הריון ולידה
2021-11-02 18:15:41
יש כאן נשים של אברכים? איך שמים 2 פעוטות במעון כשהוא לא עובד וגם אני לא..(רוצה לצאת לעבוד אבל אין לי איפה לשים אותם..)
283 תגובות
3 אהבו

תגובות

2021-11-02 18:16:27
אני באותה דילמה בדיוק..מתה לצאת לעבוד ויושבת עם 2 צמודים בבית כי אין לי אופציה להכניס אותם למעון
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:17:11
כן אני .. לצערי אני הוצאתי מהמטפלת שהיא דרך התמת.. בעלי שומר ולומד עם אבא שלו ... אין פשוט נוראא
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:17:36
אבל אני עובדת ....
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:18:47
איך את עובדת?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:19:59
זאת אומרת אני רוצה לעבוד והכסף של הכולל לא מספיק אפילו לשכירות איך משלמים על מעון כדי לצאת לעבוד בכלל זה 5600 שקל על שניהם אנחנו לא עוברים את ה2500 בחודש בחיים 1800 מהכולל ועוד קצת מעשרות
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 18:20:09
אני מורה.... אז שמתי חודש ולא עמדנו בזה אז הוצאתי... בעלי שומר עליו בבוקר וביחד לומד חברותא עם אבא שלו
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:20:37
ואני מקבלת 5 אלף ושירות 3100
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:20:41
אהההה הבנתי.. אז בעלי בכולל עם רב והכל. לא מוכן לעזוב הוא לומד הלכה לרבנות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:20:44
נורא מורכב
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:20:58
ושכירות משלמת *
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:21:14
מורה מקבלת 5000? למה? זה אמור להיות איזה 14000 לא?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:21:36
נראה לך ??? איזה... הלוואייייי
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:22:05
אולי גרך משרד החינוך ועם טונות גמולים והשתלמות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:22:08
באמת?? זה מה ששמעתי עד היום וגם חשבתי כשאני אוכל ללכת ללמוד את זה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:22:22
וואי הזיה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:22:42
עבודה מורכבת ברמות. יש דרישות חבל על הזמן!!
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:22:54
למה?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:24:03
היום זה לא כמו שאותנו למדו... יש הרבה מאוד דרישות הן מהפיקוח והן מההורים ...
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:24:15
את לוקחת איתך את העבודה הביתה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:24:37
מה שטוב זה החופשות אין מה להגיד ..
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:25:19
וואי קשוח.. מורה למה את? יסודי/תיכון?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:26:52
דעתי מורחבת בנושא ממש אבל נשמע לי הזיה איך מצליחים לחיות ככה ? אני ובעלי עם שני משכורות ברוך השם שכירות של 3500 שנחשב לא יקר בכלל וממש מצמצמים ומנסים לחיות בצורה הוגנת שלא תחסיר דבר לנו ולילדים ועדיין לא פשוט , אין סיכוי לא לעבוד היום במדינה שלנו שני בני הזוג ! 1800 להביא הביתה זה בדיחה סליחה לא מתכוונת לפגוע אבל מעבר ללמוד תורה ואני מכבדת אותה מאוד ומאוד מחוברת לדת אבל יש בית וצרכים וילדים ואם המצב הוא כזה שאת נאלצת לשבת בבית עם שני ילדים ללא יכולת לעשות דבר איתם ועם עצמך ולחיות מכלוםםםםםםם כסף אז הלימוד תורה יכול להיות כמה פעמים בשבוע ולא כל השבוע שיעבוד אפילו שלושה ימים בשבוע אם הוא לא מוכן להשקיע לימוד רק בסופש או משהו כזה .. מטורף סורי
0 תגובות
13 אהבו
2021-11-02 18:32:24
תמשיכו לגדול על ערכים ותביאו את הילדים שלכם למצב של עוני ולפת לחם מגיל 0 כמה עצוב
0 תגובות
8 אהבו
2021-11-02 18:33:31
מי שלא גדל לזה לא יבין חד משמעית בדיוק כמו שhey!! אמרה.
0 תגובות
4 אהבו
2021-11-02 18:35:50
מעניין איך היית עשירה ממשכורת אחת של אישה שקורעת תתחת כל היום בזמן שבעלה יושב על התחת כל היום
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 18:38:15
אם יש מישהי שהיא לא עובדת ובעל אברך יום שלם יש שלושה ילדיםמתחת גיל 18 תבדקו אם אתם זכאים להבטחת הכנסה דרך משרד החינוך
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:39:06
עזבי עדיף שלא נכנס לזה, כל אחד שיחיה באמונה ובדרך החיים שבחר לו.. בריאות ופרנסה לכולן
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 18:40:05
בנות.. שאלה... אני חדשה כאן ולא יודעת איך ניתן להשתיק את ההודעות.... איך עושה זאת ?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 18:40:55
סליחה שאני מתפרצת ככה לדיון, אני חילונית - אתאיסטית (שגדלה בבית מסורתי), ויחידנית מבחירה (יעני תרומת זרע למי שלא סגורה על זה). אני יודעת שבמסכת אבות כתוב ״יפה תלמוד תודה עם דרך ארץ״ אני חושבת שאם מישהו לא יכול לפרנס את המשפחה שלו זו אינה דרך ארץ, חלילה לא מזלזלת במי שבוחר ללמוד (לימודים זה חשוב ושילמתי הרבה כסף בחיי על ההשכלה שלי) אבל אדם צריך לשים את משפחתו בראש סדר העדיפויות ולהעניק להם ביטחון וצרכים בסיסיים. עם כל הכבוד לדת, אני לא חושבת שזה הוגן להביא ילדים לעולם ולא לתת להם צרכים בסיסיים… אני קורעת את התחת בעבודה בשביל לא לחשוב אפילו על להחסיר משהו מהילדה שבדרך! איך אפשר לחיות מ1800 שח לחודש??? ואני נשבעת שאין לי דרישות גבוהות או רמת חיים מוגזמת.
0 תגובות
13 אהבו
2021-11-02 18:41:01
בהגדרות של הפלאפון
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 19:07:54
הזויות ולראות ילדים שחיים עד 5 6 בגן ואז הולכים לחוג או עם מטפלת כי אבא ואמא עובדים זה כן הגיוני?????????
0 תגובות
10 אהבו
2021-11-02 19:11:26
ושוב בנות תבדקו מי שבעלה אברך וההכנסה של לא עוברת את ה1200 בחודש ויש לה שלושה ילדים לפחות מתחת גיל 18 יכולה להיות זכאית למלגה דרך משרד החינוך
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 19:12:17
אני לא שופטת, יש לי אח שהיה תלמיד ישיבה עד גיל 32 מכירה לא רע את אורח החיים וההתנהלות (וגם את הקשיים). כמו שמישהי כתבה פה לפניי, כל אחת והבחירות שלה. 🤷🏻‍♀️
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 19:17:46
ממש לא אמרתי שהילדים מסכנים! את מוציאה מההקשר, ואת צודקת, אין הרבה הבדל בין משפחה שהאישה מכניסה משכורת של 10. אבל מי שכתבה את הפוסט ציינה שהיא לא יכולה לצאת לעבוד כי היא לא יכולה לעמוד בתשלומים לגן. שזה לא המצב שתיארת…
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 19:21:25
תמיד יש מקרים יוצאים מהכלל, אבל זה לא סוד שעם בעל אברך במשפחה חרדית בה יש יותר ילדים יש עוני. כן, יש מצבים שהאישה מרוויחה הרבה, וכן גם אצל חילונים יש אמהות חד הוריות, אבל כשרק אחד מבני הזוג עובד, ובדרך כלל מביא הרבה ילדים, יהיה עוני. אין פה שפיטה, היא שאלה מה עושים אם שניהם לא עובדים ויש שני ילדים, והתשובה היא שאין כלכך מה לעשות, אלו חיי עוני וכל אחד עושה את הבחירות שלו וזה בסדר גמור, אבל צריך לדעת את ההשלכות. ולגבי אמונה, אומנם זה קצת פחות קשור לשואלת השאלה, אבל יש חרדים מאמינים וצדיקים שכן גם יוצאים לעבוד. סבא שלי צדיק חרדי היה קם כל בוקר ב3 וחצי, יוצא להתפלל ולטבול במקווה כל בוקר, וכן גם אחרכך הולך לעבוד כדי לפרנס את המשפחה שלו, אז אין פה שחור או לבן, ואפשר להאמין ולהיות חרדי וגם ללכת לפרנס את הילדים שהבאת לעולם, ועדיין ללמוד תורה.
