הריון ולידה
2022-11-01 07:10:02
עצה שלי, זה ללמוד לסגור רגליים🤣 ובנימה יותר רצינית, תלמדו על הגוף שלכן, על הפוריות שלכן. ולעזאזל תתחילו להשתמש באמצעי מניעה. אחרי זה עולים פוסטים "עצובים" ו"שוברי לב" שאין יכולת כלכלית לגדל את כל הילדים האלו. למה להביא ילדים לעולם שאין את היכולת הכלכלית לגדל אותו? למה ילדים צריכים לגדול על חשבון אנשים אחרים? למה אנשים לא יכולים להיות אחראיים, ולא להיכנס להריון כמו ארנבות? לגדל ילד במדינה הזו עולה המון כסף. למה אם לכם אין כסף לגדל את הילדים שלכם, שאתם הבאתם, אנשים אחרים שאתם לא מכירים צריכים לממן לכם אותם? כי אנשים רגישים למראה פוסטים כאלו? כשרושמים שיש ילד רעב, ואין לו מה לאכול כמובן שאנשים נשברים ושולחים כסף. (אם כי אני לא מאמינה לכל הסיפורים האלו. ברוב המקרים זה עוקץ!) כשרושמים שלילד אין נעליים נורמליות ללכת איתן למסגרת החינוכית, ברור שאנשים ימצאו לזה פתרון. וכשרושמים שבעל הבית מאיים להעיף מהדירה בגלל פיגור בתשלום שכירות, ושיש יומיים סך הכל לאסוף את הכסף אחרת המשפחה תגיע לרחוב- אז ברור שאנשים יפתחו את הלב ויתרמו. אבל רבאאאאק מה עם בגרות ואחריות אישית? אין כסף? לא מביאים עוד ילדים! הבאתם ילד בטעות? שאו באחריות המלאה על הגידול שלו. למה אחרים צריכים לעשות זאת. כל מה שנכתב בהמשך, לא קשור לתמונה הספציפית הזו. אבל בהחלט מדבר על מקרים אמיתיים שפורסמו כבר מאות פעמים ברחבי הפייסבוק. האמת אני לא אתפלא אם בגלל ריבוי ילדים צמודים, אותה משפחה תיכנס לבור כלכלי והם יגיעו בדיוק למצב שתיארתי לפני כן. אני עצמי אמא לשני ילדים וגם המצב הכלכלי לא להיט בכלל אז הלכתי לעבוד בעבודה כזו שהמון לא רוצים. כי היא קשה. מביישת וכל תירוץ אחר. זו עבודה שמכניסה כסף לבית, וזה מה שחשוב. פוסטים כאלו שמבקשים כסף ומדגישים שזה כביכול עבור הילדים, לא מרגשים אותי. לא גורמים לי להזיל דמעה. ולא נשבר לי הלב מהמילים בפוסט. הם תמיד מריחים כמו עוקץ עלוב. בכל מקרה, סתם פרקתי את העצבים שנצברו לי. אתן כמובן יכולות לא להסכים איתי. אבל אני בטוחה שמבין כולן כאן, יהיו גם הנשים שבאמת יבינו על מה אני מדברת.
31 תגובות
9 אהבו

תגובות

2022-11-01 07:13:33
מה הקשר לפוסט שהיא העלתה? היא לא התלוננה או אמרה משהו על המצב הכלכלי
0 תגובות
10 אהבו
2022-11-01 07:14:31
מצטרפת👆 מה הקשר באמת היא לא אמרה מילה אחת על כסף למה סתם להמציא ושפוט אנשים???
0 תגובות
4 אהבו
2022-11-01 07:14:39
ולשפוט*
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-01 07:15:02
למה החלטת שזו שהעלתה את הפוסט לא יכולה לממן את הילדים שלה? ומי את שתחליטי בצורה כזו יהירה שהיא צריכה אמצעי מניעה?
0 תגובות
2 אהבו
2022-11-01 07:15:47
מסכימה באופן כללי אבל הייתי מורידה את התמונה המצורפת שיימינג מיותר לפוסט של אישה שלא התלוננה ולא ביקשה דבר וחצי דבר.
