הריון ולידה
2022-05-12 13:36:30
סליחה אבל אני חייבת להציף את הנושא.
לאחרונה יש פה המון פוסטים של נשים בהריון / אמהות צעירות שמבקשות תרומות של כסף / מוצרי תינוקות.
חייבת להבין, למה להקל ראש בכניסה להריון?
למה להביא לעולם ילד שלא תוכלי להעניק לו דברים בסיסיים כמו עגלה, תמ"ל, חיתולים?
אלה לא מותרות - זה הבסיס!
למה לגזור על ילד חיים של מחסור ורעב?
אם לא תהיה לי האפשרות להביא עגלה, אפילו יד 2, אני לא אביא ילד לעולם.
ושלא תבינו לא נכון, אני ממש לא רוטשילד, אני קורעת את התחת וחיה ממשכורת למשכורת.. אבל בשביל הילד שלי אני אעבוד גם ב4 עבודות במקביל ולעולם לא אגזור עליו חיים בהם יש מצב שמחר בבוקר לא יהיה לו מה לאכול.
ואם אני צעירה ובריאה אני אצא לעבוד!!!!
לא ברור לי איך לכל כך הרבה נשים צעירות ברירת המחדל היא לבקש תרומה.
בריאות לכולנו
תגובות
2022-05-12 13:38:16
אני גם חושבת כמוך.
מיילא הייתה קורונה ומשפחות שלמות נכנסו למעגל העוני - פה זה מראש להביא ילד לחיי עוני.
2022-05-12 13:45:18
את לא יכולה לשפוט אף אחת את לא יודעת למה הן מבקשות ומה הסיבה פשןט לא לשפוט ושלא נעמוד במקום שלהן
2022-05-12 13:50:03
שלא נהיה אף פעם במקום הזה של לקחת, אי אפשר לשפוט אף בן אדם
שנהיה בצד הנותן תמיד ❤️
2022-05-12 13:51:49
אני מצטערת אבל אני לא מסכימה עם חוסר השיפוטיות. כמו שכתבו פה, יש נסיבות של החיים ויש גזירת דין מראש של חיי מחסור על התינוק לפני שנולד. ומעבר לזה, הסתכלות במונחים של "שיפוטיות" או "חוסר שיפוטיות" היא לא נכונה.
אני פשוט לא מצליחה להבין איך אמא, שמגדלת בבטן עובר שלימים יהפוך לתינוק ויגדל להיות ילד, מוכנה לגזור על הדבר הכי חשוב בחייה חיים של מחסור.
ועוד בדברים בסיסיים, לא בבגדים הכי יפים או בעגלה הכי יוקרתית.
2022-05-12 13:52:27
אני בכלל לא חושבת כמוך, אסור לנו לשפוט גם אם את עובדת קשה ומצליחה לתת לילד שלך חיים טובים זה לא אומר שכולן יצליחו אני מאחלת לך שתמיד תהיי בצד של הנותן ולא המקבל
אבל אסור לשפוט את לא יכולה לדעת אם הנשים האלה עושות הכל ועדין לא מספיק, אם הם חולות ולכן לא מצליחות לעבוד, אם אין להם עם מי להשאיר את הילד ולכן לא יכולות לעבוד יש מיליון סיבות לבוא לבקש תרומות זה לא דבר משמח לאף אחד תהיי בטוחה ואם אישה מגיעה למצב הזה זה אומר שהיא באמת במצוקה
זה שאין לאמא מצב כללי, או יכולת לעבודה מסיבה כזאת או אחרת זה לא אומר שלא מגיע לה להיות אמא
בקיצור באמת קצת אהבת חינם אם יש לך יכולת ליתרום הינה מה טוב אם לא זה גם בסדר אבל אין צורך לשפוט אנשים בשעת קושי אני מקווה ומאחלת לכל אמא שתצליח לגדל את הילד שלה על הצד הטוב ביותר שכולן יהיו בצד הנותן בעזרת השם
וגם לאלה שקשה לא צריך לוותר על החלום להיות אמא כי זה המהות שלנו בחיים
ואם זה אומר להפוך להיות אמא במחיר של לבקש תרומות או לעבוד ב4 עבודות בלי לנשום לרגע בישביל לזכות במתנה הזאת אז בלי לחשוב פעמיים
2022-05-12 13:55:15
אנחנו בתקופה אחותי שכבר למי שיש קשה לו להתפרנס בכבוד הכללל יקרר אם יש לנו איך לעזור בכייף ובשמחה אני יעזור גם אני ברוך השם תודה לאל בעלי עובד אני בבית שבוע 25 לא יודעת מה יהיה בעתיד למרות שחסכתי בשביל זה ויש לי משפחה תומכת אבל המצב היום ממממש חרא כל דבר מחפשים לעלות לא לכל אחת יש
2022-05-12 13:55:53
לגמרי לא מסכימה את לא יודעת ויכולה לצפות מה יכול לקרות לך או לבעלך בתשע חודשים האלה שאני נכנסתי להריון הייתי מליון דולר כמו שנראה ועכשיו קרו דברים שהובילו לדברים ונהייה לי קצת קשה אומנם לא יחזר שום דבר לילד שלי אבל קשה את לא יכולה לדעת לאן יובילו אותך החיים ובבקשה לא לנסות להכנס לנעלים של אף אחת כי אני מאחלת לך שתמיד תהיי בצד שנותן ולא בצד המקבל אז בואי לא נישפוט אף אחת או מה קורה לה תאמיני לי שזה לא הבחירה שלה זה קורה אין מה לעשות זה החיים פעם למעלה פעם למטה
2022-05-12 13:59:50
פשוט ברוב המקרים לדעתי זה שילוב של חינוך ותרבות שמגיעים ממנה, עם להיות צעירות מדי או בעלות חוסר הבנה, בגרות וידע.
2022-05-12 14:00:12
תודה לה'
סליחה אבל להגיד - "אם זה במחיר של לבקש תרומות כדי לזכות במתנה הזאת אז בלי לחשוב פעמיים" - אמירה אגואיסטית וחסרת אחריות.
את רוצה את המתנה הזאת
את רוצה להיות אמא
ולא אכפת לך שאת גוזרת על התינוק שלך חיים של מחסור.
תרומות זה תא משהו שאפשר להתבסס עליו לכל החיים.
מה יקרה אם לא עלינו חלילה הילד יצטרך טיפול רפואי? תרופות? עזרה בלימודים שהיום היא הוצאה כלכלית לא נורמאלית?
הורה צריך להיות מסוגל לתת לילד שלו את הדברים הבסיסיים, לא להודיע לו מראש שיחסר לו אוכל או עגלה או אמצעים בריאותיים!
2022-05-12 14:01:12
כי למה בחורה שיודעת שקשה לי כלכלית צריכה לוותר על להיות אמא ? ולמה לכתוב פוסט כזה קשה ? קראת שבנות מפרסמות? תתעלמי את לא חייבת לתרום, אני אישית רואה פוסט שאישה זקוקה לאוכל לתינוק שלה או כל בן אדם שמושיט לי יד אני אתן, אבל את לא חייבת לתרום ואת לא חייבת לכתוב פוסט כזה זה לא פייר מצדך ולא מצד המיעוטי יכולת שקוראות את הפוסט הזה. מאחלת לכל אחת ואחת שתמיד נהיה בצד הנותן ולא בצד המקבל ❤️
2022-05-12 14:04:54
כל אחת תעשה מה שמאמינה
זה בסדר לא להסכים
ולא צריך להבין בחירה של אף אחת. זה אישי לגמרי.
וגם אני עד שלא הייתי עם הבן זוג שלי היום כמה שנים (ויש לי המון תמיכה בבית) ידעתי שלא אשמור הריון כל עוד אני לא מוכנה לזה. לדעתי ילד צריך גב, בסיס יציב כדי לגדול ולפרוח. אני מביאה ילד כדי לתת לו את החיים הכי יפים שיש.
אבל - כל אחד ואמונתו.