0 תגובות
9 אהבו
2021-11-02 20:17:41
ביקשתי עזרה לא הטפת מוסר. כל אחת והדרך שלה
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-02 20:41:09
.
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 20:42:44
למי שיש ברכה בפרנסה גם משכורת אחת תעזור , מניסיון הכל עניין של אמונה ואף פעם לא להגיד שחסר... איכשהוא יש הכל. אמנם לא גדלתי לאבא אברך אבל יודעת איך החיים מתנהלים אצל חלקם
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 20:44:13
וואוו וואו איזה דעותת לא שופטות אבל אומרות דברים קשים תהיינה בטוחות שאף ילד חרדי לא רעב אוכלים ארוחות חמות מזינות כל יום ולא מזמינים מוולט ושוכחים מזה אוכל ביתי איך הם מסדרים רק אלוקים יודע!!! אבל ב"ה הילדים תמיד נראים טוב מטופחים לבושים יפה ואוכלים טוב אל תדאגנה להם כל אחד שיעשה את ההחלטות שלו בחיים אתן לא תבינו את זה לעולם כי ההוצאות שלכם זה לא כמו שלהם מלכתחילה אין תרבות גדולה של מסעדות יציאות מועדונים חופשות וכאלה (כן יש אבל לא באותה תדירות) ואם כבר מדברות על משכורות וואלה בעלי התגייס אחרי החתונה לא כל כך מבחירה שלחו צו והוא לא לומד בכולל אז האופציה היחידה זה להתגייס מביא משכורת סבבה יחסית לצהל אבל בכלל לא מה שמספיק לזוג פלוס ילד אז בכל מיני מקומות ובכל מיני בחירות יכול להיות מחסור בכסף גם אנשים שמרווחים עשרות אלפים לא תמיד מספיק להם כי הדרישות שלהם מלכתחילה גבוהות אז אם אתן לוקחות יחסי עבור כל בן אדם והרגלו זה מסתדר וב"ה גדלו יופי של ילדים עם משכורות של אברכים מכירה הרבה מקרוב אז בנות אשריכן שיש לכן את האפשרות ותנסנה לבדוק זכויות שלכן אם קשה תעשו שיחה זה חשוב לדבר 🙏💟
0 תגובות
7 אהבו
2021-11-02 20:45:22
מסתדרים*
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 20:46:55
מסתכלת על נותנים פשוטים לא יודעת איך במגזר החרדי רב הזוגות מתחתנים וכבר יש להם דירה משלהם מה שבמגזרים אחרי מאוד קשה להגיש אפילו שהם עם משכורות גבוהות🤔
0 תגובות
4 אהבו
2021-11-02 20:47:06
להשיג*
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 20:47:54
לגמריי בחירה שכל אחד ואחת עושה וכמו שאמרו לפניי זה דרך חיים ולעולם לא יבין מי שלא גדל לערכים הללו. לא בהכרך שילדים לאברך עניים יותר אתן לא מוכרחות להבין להסכים עם האורך חיים אבל לפחות לכבד.. וכותבת הפוסט זה באמת קשוחח לצאת לעבוד ככה אני יודעת שבריכוזים חרדים יש מטפלות פרטיות יותר בזול אבל אני לא הייתי מסתמכת על זה.. יכולה להגיד לך שאני מכירה כמה שיצאו לעבוד בגךל הגזירה הזאת ומחזיקה מכל אחד שיושב ולומד אשריכםםם❤️❤️
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 21:14:44
.
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 21:36:30
5600 לשני ילדים מאוד יקר את לא יכולה למצוא משהו יותר זול? אני יודעת שבאזורים חרדים יש הרבה מטפלות שלוקחות זול יותר תלוי איפה את גרה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-02 21:51:55
עד לפני 30 שנה בערך חרדים בארץ עבדו והרוויחו יפה מאוד, תמכו במשפחות שלהם בכבוד וזה לא סתר את האמונה בשום צורה. האברכים היו מעטים שנבחרו ונחשבו החכמים ביותר בתורה והייתה הגבלה על כמות שקיבלה סבסוד מהמדינה ללימודים. הנורמה הייתה לעבוד, כמו כל בן אדם נורמטיבי, ולקיים את המצוות במקביל. ברגע שהסירו את מגבלת הכמות, כבר אף אחד לא רצה לצאת לעבוד כי זה הוציא אותו פחות מלומד ובקיא בתורה, כולם רצו להיות אלה שלומדים, למה ללכת לעבוד בבנק או בעריכת דין, ומה שקרה זה שהחברה החרדית הדרדרה למצב של עוני קשה. לא כולם, אבל חלק ניכר ממנה. שימו לב שבחו"ל יש חרדים עשירים מאוד, אנשים מאמינים ששומרים על המצוות, ועדיין מחזיקים עסקים ומתפרנסים בכבוד. אין סתירה בין עבודה לבין תמיכה כלכלית במשפחה, להפך, פעם זו הייתה הנורמה לפני שהממשלה קלקלה לאוכלוסיה שלמה.
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 21:53:39
אנונימית אני חוזרת בתשובה לכן אני שואלת.. בעלך לא יכול לצאת לעבוד אחרי הכולל? אני בטוחה שבאיזשהו שלב הוא חוזר הביתה.. אם אתם רוצים להצליח (ללא קשר לכן גנים או לא) לפרנס את הילדים ואת עצמכם כמו שצריך אתם צריכים לעשות קצת יותר. אני במקומך חוקרת באינטרנט איזה מענקים אני יכולה לקבל בגלל המצב.. וכן בודקת הרבה מסגרות/מטפלות שאולי יוכלו להוריד במחיר או משהו. מה עם המשפחות שלכם? אולי חמה/אמא/דודה יוכלו לשמור לחצי יום אפילו ואז תשימו את הילדים לחצי יום במעון? אהובה אני רושמת לך את זה מאהבה.. אני חושבת שכדאי שתתעוררו קצת כדי שלא יהיה מאוחר. הכל הכל הכלללל מהשם חוץ מההשתדלות, פה נכנס התפקיד שלנו. תעשי השתדלות תחקרי תבדקי תחפרי. וכן אם בעלך יכול לצאת לעבוד/ללמוד חצי יום או להעביר את הלימודים ללילה כדי שתוכלי לעבוד או משהו בסגנון אני לא יודעת. מה שבטוח וויתורים מסויימים אתם כן תצטרכו לעשות. כמו שהקדוש ברוך הוא חייב ללמוד תורה הוא חייב גם את הבעל לפרנס והוא חתם על זה בכתובה. לכן תשבו יחד ותעשו סדר ותראו מי יכול לוותר על מה כדי שבסופו של דבר לא תגיעו לפת לחם חלילה. אני לא יודעת איך אפשר להתקיים עם 2 ילדים ודירה שכורה עם הכנסה של פחות מ3000.
0 תגובות
5 אהבו
2021-11-02 22:13:57
אורליקי! אהבתי את מה שרשמת !
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-02 22:27:49
היי אנונימית, אני לא אטיף לך על הדרך שבחרת לחיות, אם זאת האמונה שלך, זה שלך ואף אחד לא יכול להגיד לך איך לחיות את חייך. אין קשר לחרדי, דתי או חילוני. יש פה ילדים בתמונה, ילדים שאתם כהורים צריכים לדאוג להם ולעתיד שלהם. את דואגת פה לחיי היום יום, אבל תחשבי על זה בצורה יותר רחבה. מה עם חסכונות בשבילם? איזה מין חיים את רוצה שיחיו? 1800 שקל בחודש זה לא מספיק לשום דבר. ככל שהם יגדלו הצרכים שלהם יגדלו איתם ומה תעשי אז? ביקשת יעוץ. אני מציעה לך לדבר עם בעלך בדחיפות וברצינות על העתיד של הילדים שלכם. המעון זה לא האישיו פה. הוא יכול ללמוד ולעבוד, ואני לא חושבת שיש לו ברירה בכלל. לא תשרדו עוד הרבה במצב הזה.
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-02 22:58:42
.
