאת בזמן לעבודה מה יהיה שיהיו לי ילדים 😂
אמהות
2021-12-20 17:25:14
חיסון גיל שנה
הריון ולידה
2021-08-24 22:05:26
דחוף 😫😫😫מישהי מכירה את המשחה הזאת ויודעת אם זה מתאים לגב תפוס??
(שבוע 6)