2022-05-12 14:09:21
אתן יוצאות מנקודת הנחה שחיים של מחסור זה הדבר הגרוע בעולם יש ילדים שגדלים בבית שיש בו פחות וחיים מתרומות ובגדים יד שניה ומאושרים יותר מילדים שיש להם הכל..
אבל באופן כללי צורם לי לראות נשים שמביאות ילדים בלי מחשבה ולא מסתדרות לא דווקא בקטע כלכלי .
אני מתנחמת שיש מלא שגדלו כך ויצאו אנשים מצליחים
2022-05-12 14:12:34
אנונימית זה הזוי לחשוב שאם אין יכולת אז לא להביא ילד!
2022-05-12 14:13:23
אני למשל עבדתי ואחרי החתונה חיפשתי משראה יותר גדולה ממה שהיה לי כי כבר החזקנו בית ולא ציפיתי להיכנס כלכך מהר להריון (מודה לאל על המתנה ) ניסתי כמה עבודות ולא הלך לי וכבר לא יכולתי להמשיך לחפש אז ברוך השם לא חסר לי כלום אבל אי אפשר לשפוט אף אחת כל אחת והסיפור שלה
2022-05-12 14:13:33
לכל אחת מגיע הזכות לתינוק גם אם היא ממש בקו העוני. ואם כבר אני לא הבנתי למה הן לא פונות לעמותות כי יש מלא!
2022-05-12 14:13:51
אנונימית אין שום דבר בטוח בחיים האלה את יכולה להבטיח שכל החיים יהיה לך כסף? שכל החיים יהיה לך כוח נפשי ופיזי לעבוד? אז ככה שלאף אחת לצערנו אין משהו להתבסס עליו לכל החיים
גם אנשים עשירים לא יכולים להבטיח את האושר שלהם לכל החיים
ובואי כל אחד עובר בחיים תקופה קשה אז אם היא ביקשה תרומה זה אומר שזה עושה אותה פחות אמא? זה אומר שלא מגיע לה להיות אמא?
את יודעת יש אנשים שעשירים ומספקים הכל לילדים שלהם בצורה הכי טובה בעולם אבל אין להם את הכי חשוב אהבה כבוד מישהו שילחם בישבילהם
יש להם שטר במקום אמא או אבא
אז כן לדעתי גם אם יש קושי כלכלי לא אמורים לוותר על המתנה הזאת זה משהו בר שינוי
בעבודה קשה בתרומות במידת הקושי יש פיתרונות
אבל כשאין אהבה אין כבוד אין מישהו שילחם עבורך זה כבר אבוד מראש
2022-05-12 14:14:36
מי שלומד ועושה תואר שיש בו מקצוע כן יכול לחיות יותר בביטחון ממי שלא.
2022-05-12 14:15:13
זה הכל אמונה. כשמגיע הילד ה' יביא את הכסף.
וגם אם אתן לא חושבות ככה (שזאת באמת גישה לחיים)
לפחות יש מספיק אנשים שמסכימים איתי והם פתחו עמותות לנזקקים.
כי הדבר האחרון שה' רוצה זה שתפילי או תעשי מניעה רק כי אין כסף. מחשבה שטחית וחסרת אמונה בעליל!
2022-05-12 14:15:47
זה לא עבודה! לא תואר! לא מקצוע! ולא הורים עשירים!
זה רק האמונה!!!!!!!
2022-05-12 14:16:11
ה' יצא לעבוד במקומך? בגלל זה יש אלפי ילדים שהולכים לישון רעבים?
2022-05-12 14:16:41
אני כרגע נמצאת בנותנים. ומקוה שלעולם לא אטרך להיות מהנוטלים.. אבל זה הגיוני שהגלגל התהפך בכל רגע.
2022-05-12 14:17:30
לא אנונימית. כן צריך השתדלות...
אבל אחת ההשתדלות שלה זה לעבוד והשניה היא עם נכות וההשתדלות שלה זה להתקשר לעמותות.. אין מה לעשות
2022-05-12 14:18:08
גל לכי ללשכות עבודה ותראי כמה אנשים עם תואר שאין להם משרה במקצוע שלהם הולכים לנקות בתים אז גם אם תהיי הכי מלומדת אין ביטוח בחיים לכולם!!! הכל בר שינוי
2022-05-12 14:18:38
יש אלפי ילדים בישראל שבשבילם הגלגל לא התהפך, על "מעגל העוני" שמעת? תכנסי לאתר של "לתת" ותקראי קצת. איפה אלוהים שלהם? מה הם עשו רע בחיים שזה מה שמגיע להם? הם נולדו למציאות הזו ונתקעו בתוכה - זה למה זה נקרא *מעגל* העוני.
את חיה בפנטזיה.
2022-05-12 14:19:27
אנונימית אם תעשי סקר תגלי שרוב הילדים שהולכים לישון רעבים זה לא ילדים שאמא שלהם לא עובדת. אלה ילדים שההורים לא יודעים איך להשקיעה את הכסף. או מכורים לסמים או בקיצור יש להורים אפשרות אבל אין סדרי עדיפויות.
וזה באמת דבר מרגיז!!
אם מישהי כאן מבקשת תרומה לטיטולים כי היא אתמול קנתה לעצמה מכונית זאת בעיה.
2022-05-12 14:24:00
מסכימה לגמרי.
2022-05-12 14:34:52
את לא יודעת באיזה מצב בריאותי נמצאת הבחורה המבקשת עזרה אולי היא לא מסוגלת לעבוד אולי היא עובדת ועדיין חסר אי אפשר לדעת כלום!!!
אם אפשר לעזור אז יופי ואם לא אז לפחות לתת מילה טובה שתחזק למה לכתוב פוסט כזה שיגרום לנשים שמבקשות להתבייש עוד יותר מספיקה הבושה מלבקש מתנות בשר ודם 🤦
2022-05-12 14:35:23
קצת רגישות וסובלנות כלפי האחר זה מה שאנחנו צריכים❤️
2022-05-12 14:54:11
פוסט מגעיל מאוד לדעתי.
לא חייב להקיא את כל מה שחושבים, לפעמים עדיף לשתוק ולא לפגוע באנשים.
אמן שלא נזדקק אף פעם ושנדע רק לתת לחבק ולאהוב 🫶🏼
2022-05-12 15:16:43
אם הקדוש ברוך הוא החליט שצריכה להגיע נשמה לעולם הזה , עני או עשיר , מי אנחנו בכלל ?
שהשם יתן פרנסה בשפע וירחם על העם שלו אמן ❤️
2022-05-12 15:37:39
פוסט ממש מגעיל אגואיסטי ולא מכבד!
קל לך לכתוב את זה מהצד אבל תארי לך שהיית בנעליים שלה??
את לא יכולה לדעת מה היא עוברת ולמה היא מבקשת תרומה אז למה ישר שיפוטיות ????
2022-05-12 16:07:28
אני ממש לא מסכימה עם זה שהפוסט אגואיסטי או לא מכבד או בא להרע למישהי. היא הבעיה את דעתה וזו זכותה המלאה.
אי אפשר לעצום עיניים ולא לשים לב שבאמת כמות הפוסטים מהסוג הזה היא מטורפת לאחרונה...
לא מנקודה שופטת חלילה, אבל זה באמת שיקול שאולי עבור חלקכן לא רלוונטי ועבור החלק האחר הוא כן. ואל תנסו להשתיק אף אחת, לא לכאן ולא לכאן.
זה דיון וזה בסדר.
וחוץ מזה שהיא כתבה במפורש שאם *בריאים* אז יוצאים לעבוד. אז אין צורך להתנפל.
ובאמת כמו שנאמר - שתמיד נהיה בצד הנותן ושלא יחסר לאף אחת, לעולם ♡
2022-05-12 16:13:16
גם אם יהיו כל יום מאה פוסטים כאלה זה לא ענייננו.. תדפדפו בשקט.. די להכנס לאנשים לתחתונים זה נהיה פשוט הרגל בחברה שלנו וזה מגעיל!