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-02 22:59:57
יש לי 2 אחיות שנשואות לאברכים, הם אומנם לא חיים חיי מותרות אבל הסרנה דאגה מליבכן הילדים שלהם שמחים מאושרים ושבעים. ולא, לא מהכיס שלכם, פשוט מהברכה של אלוקים וההסתפקות במועט. זר לא יבין זאת
0 תגובות
4 אהבו
2021-11-02 23:02:10
אנונימית את יכןלה להציע לבעלך למצוא עבודה לאחהצ או לערב, אם יש לו אפשרות ללמד ילדים או לנקות בית כנסת או אפילו בסופר, בשביל ההשתדלות והרוגע שלכם
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 04:04:23
באמת לא פשוט
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 05:11:23
אני חלק מהעולם החרדי ויש דבר אחד שמפריע לי שזה השיבוש שנעשה בעולם הזה האמא יוצאת לעבוד קורעת תתחת . הילדים מקבלים את מחסורם מבחינה גשמית אבל הם נשלחים למעון בגיל 3 חודשים והאבא מוציא אותם . וכשהם גדולים יותר האבא מוציא ב1 מהגנים ומה שקורה בסוף זה שהאבא נהפך לאמא והאמא לאבא עכשיו סבבה אם זה בחירה מתוך צורך נפשי של האישה לעבטד וצורך רצוני של האבא להיות שותף אבל לא. זה הרבה לחץ חברתי . ונורמות חברתיות . וזה פסול בעיני . מאוד. יפה תלמוד לורה עם דרך ארץ. דרך ארץ זאת עבטדה עזבו שאני רואה תבעלים של חברות שלי "האברכים"
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 05:13:52
נשלח לי באמצע רב הזמן קולצים בבית.. יש גם אברכים אמיתיים שמוסרים את נפשם למען התורה זה קיים גיסי הצדיק חוזר הביתה פעמיים בשבוע כי הוא לומד במקום גבוה מאוד מבחינה רוחנית והם גרים בדרום נשמע הזוי? גם לי אבל אפשר לראות את האור של התורה שזורח ממנו לעומת גיס אחר שהולך לכויילל סתם כי זה מה שיש לו לעשות. רב הזמן מלרלר עם החברה בקיצור מי שמקדיש את חייב לתורה ואת חיי משפחתו לתורה שיעשה את זה מכל הלב אבל לא ללכת אחרי נורמות חברתיות ולהביא את המשפחה שלך לפת לחם
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 05:15:45
אבישג רב הגברים של החברות שלי גיסים שלי שהם אברכים אם האישה לא עובדת משרה מ7 בבוקר עד 9( הייטקיסטית ) אין להם איך לסגור תחודש הם מקבלים מהכוייל 1800 שח בחודש
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 06:26:53
נועה ברורר שמי שלא לומד באמת וסתם בשביל מה יגידו עליו שילך לעבוד כמו הרבה בחורי ישיבות שה' ירחם עליהם שילכו להתגייס עדיף שיהיו בני אדם מאשר מה שנהיה מהם
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 06:35:24
אברכים זו הבדיחה הכי גדולה של המדינה! אין שום קשר לאמונה! בחו"ל (וגם בארץ לא מעט) חרדים עובדים ולומדים והם לא פחות יהודים או חרדיים מהפרזיטים שמביאים ילדים ומחכים שה' יעביר להם כסף לחשבון. בזיון ומקווה שליברמן יעשה סדר. שיתחילו להזיז את עצמם וידאגו לעצמם ולמשפחה שלהם ויפסיקו להיות עלוקות על ביטוח לאומי. ביטוח לאומי זה לאנשים שבאמת קשה להם, שלא מצליחים להתרומם, שצריכים עזרה. לא לפרזיטים שבוחרים בדרך חיים של עוני. ומה לעשות שואלת אנונימית? לא להביא ילדים בגיל 20, לרכוש השכלה כדי שתוכלי לעבוד ולקבל שכר נורמלי. ויש הבדל ענק (!!!!!!!!!) בין להסתפק במועט לבין לחיות בעוני!
0 תגובות
5 אהבו
2021-11-03 06:49:09
מעיין תגובות מהסוג הזה גורמות לי לרצות שבעלי יעזוב עכשיו את העבודה וילך להיות אברך ובמקביל לעשות 30 ילדים. תעלי קצת למעלה ותבררי קצת מעבר ותראי מה בדיןק ה'פרזיטים' האלה מקבלים מהמדינה. עושה לי רע לראות את כל השנאה הזאת. תפסיקו לחשוב שאתם מפרנסים מישהו, ודי לאכול את כל מה שבתקשורת כמו קשישים
0 תגובות
6 אהבו
2021-11-03 06:51:29
אבישג - ממש לא מזיז לי מה בעלך יעשה. לא הבנתי איך אני מעוררת את החשק ל30 ילדים 😉 ולא אמרתי לרגע שאני מפרנסת מישהו, להיפך, אף אחד לא מפרנס את הילדים שלא בחרו להיוולד למחסור הזה.
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 06:57:11
בתור ילדה שנולדה ל'מחסור' הזה אני יכולה להרגיע אותך שבאמת לא היה רע לי אף פעם בילדות, אני ואחיי גדלנו בצורה טובה ונכון אולי לא היה לנו כל מה שרצינו(שאגב זה לא השתנה בהרבה גם אחרי שאבא שלי יצא לעבןד) אבל זה רק תרם לעצמאיות ולחוזק שלנו, אחיות שלי בגיל 20 כבר היו באמצע לימודי מקצוע שאת הרוב מימנו מעצמן. מה שאני באה להגיד זה שוב , הסרנה דאגות מליבכן.
0 תגובות
3 אהבו
2021-11-03 06:59:36
זה שאת גדלת ככה לא אומר שכולם גדלו וגדלים ככה. אני לא ממציאה את זה וזה לא סוד שקיים יוני בחברה החרדית. ולא הבנתי מה נפלת עליי ולמה את פונה אליי אישית כאילו אני דואגת לך? מרגיעה אותי כאילו אני מכירה אותך? פניתי לכותבת הפוסט, לה אני דואגת, ולילדיה הקטנים שאני מקווה שיתמזל מזלם והם יגדלו כמוך.
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 07:00:00
בתור ילדה שהיה לה הכל מבחינה כלכלית בבית כל מה שחלמתי היה לי ילדות קשה מאוד. בעלי שגדל עם אבא אברך ו14 ילדים לא זכור לו שהיה חסר לו משהוא מבחינה כלכלית והיה לו ילדות יפה בסך הכל זה תלוי איך מנגישים את זה לילדים כשאמא שלו אמרה לו לא על צעצוע כל שהוא היא לא אמרה אין כסף היא אמרה החלטנו שלא. וככה הוא לא הרגיש מסכן אלא הבין שאי אפשר כי אמא לאמרשה בקיצור כסף זה לא האישיו לילדות מאושרת
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 07:22:55
מעיין סורי אבל התגובה שלך לא מעוררת יותר מהאנטיגוניזם. אם את רוצה להעביר ביקורת ושאנשים גם יקשיבו למה שאת אומרת ולא רק להוציא את כל הערס שלך על החברה החרידית יש דרך לומר דברים. איך היית מרגישה אם הייתי אומרת לך שבעלך הוא הבדיחה הכי גדולה במדינה? איך היית מרגישה אפ הייתי קוראת לכם פרזיטים? בטח שלא נעים, ויותר מזה לא משנה מי היה אומר לך מילים כאלה זה כבר לא משנה מה הוא היה אומר זה כבר לא היה משנה עבורך. את מאמינה אחרת? סבבה. את מוזמנת לשתף אבל אל תבואי ועל הדרך תרמסי את הכבוד של הדת והחרדים. אני כמוך מסכימה וחושבת שעם כל זה שחובה על הגבר לעבןד צריך גם לדאוג לפרנסת הבית במיוחד כשזה מה שהוא מחוייב לו מהתורה. ועדיין! הדרך שבה רשמת את הדברים גרמה לי פשוט צער. זה שמבקשים מכן את דעתכן לא אומר שמזמינים אתכן להוציא את העצבים שלכן ולפגוע בכל דרך אפשרית.
0 תגובות
8 אהבו
2021-11-03 07:26:04
איזה מבולבלות אתן כאילו אכפת לי מה זה מעורר אצלכן. אם הייתי רוצה להשמיע דעה ושזה ישנה משהו, הייתי עושה את זה הפלטפורמה אחרת, לא פה שיש פה דרמות טורקיות כל יומיים ונשים פה לא סגורות על עצמן. ראיתי פוסט, הגבתי. זה הכל. לא מסכימות. הכל טוב. יש חיים אמיתיים מעבר לאפליקציה הזו. ואם מישהי היתה כותבת שבעלי הוא בדיחה זה היה אולי מזיז לי שערה בגבה, אני יודעת מי אני ומי זה בעלי, תגובה בפורטי לא תזעזע אותי.