0 תגובות
14 אהבו
2022-11-01 07:22:09
הייתי ממליצה לפתוח את הראש,יש המון מקומות שתורמים בגדים או דברים לתינוקות/ילדם במצב מעולה,לא כל דבר צריך חדש וכמובן לקחת אחריות על המעשים,לא לבכות שאין כסף לראות איך מסתדרים במקום זה
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-01 07:22:21
לכל ילד יש את הברכה שלו ה׳ מחליט עם אמצעי מניעה או בלי אם תקלטי הפוסט לא קשור לתוכן שרשמת כל בן אדם יבחר איך לחיות ומה לעשות אולי את אל תטיפי לאנשים
0 תגובות
9 אהבו
2022-11-01 07:52:46
תקשיבי לי טוב חצופה, מי את שבכלל תדברי ככה??!! מי את ???!! את חושבת שכולם בריאים?את חושבת שעושים את זה בכוונה? לא הבנתי מה הסיפור שלך לא בא לך לתרום אל תתרמי!!! ואל תבזי אנשים שמבקשים כסף כי אני לא מאחלת לך להגיע למצב שתהיי חולה ותיאלצי לבקש נדבות בשביל לגדל את הילדים שלך!!! בן אדם שנאלץ לבקש כסף בשביל לתת לילד שלו את המינימום תאמיני לי שאם הייתה לו אפשרות אחרת הוא היה מעדיף. את חתיכת יהירה ולא צריך כסף מאחת כמוך אל תתרמי ואל תזילי דמעה רק תתפללי שלא תגיעי למצב שתצטרכי לבקש כסף מאנשים כדי לראות את הילד שלך שמח לקבל נעל חדשה או אוכל נורמלי לבית ספר!!! תכניסי לך טוב לראש אין לאף אחד בעולם הזה הבטחה שהכל יישאר כמו שהוא תמיד יום אתה יכול ללכת יום אחר להיות בבית חולים… תביני כבר
0 תגובות
9 אהבו
2022-11-01 09:45:48
לא ממש קשור לתמונה חח ואני חושבת שעל כל ילד צריך לחשוב בכובד ראש
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-01 18:13:44
שיימינג זה כשיש שם ושם משפחה/תמונה ברורה. כאן אין אף פרט. אגב גם בפייסבוק היא פירסמה באופן אנונימי. ככה ששיימינג זה בטוח לא. לא דיברתי עליה שהיא תיהיה בהכרח במצב כלכלי קשה אחרי שיבוא התינוק(סביר להניח אבל זה לא האישיו) את השאר כתבתי באופן כללי. כשמפרסמים פוסטים קורעי לב, ומפרסמים גילאים של הילדים ברור שהמצב הכלכלי הזה לא מהיום ולא מאתמול. ילדים במדינה הזו עולים כסף. גם אם לקחת בגדים יד שניה וגם אם מניקים. יש עוד הוצאות מעבר. בספטמבר הוצאתי על תרופות וכל מיני תכשירים עבור שני הילדים שלי כמעט אלף ש"ח. (זה לא באופן קבוע, זה היה מקרה חד פעמי, ועדיין. זה ימבה כסף) גם בזמן שהייתי מובטלת ולא קיבלתי שקל מהמדינה מעל שנה, וחיינו רק על המשכורת של בעלי, ויש לנו הוצאות על הדירה, קניות בסופר, גני ילדים רכב וביטוח. ולמרות הכל אפילו לא עלה בדעתי לבקש שקל ממישהו. מוצאים עבודה בשחור, בשעות לא שעות, ועושים הכל כדי לממן את המשפחה. אבל להתמסכן בפייסבוק עשרות פעמים עם אותו פוסט? אני לא מדברת על מקרים חד פעמיים. אני מדברת על דפוס שחוזר על עצמו. אותו פוסט עם אותו תוכן בדיוק רק ממשתמשים שונים. מעצבן שעושים עוקץ לאנשים תמימים, ואנשים שבאמת באמת באמת אין להם, ולאו דווקא בגלל ילודה ללא הפסקה וללא אבחנה, לא מקבלים שקל כי הסיפור שלהם פחות נוגע ללב. אגב גם לא דיברתי על שום מחלה או נכות אני מדברת על זוג צעיר שהחליטו שהם מתקתקים ילדים אחד אחרי השני מבלי לעצור ולחשוב לרגע איך הם הולכים לממן את כל הילדים האלו. זה חוסר אחריות מוחלט. לאנשים כאלו אסור להיות הורים.