וזה שזה דיון זה ממש לא סיבה.. לא אמור להפתח על זה דיון כי מה זה יעזור? יש אנשים שצריכים עזרה שמביאים ילדים למרות שלא ממש יש להם מה לתת ואין מה לעשות. תתחילו לחשוב קצת חיובי ועם מלא אהבה כלפי האחר זה לא עולה כסף..
2022-05-12 16:14:47
וואו את כל כך צודקת!!!!!!
2022-05-12 16:15:32
מורן, לא נראה לי שאת יכולה לקבוע למי יש או אין אהבה כלפיי האחר..
אל תהפכו את זה למלוכלך.. זו לא הייתה מטרתה של כותבת הפוסט לדעתי.
2022-05-12 16:28:16
קטי
זהה אכן מלוכלך לא משנה מה חלקכן אומרות..
מי שם אתכן מאשרות מה נכון ומה לא נכון. שכל אחד יחיי את חייו וזה ממש לא עניינינו! תתעסקו בחיים שלכן ובבחירות שלכן ולא של אחרים- זה דבר שאני מאוד מאמינה בו וכל חיי זה היה ככה ולכן קשה לי שאנשים דנים בעניינים שלא קשורים אליהם.
המטרה של כותבת הפוסט לא משנה ממש.. מה שאני אומרת זה שלא אמורים להפוך נושא כזה לדיון כי שוב- זה ממשששש לא עניינינו וכל אדם מתמודד עם דברים שחיו שבחיים אולי לא נבין ומקווה מאוד בשביל כולם שלא נצטרך להתמודד עם דברים דומים.
כל אחת מוזמנת לדפדף פוסטים שלא ״באים לה טוב״ כי איזה כיף שאפשר לעשות זאת 😜
2022-05-12 17:39:13
הפוסט הזה הוא הפוך מאגואיסטי.
אני רואה את טובת הילדים שנולדים, התינוקות הרעבים.
יודעות מי אגואיסטיות?
אותן נשים שכותבות פה שכל אחת שרוצה להביא ילד - זכותה.
בנות כמה אתן? מה עברתן בחיים? מה זה "זכותי", מה, אנחנו בגן?
לא מביאים יש כי זו מתנה, כי זו זכות, כי בא לנו!
ילד זו אחריות, זה יצור חי ונושם שתלוי רק בך (ובהורה השני אם קיים בתמונה).
2022-05-12 17:43:55
ממשיכה כי נשלח באמצע:
להביא ילד לעולם בלי יכולת לטפל בו זה חוסר אחריות, זו ילדותיות וחוסר בגרות, זה זלזול בצרכים של הילד - אלה לא נשים שנמצאות במקום מספיק בוגר לקבל עליהן אמהות - אי אפשר להתבסס חיים שלמים על תרומות!
מה יקרה כשלא יתרמו?
מה יקרה כששבוע אחד לא יגיעו חיתולים חדשים?
מה יקרה כשיגמר התמ"ל (היקר בטירוף) ואף אחת לא תתנדב להביא?
תנאי מחייה קשים, מחלות, נשים שנמצאות במעגל העוני - אני לא זו שאחליט מי תביא ילד ומי לא. אני רק אומר, אישה שאין ביכולתה לכלכל ילד *לצרכיו הבסיסיים!!!!!* שלא תתפלא לאחר מכן. ובטח שלא תבכה על מר גורלה.
תינוק משנה את החיים. מי שהיה לה קושי כלכלי לפני תינוק, אחרי תינוק המצב שלה לא ישתפר - להפך! הכסף שהוא עולה, הזמן של הטיפול (שבו היא לא תוכל לצאת לעבוד) ועוד ועוד!
בחרת להביא ילד למרות שאין לך את המשאבים לגדל אותו?
שאי בתוצאות.
את בריאה? צאי לעבוד.
אל תבכי על זה שעכשיו! אין לך זמן. ברור שאין לך זמן, לפני דקה סיימת 9 חודשי הריון קשים והרגע ילדת תינוק בן יומו!
מה חשבת שיקרה?
2022-05-12 17:47:29
ובנות שימו לב שלא דיברתי על נשים שנקלעו למצוקה כלכלית והן אמהות לילדים. זה קורה לכולם. המצב במדינה לא קל.
דיברתי על קבלת החלטה להכנס להריון ולהביא ילד במצב בו את נזקקת לתרומות! על גזירת דין ידועה מראש עוד לפני שהילד נולד.
שימו לב להבדל.
2022-05-12 17:51:39
אין עוד מלבדו -
את צודקת. השיח פה לא היה על מותרות, ובטח לא על חסכונות. השיח (לפחות זו הייתה המטרה שלי, זה שבנות פה הוציאו אותו מההקשר זה נושא אחר) הוא על מילוי הצרכים הבסיסיים של התינוק / ילד.
על יכולת לתת לו ביגוד מתאים לעונה, חיתולים נקיים, בקבוקים, עגלה...
מישהי כתבה באחד הפוסטים שאין לה אפשרות אפילו לקנות עגלה יד 2, והיא רק בהריון.
מה יקרה כשהילד יגדל? חיתולים זה נורא יקר. זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה להכנס ככה להריון
2022-05-12 17:54:46
לולו פיץ - את צודקת, יש מצבי קיצון, ובכל כלל יש יוצא מן הכלל. אבל מה שהעלה את השאלה שלי פה זה בדיוק זה - כמות הפוסטים ההולכת וגוברת לאחרונה, שלכולם מכנה משותף אחד - בקשת תרומות, חלק גדול של נשים שעדיין בהריון.
אני תורמת, מתנדבת, אוספת שקי בגדים לנזקקים ומגבות ישנות לכלביות של בעלי חיים.
הדיון פה הוא לא על הנתינה, הוא על ההחלטה שקודמת לבקשה לקבל תרומה - על כניסה להריון בידיעה שלמה ובטוחה שלא יהיה איך לענות על צרכיו הבסיסיים של התינוק - אוכל, חיתולים, תמ"ל ועוד רבים שכולנו יודעות שהם בגדר חובה לאחר לידת תינוק חדש.
2022-05-12 17:56:37
ושלא נדבר לא עלינו על מצבים רפואיים שעולים לא מעט כסף. זה לא נדיר ולא חריג. אני בטוחה שחלק גדול של נשים כאן מכירות אמהות שנזקקו לתרופה כזו או אחרת עבור הבייבי שלהן.
אני אישית מכירה גם מצבים קיצוניים יותר.
אז צריך שיהיה כסף - לא צריך להיות עשיר. לא צריך להחזיק חיסכון. צריך לפחות להצליח להחזיק עבודה / כסף שנכנס כדי לספק לילד את המענה הבסיסי לחיים שלו
2022-05-12 17:59:30
יכולה להבין את כותבת הפוסט, רק אם הכוונה להביא ילד כשמודעים למצב הכלכלי מלכתחילה.
אצלי למשל, עבדתי לפני ובמשך כל ההריון, עד שילדתי ונאלצתי להתפטר בגלל המצב הבריאותי של התינוקת, ומאז התחיל הקושי.. אף פעם לא ביקשתי תרומות כי תודה לאל יש הורים שעוזרים כשצריך.. אבל לבי עם אותן נשים שלא מסתדרות ונאלצות לבקש עזרה
2022-05-12 18:00:47
אמרת הכל
את מתארת תרחיש של בחורה צעירה, ילדה, שקיבלה את ההחלטה הכי גדולה של חייה, ההחלטה היחידה שהיא באמת לא הפיכה - להביא ילד לעולם, רק כי בנות אחרות לחצו עליה ואמרו לה שזו ברכה (?).
אני מבינה שאת מסבירה מניע ולא נותנת לזה לגיטימציה, אבל זה הזוי בעיני שיש כאן עדיין בנות כאלה ושהן ממשיכות לעודד נשים לפגוע, במודע, בחיים של תינוק שעדיין לא נולד, ולגזור עליו חיים של מחסום בצרכים הבסיסיים שלו. הזוי.