0 תגובות
3 אהבו
2021-11-03 07:31:11
כנראה שאם לא אכפת לך מה זה מעורר אצלנו אז נשמה גם לנו לא כלכך חשובה הדעה שלך או בכלל כל דבר שיוצא לך מהפה אז את יכולה גם להמשיך הלאה ולמנוע מעצמנו לקרוא תגובה מיותרת :)
0 תגובות
4 אהבו
2021-11-03 07:33:00
חחח דווקא הפעם אני מסכימה איתך מעיין בנות תפסיקו לקחת ללב מפורטי בחיאת אף אחד לא מכיר אתכם סתם זורקים פה מילים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 07:38:34
מעיין כולה כזה "ראיתי פוסט, הגבתי, חירבנתי על החרדים והלכתי" כמה טרחת מסכנה להגיב לכלוך של בור ועם הארץ על פוסט שמבקש עצה טובה .... איי איי איי נשמע שאת צריכה שמישהו יקשיב לך !! לכי תתעלקי על פוסט של נשמה טובה אחרת פה בפורטי, לא חסר פה חולות נפש
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 07:39:58
לא מבינה למה להגיד דברים מסריחים מפה ועד מחרתיים ואז להגיד "אל תקחו ללב, זה רק פורטי" זה פשוט לא מסתדר ביחד , כאילו אם זה רק פורטי בשבילך וכולם פה פיקסלים ורובוטים מה את מגיבה קיבינימט
0 תגובות
3 אהבו
2021-11-03 07:42:10
נועה תראי בדרך כלל כשאנשים רושמים דעות שונות אין לי בעיה עם זה ודווקא ההפך מעולה לא אכפת לי אם מישהי חושבת אחרת ממני. כן אכפת לי אם זה יוצא בדרך של שנאה. אם אני שואלת את דעתכן, כנראה שהיא חשובה. וכן אם כך כנראה שאם תקראו לי ולבעלי בשמות גנאי ברור שאעלב מה שכן יותר אני אלמד לא לשאול פה שאלות כי אתן לא לוקחות אחריות על הפה שלכן ומה יוצא לכן מהפה. אכפת לכן מעצמכן ומזה שבאתן והבעתן עמדה לא משנה מה היו המילים בהן בחרתן. עצוב
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 07:43:06
ואו אני חייבת להגיב צאו לעבוד!!! איך אפשר להביא לעולם ילדים בלי בטחון שתוכלו לדאוג להם?
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 07:44:35
אורליקי אני דווקא שוקלת מילים ונזהרת מאוד. אבל שוב לוקחת מערבון מוגבל ולא לוקחת ללב גם אם יגידו לי פה דברים קשים מאוד. אף אחת לא מגיבה מתוך הכרות עמוקה בנות פה זורקות מילים על סמך כלום ושום דבר ולכן אני אומרת בנות שחררו קחו את זה בערהון מוגבל . ואם היה אכפת לי נטו מעצמי את פורטי ממזמן הייתי זורקת לפח
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 07:46:34
ניצן אני כלכך מסכימה איתך!!!! הם חיים מהמיסים שאנחנו משלמים כשאנשים עובדים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 07:48:57
ניצן - בדיוק!!!!! במילה אחרת - אחריות! קחו אחריות על ההחלטות שלכם. החלטתם להביא ילדים - תפרנסו אותם.
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 07:51:52
בדיוק מעיין. גם אין קשר לבחירה דתית של אדם. מדובר פה אך ורק על הילדים! אנשים חושבים שלחיות ב״צניעות״ זה מגניב. אף אחד לא באמת דואג לעתיד של הילדים האלה. מסכנים מה אני אגיד.
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 07:53:38
הי קצת קשה לי עם ההכלה שמדברת פה על חרדים אז היי אני חרדית נשואה לבעלי היקר ששירת בצבא מאוחר יותר כי למד בישיבה וכיום הוא עובד במקביל
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 07:54:03
ויש עוד הרבה כאלה . אז המילה חרדים היא לא מדויקת
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 07:57:50
נועה אנשים כאלו אני מאוד מכבדת ומעריכה הכוונה לאנשים שמביאים לעולם 10 ילדים בלי לצאת לעבוד ומחכים שהשם ישלח להם פרנסה
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:02:13
זה לא תגובות של דאגה, זה תגובות של שנאה יש לי הרבה מה לענות אבל זה לא ישנה הרבה למי שכותבת דברים לא מבוססים בעליל, תבדקו קצת כמה החרדים מקבלים מהמדינה לפני שאתן זןרקןת משפטים שגויים
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:03:45
זה לא משנה כמה הם מקבלים. הם לא אמורים לקבל שקל אם הם במצב הזה מבחירה שלהם! או כל אדם אחר שלא מנסה אפילו להתפרנס לבדו.
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:04:11
מה זה משנה אבישג הם מקבלים מהמדינה על כלום מישהו שילם לי שהלכתי ללמוד? אם היום אני או בעלי נשב בבית לא נקבל שקל מהמדינה אז זה לא משנה אם זה 500 שקל לילד או 5000
0 תגובות
3 אהבו
2021-11-03 08:08:54
מי מספר לכם את הסיפורים האלה? אם הם באמת היו מקבלים משו שאחרים לא מקבלים אז מזמן בעלי היה אברך למה אתן לא בודקות את זה?
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:13:11
אולי כדאי שאת תבדקי. הם מקבלים כסף מהכולל שהמדינה מממנת. הם מקבלים הנחות בפעטונים (למה אני צריכה לשלם 3 אלף שקל לפועון ואברך משלם חצי??). הם מקבלים הבטחת הכנסה לא כי הם לא מוצאים עבודה ואין להם הכנסה אלא כי הם בוחרים לא לעבוד (חילוני שלא יחתום בלשכה ולא ילך לראיונות עבודה לא יקבל הבטחת הכנסה), יש להם הנחות בדיור, הנחה במס רכישה של בית ועוד ועוד ועוד אני יכולה לחפש לך משהו מרוכז שתוכלי לקרוא אם זה מעניין אותך.
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:16:35
פוסט מלא בשנאה אנונימית אני מאמינה שקיבלת תשובה או שלא אבל כדאי שתמחקי פוסטים מלאי שנאה ולכן בנות יקרות עצוב מאוד שככה אתן הולכות לחנך את הילדים שלכן לשנאה איככס להקיא עליכן פשוט
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:16:46
לא ברור באיזה עולם את חיה עם את לא יודעת את זה. זה לא סוד, תקציב המדינה פתוח לציבור. כסף שיכול ללכת על כבישים, דיור לסטודנטים, פרויקט שיעזרו לזוגות צעירים לרכוש דירה וכו'.. הולכים על אנשים שבוחרים ללמוד ולא לעבוד.
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:18:05
ויאלה תתחילו גם לשנוא חתולים כי הם קיבלו קצבאות חדשות ....
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:19:15
מה קשור חתולים? איפה אתן רואות שנאה? למה להתמסכן ולפרש את זה ככה?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:21:51
לא היתה פה שנאה . הייתה פה ביקורת על תקציב שעובר לאברכים ממדינה חילונית יכולה להבין את הראש
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:23:07
תחשבו בהגיון. למה שזה יקרה הרי אנחנו לא מדינה שעובדת על פי חוקי התורה והמצוות . בעיני ובעיני הדת מי שלומד תורה מגן ומציל את כולנו ואין חשוב כמו התורה אבל מדינה שאין לה תכחס קשר לדת מלבד הלאום . למה שחאזרחים חילונים יהיה ערך לזה למה שלא ציהיה להם ביקורצ
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:25:00
הי את ממש צודקת אבל עדיין זה לא קשור לביקורת שהועברה כאן. מדברים על זה שמבחינת המדינה אדם שלומד תורה וסטודנט הם על אוצה הסקאלה אז למה אברך מקבל תקצוב( זעום ככל שיהיה ) ומקבל הנחות בכל מיני דברים לעומת סטודנט שלא מקבל איפה ההגיון?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:26:40
Hey אין כאן הכללה לכלל החרדים מדובר באנשים בדגש על זה שלא יוצאים לעבוד ומשריצים ילדים ומקבלים כסף מהמיסים שלנו!!! חרדי שתורם למדינה כדין חילוני, נוצרי ומוסלמי פרזיט שחי על חשבון משלמי המיסים כדין חילוני, נוצרי ומוסלמי
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:28:23
יש מילגות לטרנסים לניתוחי פלסטיק? לא ידעתי
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:31:12
וטוב שכך!!!! איך אפשר לחיות מ2000 שקל 15 נפשות אני עושה אפצי ויוצא לי 2000 ואני חוזרת ואומרת פליז לא להתמסכן!!!!! כל הביקורת היא כלפי אנשים שלא עובדים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:31:53
אמא ל10 צריכה לצאת לעבוד לא לקבל מלגות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:31:55
הי את בטוחה במה שאת אומרת? מאיפה הבאת את זה? ולמה טרנסים מתקשר לך באופן ישיר לחילונים?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:33:44
אה מאמוש המדינה חרא לוקחת לאמא שלך מיסים? מסכנה היא ממש מקופחת מי ידאג לך כשיש מלחמה? מי דואג לכלכלה? מי דןאג לחינוך? מיסים נלקחים מכלל האזרחים למגוון צרכים
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:36:21
איך נתפסת על אוכלוסיה ספציפית והכללת אותה על כל החילונים כמה טרנסגנדרים יש? אני בן אדם נורמטיבי שעובד לא קיבלתי מלגה בחיי על אף שכביכול יש לי נסיבות מקלות שאבא שלי נפטר למה את מחפשת מלגות? למה הגישה חייבת להיות לא להזיז תתחת ולקבל על זה כסף? קצת מוסר עבודה וטיפונת ריאליות לגבי המציאות ואיך העולם עובד
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:36:25
מי לעזאזל מקבל כסף מהמיסים של החילוניים מי???? החרדים מממנים לכל 10 ילדיהם דירות ומשלמים על זה מס בדיוק כמוכם! לא פחות! בערך 98% מהאסירים בכלא הם **לא** חרדים וחיים על כספי המיסים שלכם ושל החרדים שמשלמים אותם יפה יפה כמה מיליונים הולכים על אירועי תרבות שאין סיכוי שהחברה החרדית תגיע אליהם?? מה זה החרא הזה שעובר לאנשים בראש שהחרדים יושבים ושותים להם את הכסף תתעוררו כבר אכלתם תראס
0 תגובות
5 אהבו
2021-11-03 08:37:44
אז תעשי ביטוח פרטי בתור אחת שעובדת בביטוח המשפט הנפוץ הןא ״השם ישמור עלי״ לא הכל בחינם
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:38:07
מלגות לימודים פרטיות יש למגוון סוגי אוכלוסיות כי זה פרטי.. יש גם מלגה מיועדת ליוצאי פרס 🤣 אין שום מימון פרטי מהמדינה ללימודים לטרנסים ולמה המדינה חרא שהיא לוקחת מיסים? איך היא תממן את בניית הכבישים, תקציב הבריאות (שכל אחת מאיתנו הולכת ללדת בחינם, בעלות של 12 אלף שקל), חינוך (חינם מגיל 3) ומימון של אברכים! ככה מדינה עובדת, האזרחים עובדים ומשלמים מיסים והמדינה משתמשת בכסף הזה לפיתוח המדינה. בגלל זה הנושא הזה כלכך רגיש, לשמוע שיש אדם שמבחירה לא עובד, מקבל כסף על הלימודים שלו (מה שלא קורה אצל חילונים) מקבל קצבאות על כל הילדים (בזמן שחילוני מביא מעט ילדים) ובסוף גם לא עובד ולא תורם לקופת המדינה בתשלום מיסים
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:40:03
ביטוח לאומי הוא ציבורי ואם בן אדם לא נפגע קיצוני הןא לא יראה שקל ובגלל זה אני אומרת זה גישה של איך העולם עובד, כדי לקבל מקסימום צריך לשלם לשם כך נועד ביטוח פרטי
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 08:43:23
בנות נראה לי שחבל על האנרגיה. מי שרוצה להתמסכן ורגיל להתמסכן ימשיך לעשות את זה. אין מה להוסיף. אנונימית מקווה שבעלך ואת תתאפסו על עצמך ותתחילו לדאוג לעתיד של הילדים שלכם.
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 08:48:31
אמאלה איזה מילים מגעילות 'להשריץ' באמת עושה לי רע לחשוב שזה מה שתנחילו לילדים שלכן. זה לא שווה יחס ומאמץ כתיבה אני רק אוסיף את מה שהעליתי כבר ומי שרוצה מוזמנת לבדוק את זה עם כל הגורמים זה מוכח.או לקרוא את החוברת "עובדות אן הסתה"
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:55:12
אבישג לא הבנתי איך העובדה שהוצאתי 120 אלף שקל מהכיס שלי על לימודים משתווה ל30 שנה של מימון אברך?
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 08:59:29
חמודות גם אני חרדית וגם אני למדתי הוצאתי 60000 על לימודים ולא קיבלתי שקל מלגה ובעלי עובד ויש מלא חילוניות שכן היו זכאיות למלגות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 09:00:53
ואנחנו שתינו עובדים ולא קיבלנו שקל הנחה במעון ומשלמים מיסים כמו שצריך אז דייי עם ההכללה אוכלוסיה חלשה יש בכל מקום חילוני חרדי מוסלמי וכן הלאה .....
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 09:05:28
לגבי ההשקעה של המדינה באוניברסיטאות, אחרי 3-5 שנות למידה של סטודנט הוא יוצא לשוק העבודה, בדרך כלל מרוויח מעל הממוצע ומשלם מיסים, שחוזרים לקופת המדינה. איך אברך שלומד 30 שנה מכניס כספים לקופת המדינה? בקיצור ההשוואה לא קשורה וכן יש חרדים שעובדים ולומדים ותורמים, השיח פה הוא על אברכים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 09:10:28
די בנות זה נושא מיותר קצת אהבת חינם לא יקרה כלום טיש איש באמונתו יחייה כל אחד בוחר בדרך שלו להתקיים💕🙏
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 09:10:59
אתן יותר ממוזמנות לברר על החוברת 'עובדות או הסתה ' זה לא דברים שאני המצאתי הכל מופיע שם עם הוכחות מכל המשרדים והגופים הממשלתיים למיניהם
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 10:09:20
וואי ניצן קצת הכללת אני לא משתייכת למגזר אבל הוצאת רפש מיותר בכ-ל!!! סוג אוכלוסיה יש שיכבה חלשה!!!! וממממשששש לא כולם חיים על חשבון האחר.. ושוב אני בכלל לא שייכת לקבוצת הדתיים פה יש בינהם אנשים מקסימים וטוביי לב כמו בכל מקום ופשוט לא האיר להם המזל ויש גם נצלנים לא אומרת אבל יש ויש ! וזה משנה הכל !
0 תגובות
4 אהבו
2021-11-03 10:32:27
הפיתרון הכי ניראה לכל האברכים זה אפשר לשים את הילד/ים במשפחתון / גנון עד 13:30 העלות משתנה לפי אזור 600-1000 ₪ בחודש הגבר אחרי על הילדים כי יש הפסקה האישה יכולה לצאת לעבוד עד 16:00 שנגמר ההפסקה.... מתחלפים 😊
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 10:35:44
זה פשוט דעות חשוכות חיים רק ממה שהתקשורת אומרץ פשוט קל ונח להאמין סתם לידע כללי רוב המלגות של האברכים זה מתרומות ולא מהמדינה המדינה זה באמת סכום זעום מאוד שנותנים לעומת הכבפים שהם מעבירים למחבלים אבל מה לעשות גדלתם על לשנוא את החרדים אז זה לא משנה כמה עובדות יגידו עדיין תחשבו שונה הכי חשוב מאחלת לכן שלא תזדקקו לכל החרדים "שמשריצים" והפרזיטים האלה בעל מיני צמתים בחיים שבסוף רק הם שם לעזור... ואגב הם יעזרו בשמחה גם אם שנאתם אותם כי לעומתכן הם גדלים על לאהוב כל יהודי באשר הוא!!!