2022-05-12 18:02:49
אנונימית את צודקת אבל לפעמים החיים מביאים אותך לזה בעל כורח למשל את בזוגיות והכל בסדר ופתאום הבן זוג שלה עזב אותה והיא נשארה באויר לא חסר סיפורים כאלה אני בטוחה שאפילו היא כאמא לא נעים לה המצב הזה אבל בו זמנית אני בטוחה שיש לה סיפור מאחורי זה ובגלל זה אמרתי עדיף לא לשפוט כי אי אפשר לדעת מה מסתתר אחרי האישה
ובגדול תמיד לדון באנושיות וכף זכות שאולי יש מניע ולפעמים החיים מביאים אותך לזה עם כמה שזה נשמע רע אם תרצי או לא
והלוואי שכולנו ניהיה בצד הנותן ונוכל לעזור כמה שיותר, הכי חשוב בריאות כל השאר מאת השם יתברך❤️
2022-05-12 18:03:28
mama
המצב שלך לא היה ידוע מראש. כשקיבלת את ההחלטה להכנס להריון היית במצב רגיל, בלי בעיות כלכליות.
אבל הנה - את דוגמה מצוינת ללמה צריך בסיס סביר לפני שנכנסים להריון, ולפחות להתחיל ממצב שבו יש יכולת לטפל בעולל שהרגע נולד.
את לחלוטין לא היית מקרה הבוחן שהתכוונתי אליו בפוסט. מאחלת בריאות איתנה לתינוקת שלך וכמובן לך, ושתחזרי לעמוד על הרגליים בהקדם האפשרי.. אני בטוחה שזה לא קל ושיש לך עוצמות אדירות ❤️
2022-05-12 18:04:29
וואו פוסט ממש קשה..מבינה את השאלות שלך אבל גם לעניים מגיע ילדים ואם השם רוצה הוא יעזור להם לגדל אותם
2022-05-12 18:04:59
איך השם עוזר?
2022-05-12 18:05:26
נויה
תגידי את זה לאלפי ילדים ותינוקות שנולדו למעגל העוני ונשארו בו חיים שלמים, ואז גם להם נולדו ילדים לתוך מעגל העוני (מכאן השם) וחוזר חלילה.
למה השם לא עזר להם?
הם תינוקות, מה הם אשמים?
2022-05-12 18:07:03
אני מבינה אותך ואת הרצון שלך להבין אבל אי אפשר להבין את זה , זה לא שהם אומרים יאלה פאק איט בא לי תינוקי חמודי
2022-05-12 18:07:51
השם עוזר - מביאים להם תרומות, הנחות בארנונה, סלי מזון.
שלאנשים שעובדים קשה יום יום כלכך הרבה שעות ולא רואים את הילדים שלהם לא נותנים
2022-05-12 18:08:06
זה מגיע אליהם כל ילד יורד לעולם כי הוא צריך לרדת לפה אבל אם אותם אנשים מקבלים בהתחלה עזרה ואז לאט לאט מתגברים על הקושי לומדים,מתחילים להרוויח כסף אז לא חושבת שזה יפה לשאול למה להביא לעולם ילד שאין לכם אפשרות? כי אם יעזרו להם ואז הם ישתקמו תיהיה אפשרות ❤️
2022-05-12 18:08:09
תודה אנונימית, אני יודעת לאיזה מקרים התכוונת, אבל הגבתי כי אני חושבת שחלק מאוד גדול מאותן נשים נקלעו למצב הזה ולא פשוט קיבלו החלטה להיכנס להריון
2022-05-12 18:09:25
אמא של אריאל- מבינה אותך לדעתי כל איזה שיולדת מגיע לה עצם הלידה לקבל את כל מה שציינת חח בין אם יש לה ובין אם לא
אבל אני בחייל לא אסתכל ואגיד למה האנשים האלה מביאים ילדים לעולם
2022-05-12 18:11:13
כאילו כואב לי לקרוא כזה פוסט כי באמת יש נשים שפשוט נקלעות למצב הזה כמו שמאמא אומרת
ומצד שני יש נשים שמשליכות על השם הכל
ומצד שלישי יש נשים שממש מנסות ואם יחכו עוד אז אולי לא תיהיה אופציה לילדים?
יש מלא דרכים לדון לכף זכות
לא חושבת שזה יפה להסתכל על בקשה של מישהי לעזרה ולהגיד- למה היא מביאה ילד לעולם אם אין לה אופציה לכלכל אותו..
2022-05-12 18:12:13
אמא של אריאל השם לא אשם שלהם מביאים ולאנשים שקשה יום יום ולא רואים את הילדים שלהם לא נותנים
זה תאשימי את הממשל את המדינה
כי השם עוזר לכולם תהיי בטוחה עצם העובדה שהוא נותן לנו זכות לקום בבוקר לעבודה קשה בבריאות או לגדל חיים בתוכנו שיש נשים אחרות שמתחננות לאחד לא חושבת שיש עזרה גדולה מיזה
2022-05-12 18:13:21
אם היו בגישה שלכן נראה לי שרובנו לא היינו פה. חלר מהחיים זה גם לא תמיד דבש, לא אומרת סבל אבל לא כל דבר הוא תכנון מראש.
2022-05-12 18:13:22
תודה לה׳- צודקת גם!
2022-05-12 18:15:05
אני אישית תורמת כל חודש לעמותה שעוזרות למשפחות מעוטות יכולת שיוכלו לקנות מטרנה לתינוק - עמותת משאלות
לפעמים זה לא הגיוני איך משפחה מרובת נפשות מצליחה להתקיים, זה עולם שאני לא מכירה..
2022-05-12 18:16:02
Mm לגמרי מסכימה איתך וזה מה שניסיתי להסביר אין ביטוח בחיים לאף אחד ולכולם יש ימים שאת יכולה להיות על גג העולם ושלא נדע אחרי שעתיים להיות בתחתית של התחתית וזה גם בסדר זה לא אומר שבגלל שקשה לך אין לך זכות להיות אמא אם הקב״ה החליט ונתן לך אפשרות להכנס להריון בקלות בזמן שיש נשים עם טיפולים ועיניינים או כאלה שממתינות שנים אז מי אנחנו שנחליט אחרת?
2022-05-12 18:17:31
אמא של אריאל תתפלאי אבל משפחות עם תינוקות ומשפחות בלי תינוקות מתקשות מאוד לחיות בישראל גם כאלה שעמידים אפילו כי המדינה כזאת אוכלת את הכל מבפנים הכל יקר בלי שום תמורה ולכן אם יש אפשרות לעזור תבורכי אם לא זה גם בסדר אבל לא חושבת שיש למישהי זכות להגיד בגלל שאת מבקשת תרומה את חסרת אחריות כי נכנסת להריון במצב כזה
2022-05-12 18:24:27
תודה לה' ממש מסכימה איתך!!!
2022-05-12 19:04:05
מסכימה עם כותבת הפוסט.
להביא חיים לעולם בידיעה שאין את היכולת הבסיסית לגדל אותו, זה פשוט לגזור עליו חיי עוני ורעב. חיים שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה. אני מדברת על מקרים יבשים ועל הקלת ראש. פשוט לא פייר כלפי הגוזל הקטן.
לא כןלנו צריכים להיות עשירים, אבל כדאי להתבסס כלכלית אפילו הכי מינימלית, למחייה, ורק אז להביא חיים לעולם. נקודה.
2022-05-12 19:59:00
אז עניין של גישה אם עדיף חיי דוחק או לא לחיות בכלל... וגם אני כמו שני חושבת שזה לא גזירה לכל החיים והכל יכול להתהפך
2022-05-12 19:59:05
הנקודה היא שזה לא עניינינו וזה חוצפה בכלל לנהל דיון על אנשים אחרים. תתעסקו בחייכם כבר
2022-05-12 20:08:56
אתן חמודות כמה שאתן יפות נפש.
תפתחו את האתר של "לתת", תקראו קצת על מעגל העוני. תבינו למה הוא מעגל. תבינו שלדמיין שמחר הכל יתהפך זה פנטזיה שמתרחשת פעם באף פעם.
מאחלת לכן שלא תדעו מה זה להיות בתוך המעגל הזה.
להגיד דברים כמו "לא הכל בחיים זה תכנון מראש"?? בת כמה את? מה זו החשיבה הילדותית הזו? את באמת חושבת שהבאת חיים לעולם זה לא משהו שמצריך מחשבה?
זה לבל חדש של חוסר היגיון שלא נתקלתי בו
2022-05-12 20:09:59
מסכימה עם מורן. לא אמור להיות עניינך או ענייננו למה מישהי החליטה להביא ילדים.
ואני לא חושבת שמי שאין לה אמורה להימנע מילדים זה לא פייר ולא נכון. וזאת זכות למי שכן יש לה לעזור למי שאין.
בנוסף מאחלת לך שתמיד תוכלי לפרנס את משפחתך בכבוד.
2022-05-12 20:13:48
ולגבי עניין החוצפה והשאלה אם נכון או לא לנהל כאן דיון בנושא -
בנות יקרות, תתעוררו. יש לא מעט עמותות שמספקות עזרה ובהן מקבלי העזרה נשארים בעילום שם.
זו פלטפורמה שפתוחה לכולנו, היא כללית וציבורית עבור קהל היעד שלה. הפוסטים עולים כאן לעייני כולנו, ולכן גם הדיון בנושא יעשה כאן.
והסיבה שזה ענייני ועניין רבות אחרות אם יביאו ילד לעולם היא, קודם כל, ברמת המיקרו ובקטן - כי הנושא הזה עלה כאן, ואני חברה בפלטפורמה ממש כמו זו שרשמה את הפוסט, ולכן אני בוחרת להתייחס אליו.
ושנית, במאקרו, בגדול - כי אני קצת מתעניינת ומתנדבת, קצת יודעת מה זה מעגל העוני, וקשה לי לשבת מנגד כשאני רואה אמהות שהילדים שלהן מחפשים אוכל בפחים או תינוקות שחיים בתוך הצואה של עצמם, או הולכים לישון רעבים!!!! בגלל שהאמהות שלהם לקחו החלטה בלי לחשוב מראש.
בפזיזות.
בילדותיות.
בטיפשות.
קיבלו החלטה שאין ממנה דרך חזרה, והרסו נפש של ילד או תינוק טהור, שכל מה שהוא עשה בחייו זה להוולד, וכבר נגזר עליו להיות חלק ממעגל העוני - הוא לעולם לא יקבל הזדמנות כמו שאתן תקבלו. כי זה, חברות, מעגל העוני.
2022-05-12 20:15:21
היי . איפה ראית אמא צעירה שמבקשת כסף ?? אני לא ראיתי .. בתור אמא בת 17 אני אומרת את זה .. זה עיצבן אותי קצת .. כאילו אנחנו לא יכולות לפרנס וכאילו אנחנו ילדות שלא לקחו אחראיות .
בת 17 ודואגת לילדה שלי הכי טוב בעולם .
ובקשר לפוסט... אנשים נקלעים לסיטיואציות לא נעימות .. לא במתוכנן אני בטוחה !
אז מבקשים עזרה ... קורה לטובים ביותר . בטוחה שאף אחד לא מביאה ילד בלי לחשוב טיפ טיפה .. ברור שיש מקרים ,
אבל את סתם ביישת עכשיו נשים שבאמת צריכות עזרה
זה יכול לקרות מ פיטור בעבודה , מריבה עם ההורים , עם הבעל .. כל מיני כאלה
את סתם שופטת .
2022-05-12 20:16:57
חנה, מי אמר שנשים צעירות לא יכולות לפרנס?
נראה לי שכתבת פה את התגובה בלי לקרוא את השרשור של התגובות ובלי להבין למה התכוונתי בפוסט..
כל הכבוד לך שאת אמא בת 17.. לא הבנתי מה זה קשור לפוסט.
2022-05-12 20:21:09
לא , לא קראתי את התגובות .. קראתי את הפוסט
ומה זה קשור ? זה נשמע כמו הכללה .. כאילו הכללת בנות שקשה להן לפרנס והן מבקשות עזרה
והכללת בנות גילי שהביאו ילדים
אז מה ? עדיף להרוג את הילד? אף אחת לא מביאה ילד בשביל לעריב אותו .. כל עוד היא משוגעת .
יש מקרים שאין אפשרות ומבקשים עזרה
איפה אהבת ישראל ? לעזור למי שאין?
לא יכולה לעזור .. אל תעזרי .. את סתם מביישת בנות שאין להן וצריכות עזרה
2022-05-12 20:21:30
לא בקטע רע כן? אבל זה סתם מבייש ומיותר... יש דברים שעדיף לשמור בלב
2022-05-12 20:21:52
במקום לעשות פוסט על חסרות יכולת ולתת להן הרגשה חרא!!!!
2022-05-12 20:41:47
מסכימה שיש מקום לשאלה האם אצליח לפרנס את הילדים שלי בכבוד לפני שאני מביאה אותם, אבל באותה נשימה לא חושבת שזה ממקומנו לבוא ולשפוט נשים שמביאות ילדים לעולם, בין אם הן מסוגלות לפרנס ובין אם לא. אם את כלכך מעורבת בהרבה עמותות ומתנדבת אז את אמורה לראות גם את הצד השני.
בעלי עובד בעמותה שמחלקת סלי מזון פעם בשבוע לנזקקים בעיר שלנו, אני יכולה לומר לך שעם כמה שהוא מספר לי כמה המצב שלהם קשה מבחינה כלכלית עדיין הם רובם מאושרים עם כל מה שאין להם. ורובם יוצאים לעבוד ומחפשים איך לפרנס בכבוד את המשפחות שלהם, ורובם קורעים את עצמם בשביל כל שקל. אז אפשר לצעוק מעגל העוני וחוסר אחריות ולכעוס על כל מיני אנשים ולדון אותם כחסרי אחריות אבל אם את היית בנעליים שלהם איפה שהם גדלו עם האישיות שלהם מי אמר שהיית עושה יותר טוב? כל העניין של ״לא לשפוט״ זה לא איך את עכשיו היית נוהגת, כי זה להיות חכם בדיעבד. את לא יודעת איך את היית נוהגת אם היית חיה את חייהם, ומכאן הנקודה שזה לא ממקומנו לשפוט ולצעוק כמה זה חוסר אחריות. כי אם אני הייתי אישה ענייה אני לא יודעת אם איך הייתי מתמודדת עם ההחלטה לא להביא ילדים שזה כל האושר לפעמים עבור בן אדם. ויש הרבה אנשים עשירים, עם צי מכוניות, כמה בתים ובטן מלאה מאוד כל לילה והילדים עדיין מתוסכלים ואומללים ועם דיכאונות ומה לא. אז זה שאחד חיים יותר עניים לאוו דווקא אומר שהוא פחות מאושר או יותר אומלל מאחר עשיר.
וחוץ מזה - מה זה קשה לי לשבת מנגד? מה יעזור להוציא את התסכול שלך בפורטי? קשה לך לראות ילדים עניים ברחוב אז את פותחת פוסט ויורדת על נשים (שרוב הסיכויים יראו את הפוסט שלך) שמבקשות עזרה באותה פלטפורמה? כן לקרוא להן חסרות אחריות, ילדותיות, טיפשות, פזיזות את חושבת שזה יעזור? להפך. עכשיו גם מי שאיכשהו היה לה אומץ לבקש לא תבקש. אז במה את עוזרת לה?
את אוצה לעזור? לכי למשפחות עניות בעיר שלך ותעזרי להם למצוא עבודה זה יותר יועיל.
אני מבינה את הכוונות שלך אבל התוצאה בסופו של דבר משיגה ההפך.