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 10:42:12
פוסט לא בריא לבריאות שלנו!!!!! ממש מעצבנת ההכללה וכל השטויות במיץ שחושבים על החרדים.. חבל לכן ככה לחיות
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 10:49:52
גם החרדים וגם החילונים וגם המוסלמים וגם הנוצרים וגם האטאיסטים שלא עובדים ודואגים לילדים שלהם לחיות כראוי טועיםםםםםםם!!! סלאמט
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 14:53:30
תפסיקו לתת ביקורת לאנשים אחרים, אף אחד לא חיי על חשבונכם אל תבלבלו את המח, שום מדינה לא מממנת שום כויייללללל זה מגיע נטו מתורמים... את המיסים שאנחנו משלמים זה לא הולך למשריצי הילדים, אם זה היה הולך לשם אז כולם היו יושבים ולומדים תורה, אם אתם כל כך מתעצבנת מבחינת החיים שלהם, יש לכן זהות גם לבחור בכאלו חיים... אלוקים ישמור איזה מילים מגעילות אתן רושמות, משריצי ילדים... שנאה שנאה שנאה שנאה שנאה שנאה ויותר מזה אני אגיד --קנאההההה. למה רע לכן שטוב להם לחיות ככה????????? למההההההה בחרתם בחיי עבודה, יפה לכן. סתמו ותמשיכו בדרככן. ותפסיקו להגיד סיסמאות שאתן שומעות מהתקשורת, הכל זה שקרררר אחד גדול!!!! כותבת לכן חרדית שבאה מבית שאבא מפרנס לצד גבר שאבא שלו אמנם היה אברך, אבל ה'פרזיט' הזה שהיה אברך, נלחם במלחמת יום הכיפורים בשביל המדינה יצא למילואים כשצריך, ולימוד התורה שלו לא הגיע בגלל היותו אדם פרזיט שמשריץ ילדים. לא!!!!! זה הגיע מתוך חיי אמונה שככה צריך לחיות!! אז כיום אולי יותר קשה לחיות ככה... אבל???? להגיע ולשפוטטטטטטטט !!!! ואני נשבעת לכן השמחה שיש לאחים של בעלי (10) הם האנשים הכי מאושרים שראיתי! ואני לא באה עכשיו סתם להתחנף, לא!! אנחנו בבית עם אבא מפרנס, מעולם לא טסנו לחול ועדיין לא תמיד היה כסף... למה הכסף זה באחריותינו? יש מי שמחליט למי יהיה ולמי לא...לא הבנתי איזה שטויות זה... כשאלוקים רוצה שיהיה כסף אז יהיה כסף וכל הדיבור הזה של כסף מעוור את כולם,. אתם חיים בעולם של שקר... ומקווה מאד שיגיע משיח מהר ותזכו לראות על מה דיברתן ואולי אף להתנצל, כרגע אנחנו בחיים שלפני בא משיח ולכן, אני אמנם מזועזעת מהתגובות אבל מנסה להבין מאיפה זה מגיע... מי שחי קצת חיי אמונה אמיתית ומהיר את עולם התורה מקרוב!!! לא יבוא וישפוט על התנהגות זו או אחר. ובטח ובטח שלא יבוא ויגיד שהם חיים על חשבון המדינה, נכון אז אולי הם לא יכולים להרשות לעצמם מותרות, אבל זוהי בחירת חיייהההםםםם!! למה רע לכןןןן???? מה שאני מגיעה למסקנה שאין לכן שטוב לאנשים לחיות ולהסתפק במועט. רע לכן שיש אנשים שבוחרים לחיות ב"עוני". גועל נפש של תגובות. פשוט מזעזע!. שונאת שאנשים מתווכחים על דבר שלא יודעים שום כלום ממנו.
0 תגובות
8 אהבו
2021-11-03 15:07:07
הודיה, לא שזה יעזור כי בפוסט הבא שיהיה איזה מין דיבור אל אברג'יל, שוב השנאה תקפוץ מעל לפופיק. אבל לפחות פרקתי קצת אור על החושך שמתרחש פה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 15:07:16
אברכים*
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 15:12:38
ניצן, יש סבסוד מעונות לסטודנטים מכל המגזרים מהתמ''ת. מוזמנת לבדוק איתם. מעל 24 ש''ש לימודים מקבלים סבסוד מלא לפי מבחן הכנסה.
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 15:19:50
. מנש ככה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 15:31:15
ותודה ל . שנתנה פה את התגובה הכי נכונה ומועילה ! אבל אין מה לעשות אנשים פתטים שרואים חדשות וצמודים למסך ואוכלים כללל דבר שנותנים להם לא משנה מי מממן את הידיעה או מאיפה היא מגיעה ימשיכו לחשוב שטויות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 16:05:29
אוקי קודם על תגובות מזעזעות ומגעילות גברת מעיין הפרזיטים היחידים שאני רואה זה אנשים שמדברים כמוך ומתבטאים בצורה כל כך מגעילה מקווה מאוד שהילדים שלא לא ילמדו ממך וגברת ניצן היקרה דעתך הנחרצת לא מעניינת את דעתך הנחרצת תשמרי עמוק עמוק בבטן כי הדעה שלך לא מעניינת כי כל מה שאת מוציאה מהפה שגוי ליברמן שיעשה משהו לגבי זה? חחחח מה הוא יעשה למה מה הם מקבלים מי הוא ומי אתן ימסכנות כואב לכן? שורף לכן האורח חיים שלהם? אל תדאגו בובות הן לא מתפרנסות מכן ולא מהמדינה ולגבי נועה היקרה פשוט בושה הצביעות שלך ללקק לאחרים זה לא טוב המשך יום נעים ממורמרות
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 16:10:44
לבנתיים הכסף שלוקחים לכולם זה לחברה הערבית ולמר מנסור עבאס שהכל שולחים לעזה למה להיות צבועות מגעילות , פעם פתחתם פה שהחברה הערבית מקבלת מהמיסים שלנו? לא למה כי אתן נשים מגעילות עם מלא שנאת חינם בורות פשוט
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 17:30:10
חשבתי שחרדיות אמורות לדבר בשפה נאותה אנשים שלא יוצאים לעבוד ומביאים ילדים בקצב חיים על חשבוננו איך שלא תהפכו את זה אבל השם ישמור עליכם
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:32:11
כספים לא מגיעים לאברכים שיושבים בבית ו״לומדים״ במקום לעבוד? אם תרצי או לא הכסף שלי מגיע לציבור הזה במישרין או עקיפין
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:34:00
גברת ניצן רק בורא עולם יחליט אם תישארי להאכיל את החרדים לא ליברמן ולא אחמד זיבי
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 17:35:21
סבבה אמונה או לא זה בחירה שלך העובדות הן קיימות ובלב את יודעת..
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:36:09
ברוך בורא הגוגל
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:36:23
יעל למה שיזדעזעו זה מה שהם רוצים
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:38:40
לא נורא עדיין לחתולים התקציב גדול יותר😂
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:38:42
טוב מאמןש זה בןלשיט הנתונים של כספי הציבור משמע, כספי המיסים שהאברכים מקבלים נגישים לכולם אי אפשר לזייף נתונים אברך מקבל היום קצבה על עצם היותו אברך, קצבה ממשרד הבריאות וקצבאות ילדים
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:39:14
משרד החינוך*
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:39:25
לילו יש תקציב מטורף לצהל זה מה שחיילים באמת מקבלים חלאס להקשיב לתקשורת באמת
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:40:19
תגידי מןריה את אפויה? בלי צהל אין לך לי ולאף אחד כאן זכות קיום נפתח את הדיון של החיילים החרדים שמתגייסים והחברה החרדית מחרימה אותם? נראה לי שכדאי לא לגלוש לדיון הזה
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 17:40:23
עזבי יעל הוויכוח הזה לא יוביל לשום מקום
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:41:38
תשלגי לילו אבל תקראי קודם אמרתי שאומרים שלצהל יש תקציב ענק זה אומר שהחיילים מתוגמלים??? ללמוד לקרוא בבשה לא יצאתי נגד הצבא לצורך ידע בעלי חייל ונראה שעשה דבר או שניים יותר ממך
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:41:48
העיקר שאתם מאמינים ללוקשים שאתם מוכרים לעצמכם אז המדינה משקרת ומפרסמם נתונים שקריים ואתן צודקות
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:41:54
זה שנאה נטו והן נטועות בדעה שלהן בלי לבדוק דברים לעומק עזביי מיותרר שתמשיך להאמין במה שהיא רוצה לא מזיז אף אחד לא יזיז אותנו ממה שאנחנו מאמינות וגאות בזה בעלי אברך ועובד וגאה בוווו וזהווו!!!