אני אישית גדלתי לאם חד הורית ל5 ילדים, לא היה לנו הרבה אבל ברוך השם היום אני רואה ילדים שיש להם יותר ממה שניה לי ואני יודעת בוודאות שהם יותר אומללים ממני. ואני יצאתי לעבוד בגיל מוקדם דאגתי לעצמי ועדיין דואגת לי ולבת שלי. אז כן מעגל העוני קיים, אבל לרשום פוסטים מהסוג הזה לא כלכך יועילו לו להיגמר. וגם לא יגרמו לאמהות להפסיק להביא ילדים רק כי רשמת שהן חסרות אחריות.
2022-05-12 20:49:21
Magic מדויקת מאמי!!!
פוסט ממש מגעיל!!!🤮
2022-05-12 21:19:00
מי אמר שאני כותבת את הפוסט הזה במקום לתת עזרה?
הפוסט הזה מעלה דיון חשוב ועובדה שהוא גורר כל כך הרבה דעות ותגובות - מי שלא נאה לה יכולה ללחות על האיקס הקטן למעלה.
הפוסט הזה בא להעלות לשיח את השאלה שעוסקת בנשים שבוחרות להביא ילד לעולם למרות שאין להן יכולת לתת לו את מה שהוא זקוק לצרכים הבסיסיים שלו.
כל אחת מוזמנת להביע פה את דעתה. ומי שלא נעים לה, כבר אמרתי, יש איקס בצד.
2022-05-12 21:25:19
וואו פוסט נוראי
2022-05-12 21:25:59
אני ברןך ה לא במצב הזה אבל בעיני מי שכן וקוראת את הפובט הזה זה ככ נורא
2022-05-12 21:26:33
בדיוק.. לא משנה מה תאמרי ואיך שהתכוונת לפוסט או לא התכוונת ..
יש פה נשים שצריכות עזרה ואת מביישת אותם!
מאחלת לך מכל הלב לא להגיע למצב שצריך
פוסט שיפוטי ומגעיל ביותר
2022-05-12 21:26:41
אשה שהשגרה שלה זה קושי כלכלי גם היא רוצה ילד!!
2022-05-12 21:26:54
מי שקוראת את הפוסט הזה ובהריון, ובוחרת להביא את הילד למרות שאין לה כסף לתת לו אוכל או חיתולים נקיים, כדאי מאוד שתקרא את הפוסט הזה
2022-05-12 21:27:47
חס וחלילה אנונימית אף אחת לא צריכה להפיל בגלל מצב כלכלי! אף אחת!!!!!
2022-05-12 21:27:53
חנה יקרה, זו דעתי. אם זה לא מוצא חן בעיני מישהי אני מאוד ממליצה שתשקול שוב את השימוש בפורטי, פב צעודדים פלורליזם וריבוי דעות, ולכל אחת מותר להגיד את מה שהיא מרגישה.
2022-05-12 21:28:37
היא גם אמרה תדעה שלה
2022-05-12 21:28:48
נכון, וזו לגמרי זכותה :)
2022-05-12 21:29:41
קיצר כשאת לא נמצאת במצב מסויים אז קשה לך להבין כמה רע לאנשים אחרים פוסט כזה
נכון שזה מקום להביע דעות אבל יש גם ענין של רגישות
2022-05-12 21:30:17
עדי יקרה, את לא יודעת באיזה מצב אני נמצאת ומה גרם לדעתי להיות כזו.
It is what it is
2022-05-12 21:30:21
אנונימית יקרה , זו גם דעתי
ודעתי לא פוגעת באף אחד . דעתך כן.
כמו שאמרתי יש בנות שרואות את זה והן מתביישות .
2022-05-12 21:31:44
את החלטת שדעתך לא פוגעת באף אחד... את לא ממש אובייקטיבית, כן?
דעתך מאוד פגעה בי. אבל זו כבר שיחה שלא נכנס אליה כאן 🙏
2022-05-12 21:32:46
אנונימית .. אני בת 17 , אני בטוחה שאת גדולה ממני .. "כמו מכשפה " ככה אישה מדברת ? למישהי שהביעה את דעתה?
זה רק מראה שאת תקוע בתחת של עצמך ולא מוכנה לשמוע שאת ט ו ע ה
חצופה!!! סתכלי על עצמך ואל תכנסי לחיים של אנשים שקשה להם בלי לדעת למה
פוסט מגעיל. ועם הדיבור שלך גם את מגעילה !!!!!! איכס
2022-05-12 21:33:26
ואווו אנונימית את בנאדם ממש רע!! מה את חושבת שבנות יעשו הפלה כי היה לך משעמם והחלטת שבא לך לכתוב פוסט מגעילל שיצור דיון על חשבון הגב של הבנות שמספיק במצוקה ???? מה את מנסה לזרוע להן מלח על הפצעים??
אם כל כך קשה לך לראות את זה אז לכי תעזרי להם במקום ללכלך ולשפוט מבלי לדעת כלום מהחיים שלךך
2022-05-12 21:33:42
פגעה בך? את הכללת אותי ועוד נשים שקשה להן..
לא אמרתי כלום שאמור לפגוע בך ומאד זהרתי במילים
אבל את חצופה
2022-05-12 21:33:57
מה הקשר מה המצב שלך?? גם אם את במצב דומה, יש בנות שזה לא עושה להם טוב!
2022-05-12 21:34:19
לא הכללתי אותך. את אמרת שאת לא חווית מה שדיברתי עליו בפוסט. אז למה את הופכת את עצמך לקורבן? את לא הנושא בפוסט
2022-05-12 21:37:50
הכללת. ומי אמר שלא חוויתי? וזה גם ממש לא ענייניך .
ואני ממש לא קורבן
את סתם מנסה לטרוף ...
תתעסקי בעניינים שלך . מי את שתעבירי ביקורת על בנות שקשה להן?
לא באמת אני מנסה להבין . מי את בכלל?????
2022-05-12 21:38:12
טוב, מוזמנות להמשיך בשיח, כמות התגובות כאן רק אכן מאששת את הנושא של הפוסט. שמחה שאתן להוטות להשאיר אותו באוויר - הדיון הזה חשוב מאוד לטעמי.
אבל כמובן, כל אחת ותחושותיה.
ליל מנוחה לכולן 💜🌜
2022-05-12 21:42:07
גם לך מאמי , לילה מקסים
תשני טוב כן? אחרי הפוסט המגעיל והחסר רגישות שלך שיעשה רע לבנות שקשה להן .
טפייי מגעיל!!
2022-05-12 21:46:05
כן.. לא שווה יריקה אפילו .. ולא נפגעת , רע לה בנשמה והיא מוציאה את החרא פה .. זכותה ..
פשוט מתעצבנת בשמי ובשם הבנות שקשה להן שכל אחת חושבת שהיא איזה משהו ותבוא להעביר ביקורת עלינו .. כאילו אנחנו לא קיימות וכאילו אנחנו לא נלחמות בשיניים .. ומורידות את הראש ומבקשות עזרה .
מדברת בשמי ובשם כל אלה שנלחמות על ילדהם גם עם זה אומר ללכת לבקש עזרה!!
מקווה שיהיה לך קצת לב ומוח למחוק את הגועל נפש הזה שרשמת . לילה טוב
2022-05-12 21:48:13
חחח איזה מהממת תודה ❣️❣️
2022-05-12 22:23:54
לא הבנתי את רוצה לקיים ״דיון״ אבל תוקפת את כל מי שמגיבה נגד? דיון זה לשני צדדים. אז לומר שכל מי שלא נאה לה יש איקס אבל בו זמנית לטעון שבאת לקיים דיון מאוד סותר. אני אישית לא תקפתי אבל זה כן נראה שאת
מתגוננת וקשה לך לשמוע דעות נגד. לא אמרתי לך שאת לא עוזרת חוץ מהפוסט, אמרתי שהפוסט הזה עם כל הכוונות הטובות שלך לא יביא לשינוי או יעודד נשים לא להביא ילדים בגלל מצב כלכלי כזה או אחר, הוא רק גורם למי שכבר נמצאת במצב הזה להרגיש חרא, להתבייש, ומאוד מאוד לפחד לבקש עזרה. אני חושבת כמוך שצריך כן להתחשב במצב כלכלי לפני שמביאים ילד, אבל לא חושבת שהפלה זה פתרון למי שהמצב כלכלי שלה גרוע. מעבר לאמונות שלי מבחינת דת והפלות יש פה הרבה נשים שמאמינות שהפלה זו לא הדרך, וצריך לקחת אחריות גם לכיוון השני ולא לרוץ לעשות הפלה כי המצב הכלכלי גרוע, אלא לקחת אחריות ולבנות חיים גם אם זה אומר שיהיה קשה. וגם אם זה אומר לקבל עזרה.
זה מאוד קל לעמוד מהצד ולעשות נו נו נו ולקבוע שזה חוסר אחריות ולא בסדר אבל את לא במקום של אף אחת מהן, עם כמה שאת זורקת את המילה דיון ככה זה יורת נראה מהתגובות שלך שאת פשוט באה לקבוע עובדה שזה המצב ומי שמביאה ככה ילד זה חוסר אחריות. אז דיון זה לא, את פשוט מחפשת אנשים שיסכימו איתך. אני מבינה את הכוונות שלך אבל באמת לא נראה לי שהבנת שאת עושה ההפך מטוב, הפוסט הזה לא מועיל לאף אחת.
2022-05-12 23:01:31
צודקת בכל מילה !!! ✔
2022-05-12 23:14:33
את לא במקום הזה תשתקי תגידי תודה
יכול להיות שמחר בבוקר תקומי וגם לך יהיה אותו מצב אף אחד לא מבטיח לך כלום , אני ובעלי קורעים את עצמנו (עדין אין ילדים) והיו תקופות שפשוט לא היה אוכל בבית כמובן שזה תקופה עד העשירי כן אבל את לא יכולה לדעת מי נתקעה למצב הזה ואיך אבל אל תבואי ממקום שיפוטי ואממה שילד מביא איתו ברכה לא תמיד אנחנו מבחינים בה
ותאחלי לאותן בנות שיהיו מהצד הנותן תמיד ולא מהמבקש
2022-05-12 23:23:39
אני מסכימה איתך לגמרי, לא להביא ילדים לעולם ולצפות שיהיה טוב, היום צריך לקרוע את התחת בשביל לחיות במדינה הזאת ומי שלא מסוגל לעשות זאת גם אם זה לעבוד בשתי עבודות חבל להביא ילדים ולסבול!!!
2022-05-13 04:10:18
אנונומית אני מסכימה איתך אבל חבל שכתבת את הפוסט מאנונימית………
2022-05-13 06:07:00
לא מסכימה איתך לכל אישה הזכות להביא ילד לעולם!! כסף זה בא והולך מספיק את עובד ואין לך חובות את יכולה לפרנס ילד בלי לדאוג!! וכן יש סיוע היום יש אגודות יש ביטוח לאומי ויש רווחה ופנימיות אז הכל בסדר
2022-05-13 06:34:17
אני לא מצליחה להבין למה הם מבקשים תרומות פה מהאפליקציה בכלל, לחברה שלי לא היה כ ל ו ם אפילו לא 10 שקלים לגידול תינוק והיו המון עמותות שעזרו לה עם כל המצרכים הבסיסיים בלי לחשבן- נותנות כל מה שצריך חיתולים מגבונים מטרנות עד
2022-05-13 06:35:25
עד לצעצועים רק שלא הביאו אם אני לא טועה עגלה והכל הביאו . יש עמותות שאנשים תורמים לעמותת האלה במיוחד בשביל מי שאין להם , ומה שקורה פה באפליקציה נראה לי סתם עקיצות של אנשים שבא להם לחסוך
2022-05-13 07:10:45
אני מסכימה שצריך לחשוב לפני שנכנסים להריון על הכל. ולא להגיד יהיה בסדר וזהו צריך לחשוב על זה בכבדות ראש ואם לא מתאים להיכנס להריון אז למנוע אבל ממש לא לעבור הפלה אם מגיעים למצב כזה
2022-05-13 07:26:03
לא מסכימה בכלל עם הפוסט
2022-05-13 08:21:32
לא מסכימה עם פוסט וזה ממש מקומם !!!!
מי שאין לה כסף אין לה זכות להביא ילדים ?????
מי את שתגידי דבר כזה בכלל ?
עדיף לפעמים לסתום מאשר להגיד משהו שלא נכון !
אנחנו בוגרות אז הכל טוב מעבירות הלאה אבל יש כאן בנות 18-20 שהריון ראשון וזה רק להוריד
כן צריך שיהיה להם אוכל ולקחת אחריות אני די חושבת שכל אחת יודעת את זה מהרגע שנכנסה להריון !
אבל לבוא להמליץ על הפלה ולא להביא בכלל לכולם ???
אני חושבת שכל מי שאין לה כסף עד שהיא מתבססת הקו מחשבה הזה לא היתה מביאה ילדים עד גיל 30
נראה לי שלא תהיי גם בצד הנותן כי זה יהיה די צבוע מצידך .
אני יודעת מזה מצב שאין אוכל במקרר
וכן אני יודעת תקופה שלבקש עזרה מעמותות
וכן אני יתן לילדים שלי לאכול לפני שאני יאכל .
אבל ויש אבל גדול אני עכשיו לא עשירה כן ??
אבל המקרר שלי מלא ויש אנשים שנלחמים
בשיניים ומרעיבות את עצמם ומפרסמות פוסטים בשביל שיהיה לילד שלה לאכול
בשביל שהילד שלי יהיה לאכול אני גם ילך לרחוב לבקש אוכל !!!
אני חושבת שקצת הגזמת וזה קצת פוגע
ברוך השם הטוב לב שהילדים שלי מקבלים והאהבה שהם מקבלים אני יכולה להגיד אותו הדבר הפוך עליך
אל תביאי ילדים אם זה בשביל לקרוע את עצמך בעבודה ולהשים אותם בגנים וקייטנות ובצהרונים
אלא הבאת ילד כדי להיות איתו כל הזמן ואם לא כל הזמן אז לרוב .
אז את קצת חוצפנית ולא זתם זה מאנונימי
והייתי מאחלת לך בהצלחה אבל וואלה לא בא לי .
אני יאחל לך לסתום להבא !
2022-05-13 09:06:41
אף אחד לא הבטיח לך שתמיד יהיה לך ואת לא ידעת מה יהיה מחר אז שבי בשקט אם את כל כך בטוחה בדעה שלך למה מאנונימית??
2022-05-13 09:35:19
אז מה אני הולכת להיות חד הורית בעזרת השם וביקשתי סיוע מעמותה ואני גאה בזה ולא מתביישת
2022-05-13 10:00:35
קצת שיפוטי הפוסט, קצת הרבה אפילו.
לא כל אחת מתכננת הריון ולא כל אחת מאמינה בהפלה.
בנוסף, יש הרבה אנשים שהיו במצב כלכלי טוב ונפלו, זה יכול לקרות לכולם ושאף אחת מאיתנו לא תעמוד בזה! אנחנו לא במקום של לשאול איך הן הגיעו לזה. זה פשוט לא בסדר בשום צורה.