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:43:02
מוריה לצהל יש תקציב ענק כי אנחנו חיים בין אוייבים (או שגם את זה המצאתי?) ומי שמך לדעת מה תרמתי או לא, כנראה שלעומתך תרמתי יותר מדבר או שתיים למדינה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:43:25
כל הבנות השפויות פה, אתן סתם מוציאות את המיץ. מי שטיפש או בוחר לשחק אותה טיפש לא יתרצה ולא משנה איזה טיעון תכתבו. הן פשוט מעדיפות להיות מושפעות של התקשורת ולא לראות את האמת, מביאות כתבות של אנטישמיים מגוגל בלי שום הוכחות , אם זה היה נכון בעלי מזמן היה הולך להיות אברך. אבל כמן שאמרתי זה סתם לטחון מים כי הן לא באמת רוצות לשמוע, זה לא אומר שבתוך תוכן הן לא יודעות את האמת.
0 תגובות
4 אהבו
2021-11-03 17:44:38
ניצן את מצחיקה אותי בחיי ואינלי בעיה שאת משווה אותי לחתול היום זה דבר יקר לצורך העניין אני עובדת בעלי חייל אבל עדיין זוכרת שפרנסה משמיים אני עושה השתדלות אבל זה דרך שאני בחרתי אבל תומכת 100 אחוז בדרך של אברכים(שיושבים באמת ולומדים!!)
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:44:58
לגמריי לכן אמרתי ויכוח מיותר גם אני מתעצבנת מהדעות החשוכות האלהה אבל מה לעשות לא נבזבז אנרגיות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:45:03
איך מלגה שמגיעה ממשרד הדתות לא מגיעה ממשלמי הציבור היי? ןאבישג, כתבה שמשקפת את התקציבים שעוברים היא אנטישמית? באמת כדאי לכן קצת להתעורר ולהבין דבר או שתיים על החיים כי אתן באמת מנותקות
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 17:46:22
😤😤😤😤
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:47:18
מה את אמיתית?? כמן שלנו בונים בתי כנסת לציבןר המוסלמי בןנים מסגדים איפה ההשוואה הלא מציאותית הזאת? אם עסקינן באנטישמיות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:47:36
כבר על השורה הראשונה מבינים שזו כתבה שך שנאה ושקר כי מעטים האברכים שחיים עם המשפחה שלהם בדירה משלהם. או שהם גם מקבלים דירות בחינם ולא ידעתי. כמו שאמרתי בפעם האלף אם זה היה מעניין אתכן ולא הייתן רוויות שנאה הייתן מבררות את זה עם הגורמים הרלוונטים אבל הכי נוח זה להגיד אנחנו מממנים אותכם ואתם טחונים על חשבוננו
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:47:52
לא הבאת לי הוכחה אחת האמת, אני נוטה להאמין לנתונים שהמדינה מפרסמת ופחות לך סוריי
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:48:45
המדינה פרסמה שלכל אברך יש דירה משלו??
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:49:56
תגידי את אמיתית? אני גרה ביישוב ביישוב יש 2 בתי כנסת לא מתרומות ולא מנעליים המועצה הקימה אותו התחזוק נעשה מתרומות אוף באמת תתבססו על משהו לפני שמדברים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:49:59
לא תרמת יותר ממני חומד אבל לא אכנס לזה דבר שני יש תקציב מטורף שהולך לפנסיה שלהם במקום לתת אוכל שפוי אז יש תקציב לכל דבר לאן הוא הולך איך ולמה זה לא כתוב בתקשורת כנל תקציב האברכים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:50:58
לילו יש גם מתנס??
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:51:08
אה בגלל שאני נגד הדעות שלך אני כבר לא יהודיה? הדחת אותי? אני אתאיסטית? אם הייתם לומדים תורה באמת הייתם יודעים שיותר מהכל דרך ארץ קדמה לתורה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:51:15
ביישוב שלך? כאב לך שפתחו אותו??
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:51:33
מאיפה הבנת שכואב לי שהקימו בית כנסת?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:51:44
מעצבן אותי שאתן אשכרה חושבות שאתן תורמות יותר מהחרדייים במההה אנחנו משלמים מיסים בדיוק כמו כולם וכמו שייש קבוצות שקבלים תקציבים אז גם מותר להביא קצת לציבור הדתי זה כלום לעומת מה שנותנים לתרבות לערוצי התקשורת שמשלמים מכספי המיסים של כולנווו
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:52:01
אם תלמדי קרוא וכתוב תביני שאמרתי שכמו שלנו יש בתי כנסת ראוי שלמוסלמים יהיה מסגד ולנוצרים תהיה כנסייה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:52:20
לילו מצחיק אותי המשפט דרך ארץ קדמה לתורה אז נראלכם שנסתום תפה כל החיים?? ממשלא ברגע שהדיון הזה הוסת מדרך ארץ אל תדרשי שנדבר עם ראש כפוף
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:53:47
קרוא וכתוב למדתי יופי אגב מתקציב של המשכורת שלך
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:54:11
את לא צריכה לדבר עם הראש כפוף, להגיד לי שאני אתאיסטית כי אני לא מסכימה עם הדרך חיים שלכם? להגיד שמןסלמי לא זכאי למסגד?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:55:11
את כשאת קןראת למי שכותב/ קורא כתבות על כספי הציבור אתאיסט כשזה לא מתיישב עם הדעות שלך
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:56:00
וחבל שאם הייתן מבינות שכל הביקורת פונה כלפי אנשים שלא עובדים ומחכים לקצבאות ולא לאנשים שיוצאים לעבוד
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:57:02
מי אמר שכןתב הכתבה הוא אתאיסט? למה הכללות האלה? יש דרך אחת? לא מסכימים עם דרך חיים אני רחוקה מלהיות דתייה אבל יש לי זיקה לדת ואתן צריכות להבין שהביקורת היא כלפי אוכלוסייה ספציפית מאוד ולא לכל החרדים
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-03 17:58:30
אפ הייתי נחשפת למשפט הזה הייתי מזדעזעת באותה צורה ששר בממשלה יגיד דבר כזה כלפי כל אוכלוסייה!!! אתאיסט הוא חסר דת
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:58:36
לילו אגב אני מפרנסת תוכן טלוויזיוני שלך כאן 11 יורד ממיסים אפילו שאינלי צורך בזה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 17:58:46
אין מה להתווכח עם איזה מגזר תורם כלכלית ואיזה מגזר נתמך קצבאות. גרף פשוט שמראה את הנתונים וזהו. אין מה לעשות אבל ברגע באחד מבני הזוג רק עובד, או שמגזר שפחות אחוזים ממנו רוכש השכלה גבוהה (לרוב, מבלי להכליל את כולם) ומצד שני מביא הרבה ילדים, שעל כל אחד מהם המדינה משלמת קצבאות (כמו לכולנו, רק ליותר ילדים), מגזר שפשוט מאוד נתמך יותר על קצבאות, יוצא שהמגזר החרדי מקבל יותר מאשר הוא נותן, כלכלית. כמובן שזאת בחירה שלהם, להביא הרבה ילדים וללמוד במקום לעבוד, אבל להציג את זה כאילו המגזר החרדי "לא חיי על חשבון החילונים" זה מגוחך. המיסים המטורפים שגובים מאנשים במרוויחיפ הרבה (מה לעשות, יותר חילוניים) ממנים את הקצבאות האלו, ועם נתונים אי אפשר להתכווח. גרף פשוט שמראה את כל התמונה אין פה שנאה או הסתה כלפי המגזר החרדי, פשוט עובדת שמגוחך לסתור אותן. והמגזר החרדי לא אשם בכך, אשמה המדינה שמעודדת אבטלה ומעודדת ילודה בכל מחיר ובלי גבולות
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 17:59:51
כי הן נקלעו לסיטואציה אני מניחה שמי שבחרה להיות חד הורית זה לא היה האידיאל שלה וכמו שלי ולך מגיעה הזכות להיות אמא גם להן מגיעה הזכות על אף שלא מצאו את הגבר לחיות איתו
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:02:45
הכל טוב תכף יעיפו אותנו למזבלה יהיה לכם פה הרבה פרזיטים אחרים ואז תצטרכו לממן אותם
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:03:07
את משווה את הזכות להיות אמא את הרצון ללמןד? אפשר ללמוד ולעבוד, הרי עשיתי תואר שלם ככה
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 18:03:22
מוריה לא יפה לך רגשי נחיתות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:04:35
חלילה אני תמיד מרגישה למעלה בת של מלך!! משפקת לכן מה יהיה אם תמשיך השנאה הזאת תממנו אנשים אחרים שמהיכרות הם פחות נחמדים מהחרדים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:04:58
הן מקבלות תמיכה כמו כל אוכלוסיה מוחשלת לזה נועדו המיסים אבל יש הבדל בין סיוע לבין לחיות חיים שלמים ומלאים על חשבון המדינה כשיש לך את היכולת לפרנס את המשפחה שלך
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 18:06:53
קודם כל רבות וטובות לא בוחרות בכך כמה כאלו התגרשו? ברח הגבר? בטעות? יש לנן זכות לגדל ילד עם בעל? גם להן!!!!!