2022-05-13 10:04:00
ואנחנו גם לא במקום עם כל הכבוד להגיד למישהי האם להביא או לא להביא ילד. את סה״כ בן אדם עם דעה, שיכולה להיות נכונה ויכולה להיות גם ממש לא. שאני קוראת את התגובות ואת אומרת שלהביא ילד זו לא זכות ומה אתם בגן , זה נשמע כאילו את קצת צריכה לעבוד על עצמך בזה שלא כולם בעולם חייבים לחשוב כמוך. ולא בטוח גם שאת צודקת. בעצם מה שאת אומרת פה זה שרק לאנשים אמידים מספיק מגיע ילדים. כסף זה נושא מאוד נזיל. יש אנשים שגרים בוילות ואין להם איך לסגור את החודש. לייעץ ולומר להיות יותר מחושב כלכלית ברגע שיש ילד זה משהו שאפשר לקבל, אבל להגיד לאישה אל תביאי ילד בכלל? כי ילד זו פריבילגיה? לא, ילד זו דרך הטבע. הזויייי ביותר
2022-05-13 10:09:02
ובאמת אני לא יודעת מה עברת כדי לחשוב בצורה הזו, אין לדעת אולי בעצמך היית במקום שקיבלת החלטה כזו או אחרת מהסיבות שציינת ואת מחפשת דרך להרגיש טוב עם זה (זה לא ניחוש כן? לא אמרתי שזה מה שקרה) אבל לא חשוב מה הסיבה שלך זו לא סיבה להשליך את זה על אחרות, שגם בחרת ליפול על אוכלוסיה חלשה שאולי זקוקה לתמיכה ולא להפך. ממש עצוב לי הייתי שוקלת למחוק את הפוסט הזה בקיצור. מיותר מיותר מיותר. אנחנו צריכות להיות מאוחדות ולקבל אחת את השנייה אני יודעת שאני מגיבה כבר תגובה שלישית ברצף אבל זה פשוט צרם לי !!
2022-05-13 10:28:18
מדוייקת אנונימית👌🏻
מסכימה עם כל מילה
כמה אגואיסטיים אנשים יכולים להיות בכדי מראש להכנס להריון מתוכנן ולהביא ילד לחיי אומללות, רעב וקיבוץ נדבות????
אנשים עם חיים ריקים יחליטו החלטות כאלו ויגזרו על עוד דור של ילדים חיי אשפתות.
גדלתי בעוני נוראי והבטחתי לעצמי שאני אתן הכל לילדים שלי!!
כל הילדות לכולם היה בבית הספר הכל מהכל ולי לא היה אפילו כריך או ארוחת ערב. לאף ילד לא מגיע חיים כאלה!! לחיות על סלי מזון מעמותות ובחגים מהעירייה. לאכול פרי מחג לחג, ללבוש בגדים מרופטים ומסריחים.
עד שלא סיימתי לימודי הנדסה שבשביל לממן אותם עבדתי משמרות לילה בשמירה וניקיתי בתים, התקבלתי למשרה טובה והתבססתי כלכלית בכלל לא חשבתי על ילדים.
ללדת ילדים לעוני זה החטא הכי קשה שאפשר לעשות
2022-05-13 10:36:23
פוסט דוחה
2022-05-13 11:10:59
פשוט מזעזע ומחריד הפוסט הזה וכל התגובות הזדהות ! מי סמכן להגיד לאישה שנבראה כדי להביא ילדים לעולם שזה תפקיד חייה לא להביא ילדים כי אין לה יכולת כלכלית????מי אתן בכלל?כמה שיפוטיות ושנאת חינם במקום לשבת בפורטי כל היום ולהכתיב את כללי העולם לכו ותעשו משהו למען נשים כאלו שמבקשות תרומות כי אולי הבעל שלהן זרק אותם מהבית אחרי שפיצץ אותן מכות עם ילד ובלי שקל על התחת או שילדה בת 18 נכנסה בטעות להריון מחבר שלה שהחליט להעלם לה והיא גיבורה שהביאה נשמה טהורה לעולם ולא הספיקה לחסוך כי מקבלת משכורת מינימום בחנות בגדים .. מי אתן בכלל?????יש משפחות שברוך השם זכו בשפע וכל ילד מקבל עגלה וסלקל חדשים מהחנות אז למה לא לתרום את הישן לכאלו שלא יכולות להרשות לעצמם???פשוט מחריד שנשים כמוכן מגדלות את ילדכם לשיפוטיות ושנאה . תתביישו לכן!!!!!!
2022-05-13 11:19:22
מציעה לך להעיף את הפוסט שלך ומהר כי מספיק שגרמת למישהי אחת לחשוב שהיא לא ראויה להיות אמא ולא להביא ילדים לעולם כי אין לה כסף מיותר להוציא על משחקים שעולים הון בשילב או איזה עגלה יוקרתית ולא לקבל תרומה כדי לגדל את האושר הכי גדול בחיים שלה בורא עולם יחזיר לך באותו מטבע !!!! תתביישי לך לפחות גם היית עושה את הפוסט הרצחני שלך ממשתמש ולא בדוי כנראה את אפילו מתביישת במילים שלך ! דוחה שכמותך !!!!!
2022-05-13 11:35:13
אביגיל אני איתך בדעה!
2022-05-13 11:36:43
פוסט רצחני לכל דבר תדווחו עלייה!!
2022-05-13 11:42:09
כסףףףף זה חרטההה ובגלל כסף לא עושים הפלה ולא בגלל כלום אין שום סיבה בעולם שאישה תעשה הפלה רק אם חלילה אין דופק שלא נדע! כל עוד יש דופק ועובר בחיים להביא אותו והכסף יבואאא
2022-05-13 12:20:15
אביגיל מה הקשר?? קראת את הפוסט? היא כתבה בפירוש שהיא לא מתכוונת למקרים כאלה אלא לכאלה שנכנסים להריון מתוכנן ואין להם שקל לאכול בעצמן שלא נדבר על הילדים שהן יולדות.. יש הבדל עצום
הבנת הנקרא לא הצד החזק של הנשים כאן וחבל
2022-05-13 12:26:06
לא משנה מה תגידי .. היא מדברת נוראי.. והפוסט מגעיל . לא משנה לאיפה תהפכו אותו .
ממליצה לך אנונימית למחוק את הגועל נפש שרשמת פה , במקום להיות בשקט מאחורי אנונימי ..
2022-05-13 12:26:20
אני ממש לא מסכימה איתך לפעמיים זה לא תלוי בנו אם להביא ילד או לא לפעמיים זה קורה מבלי שנתכנן את לא יכולה לקבוע תוכניות ואת יכולה לתכנן דברים אבל זה לא אומר שזה יצא בדיוק ויש כאלה שהם קשת יום ויש כאלה שלא
2022-05-13 12:27:08
נושא זה ננעל באופן אוטומטי לאחר דיווחים רבים ממשתמשות שונות. ייתכן ומשתמשות יושעו כתוצאה מכך.
מעוניינת לקרוא את כל תוכן הנושא? לחצי כאן לפתיחת הנושא באפליקציה.
נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך
הריון ולידה
2024-03-01 03:02:06
הריון 3.
בגלל גיל + תוצאות שקיפות הרופא המליץ על דיקור מי שפיר.
אני מורה לספורט.
2 בנים נינג'ות בבית בן שנתיים, ובן ארבע.
הבנתי שמקבלים 3 ימי מנוחה, אבל איך אפשר לנוח עם ילדים קטנים? מה עושים? קרה...
הריון ולידה
2023-11-27 10:26:20
אוויר כלוא בריאות ובוושט מישהי משהו?! הזוי תקוע לי מהבוקר וזה לא צרבת
הריון ולידה
2023-08-14 19:55:48
בנות ילדתי ב 30/6 הייתה אמורה לקבל ווסת כבר ?😅
אמהות
2023-06-10 20:54:24
בן שנה
עוד לא שם קוביה על קוביה
ואומר אמא אבא
זה תקין עד כה ?
הריון ולידה
2023-05-12 07:27:26
נראה לכן שהמחשבון ביוץ של פורטי אמין ?
הריון ולידה
2023-04-17 19:05:20
כאבי שיניים נוראייםםםםםם !!!
שבוע 33, מה אפשר לעשות 🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽
מדברים על הכל
2023-04-12 14:21:54
אוף אולי יש עוד מישהי כמוני ש ״ אלרגית ״ לנייר ?
לא מסוגלת לגעת בזה, עוד בתיכון לפני מלא שנים האשימו אותי שאני תלמידה גרועה כי התקשיתי לכתוב במחברת בגלל המגע עם הנייר, וגם עכשיו אני מנסה לקרוא ספר ...