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:07:09
להגיד שאפשר ללמןד ולעבוד זה לזלזל?
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 18:08:22
בטעות הכוונה שעשו סקס באופן רנדומלי ונכנסו להריון, הבנתי מצווין על מה את מדברת! וכן גם להן יש זכות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:08:34
אין בעיה תלמד, אבל אל תחייה על חשבוני
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:08:51
אם אני ילך ללמוד כל היופ מבוקר עד ערב מי יביא לי קורת גג? אוכל? שתיה?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:09:49
תגידי, שאלה אמיתית מי שמך להחליט שאת זכאית להיות אמא ןבחורה שלא שפר עליה מזלה ולא מצאה את בעלה לא זכאית להיות אמא? ורבות מהן בעלות קריירה שיכולות לממן את שתינו ביחד
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:10:58
אז היא תזדיין עם בחור אקראי או תחפש תורם זרע למה זה לא תקין שהיא תהיה אמא ואיפה ההשוואה ללימודי תורה שהן ממשיכות לעבוד ולשלם מיסים?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:11:32
אל תהיי בטוחה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:12:16
דו שיח של חירשים אפשר לעבוד וללמוד יחדיו יש איזונים בחיים זה לא שחור ולבן
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-03 18:13:00
תגידי איפה את חייה? 22 נטו זה נראה לך שכר משוגע בשוק? צר לי לאכזב ועם כל הכבוד אני לא עןשה איתך תחרות למי יש זין יותר גדןל
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:13:07
אופס אמרתי זין 🤦🏻‍♀️
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:14:44
לילו את יודעת מה כולל?? זלא ללמוד מקצוע כמה שעות ביום ואז לעשות שיעורי בית יש אברכים שיושבים כל היום חוזרים להפסקות קצרות של צהריים ואז חוזרים ללמוד בערב מתי הם יעבדו? זה תורתם אומנותם מה אכפת לך לא מובן לי כמו שאת מאכילה אותו גם אני מאכילה אותך בתכניות טלוויזיה חלאס
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:15:09
תגידי אני מדברת לקיר? דיברתי עליך כי את חרדית? או שאני מכוונת לאוכלוסייה שבוחרת לא לעבוד?
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:16:11
יאללה הדיון הזה לא מוביל לשום מקום שיהיה לכן הריון קל ותקין בריאות הגוף והנפש אמן עוד בימינו התעייפתי
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:16:33
ודבר אחרון, אני מבינה קצת יותר ממך בתקציבי המדינה
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:16:38
וכן לאמור🙏
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-03 18:17:00
איזה דיון מתיש סחתיין שיש לכם כח
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-05 00:28:46
לילו את מגעילה חוסר כבוד ממש. רואים איך חינכו אותך
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-05 06:48:09
אני קצת מתלבטת אם את שווה תגובה מגעילה? כי יש לי דעות שונות משלך? מאחלת לילדייך שיחנכו אותם כמו שחינכו אותי 💜
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-05 07:22:10
לילו את יודעת איפה את חיה? במדינה יהודית את יודעת מה הכוונה למדינה יהודית? יהודית מלשון יהדות כן יבנו לנו גם אלף בתי כנסיות כי אנחנו יהודים!!! ולא לא מגיע לאף נוצרי כנסיה פה ולאף ערבי מסגד! מה הם שונים מאיתנו? שזה מדינה יהודית והיא שלנו בעזה לא תראי בית כנסת אחת למה? אל תהיי פוסטמה ומפגרת לכי תגורי בחול פה זה מדינה יהודית וכל הפוסטמות שיש להן בעיה עם לומדי תורה זה חלק מאיתנו לכן היתה שואה ועוד מלא דברים אם לא יהיה לנו את המסורת הזאת אז מה זה יהדות בכלל?? ולגברת ניצן היקרה שרשמה שאני אוכלת חינם אני מזמינה אותך באהבה לעסק שלי ושל בעלי שנמצא בראשון לציון לאכול ארוחת בוקר על חשבון הבית ובנוסף אני מזמינה את כל המסכנות פה שחושבות שמי שנראה דתי אוכל חינם , מרוויחה פי 100 עליכם ומשלמת מיסים פי 100 מכן אז למי שיש אומץ תגיד ואני מזמינה אותה רק כדאי לפתוח לכן את העניים החשוכות והחור בהשכלה 😘
0 תגובות
2 אהבו
2021-11-05 07:25:05
אני בדרך כלל לא מגיבה ככה אבל הסעיף עלה לי מהחוצפה שהן קובעות לך שאת אוכלת חינם בלי לדעת מי מה הלימודים שלכן שווים עם השכל כזה קטן , שכל צריך לחיים לא ללימודים! המון בריאות
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-05 07:25:26
לא שווים
0 תגובות
0 אהבו
2021-11-05 07:46:38
נונה בריאות הנפש 💜 יש הבדל בין מסורת של קיצוניים לבין מסורת יהודית והמשפחה שלי ניצולי שואה קצת מתביישת שבחורה שמדברת כמוך ומקשרת אותם להתבטאויות מביכות שכאלה
0 תגובות
1 אהבו
2021-11-05 11:35:43
וואו הרמה של הדיון פה… מרשים לאן הגיע משיחה שהיתה אמורה להיות תרבותית…
0 תגובות
3 אהבו
מעוניינת לקרוא את כל תוכן הנושא? לחצי כאן לפתיחת הנושא באפליקציה.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

הריון ולידה
2024-04-12 06:08:09
אני לומדת הוראה ושנה הבאה צריכה להתחיל סטאז אני רק בשבוע 10 ואחרי פסח צריכה להתחיל ראיונות עבודה זה אומר ששנה הבאה בעזרת השם אצטרך להיות בבית ספר חודשיים ואז לצאת לחופשת לידה אני חייבת לספר בראיונ...
0 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2024-03-08 10:52:40
ויטמין D אני אמורה לקחת 2000 ולכן קניתי של 1000 ואני לוקחת 2 ביום בנוסף עכשיו שמתי לב שבמולטי ויטמין יש 600 ובאומגה עוד 400 כלומר אני לוקחת 3000 מתחילת ההיריון ואני כבר שבוע 30 להמשיך לקחת 2 כדורי...
3 תגובות
0 אהבו
הריוניות ואמהות בחו"ל
2024-01-21 10:09:53
מתכננת טיסה להודו ובהריון שבוע 7 איזה חיסונים הייתם ממליצות לעשות ? ועל אילו עדיף לוותר? אולי עדיף לא לעשות בכלל? ואם יש לכן טיפים להודו בהריון יותר מאשמח🥰
0 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-01-24 17:21:25
כבר 4 חודשים לא מצליחה להיכנס להריון🥺 מתחילה להתייאש..
12 תגובות
1 אהבו
הריון ולידה
2022-11-27 17:22:37
היי בנות יש משהי שאמרו לה בשקיפות עואפית אם זה בן או בת???
10 תגובות
0 אהבו
אמהות
2022-11-02 14:32:04
טיולון בנות באיזה גיל העברתן את הטיולון לכיוון הנסיעה שהתינוק עם הפנים לא אליכן? בן 7 חודשים מרגיש לי מוקדם מידי
6 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2022-03-30 15:08:54
היי בנות, שבוע 24, הריון ראשון, שלייה קדמית. התחלתי כבר להרגיש תנועות וכמעט כל יום מרגישה. מאתמול בערב בקושי מרגישה תנועות ומה שמרגישה מאוד עדינות. יכול להיות שהתינוק במנח שהגב שלו לבטן שלי? יש לפע...
5 תגובות
0 אהבו