0 תגובות
4 אהבו
2022-11-01 18:23:54
אז מי שאין לה כסף אז אין לה זכות להביא ילד לעולם?
0 תגובות
2 אהבו
2022-11-01 18:30:19
עוד פוסט שופט🙄
0 תגובות
1 אהבו
2022-11-01 18:30:39
את יודעת מה? כן! אם אין יכולת כלכלית, לא מביאים ילד לעולם. מחכים, עושים מאמצים לשפר קצת את איכות החיים, לחסוך, לעבוד בעוד עבודה כדי שאחרי זה הילד יחייה חיים נורמליים. אבל לא להביא ילדים בלי הפסקה ואז לתהות איך לסיים את החודש, איך ומאיפה להשיג כסף לאוכל. כל ילד צריך להאכיל אותו. ככל שיש יותר נפשות במשפחה, כך הקנייה בסופר גודלת. יוקר המחייה- מדבר על כל ההיבטים של היוקר. לא רק נדל"ן. אי אפשר להביא ילדים לעולם כשאין יכולת לכלכל אותם. צריך לחשוב קדימה. אי אפשר כל היום רק פרו ורבו. מי יממן את הילדים האלו? עזבי שאני כבר לא מדברת על הפן הפיזי והנפשי של אישה שנמצאת בסיטואציה כזו. כשהיא יודעת שהילד שבקרוב ייצא לאוויר העולם, נולד לעולם בו היא לא תוכל לממן אותו. ואני גם לא מדברת על מקרים עצובים של נכות פתאומית. זה בהחלט יכול לקרות לכל אחד. אגב דווקא אלו שהילדים שלהם הפכו ביום אחד לנכים- לא מבקשות נדבות. מבקשים נדבות- ולרוב זה כסף לביט/פייבוקס ולא תרומות של אוכל או בגדים. ראיתי כמה וכמה פעמים בפוסט שכותב/ת הפוסט סירבו לקבלת תרומות, וביקשו רק כסף.
0 תגובות
4 אהבו
2022-11-01 18:56:01
לא את לא אמיתיייתתת את אומרת לי מי שנפל עליה והיא בלי כסף לא מצליחה לעלות מעל הגל ולבסס את עצמה אז אין לה זכות להביא ילדים? ממש לאאא בשביל זה אנחנו עם ישראל כאן לתרום לה לתת לה להעניק לה כדי שתוכל גם לחבוק ילד❤❤❤
0 תגובות
2 אהבו
2022-11-01 19:34:16
עצוב לי ממש לקרוא את הפוסט הזה מצד אחד מבינה את עניין האחריות האישית אבל יש דברים שהם מעבר לשליטה שלנו את יכולה להיות מאוד מסודרת ומבוססת ולהחליט להביא ילדים והופ ביום בהיר לאבד את כל מה שיש לך אני נכנסתי להריון עוד לפני שהייתי נשואה ועם חובות כלכלים רציניים וכןלם אמרו לי לעשות הפלה וזה לא אחראי ואת יודעת מה? הבת שלי היום , בת שנה ו5 חודשים ברוך השם, לא חסר לה כלום! לא פיזי ובטח ובטח שלא רגשי, ילדה עם ביטחון, אהובה, מופתחת הייטב, מקבלת את המאה אחוז מההורים שלה, כן גם כשהיא לובשת בגדים יד 2 ממישהי אחרת שסתם קנתה ואפילו לא הספיקה להלביש לבת שלה, וגם כשאנחנו כל חודש חיים על הקצה כדי לא להכנס לחובות חדשים ועוד יותר, מביאים לה גם אח עם המון אהבה❤️ ילדים לא צריכים יותר מידיי, בעיקר חום ואהבה והורים ששם בשבילם לא שיקנו להם דברים חדשים כי זה אפילו לא מעניין אותם הבת שלי לא מסתכלת בכלל על הצעצועים החדשים שקנו לה כמתנות אלא נהנת לעשות איתי את הדברים היומיןמיים- לבשל, לנגן, לסדר את הבית אפילי כביסה בשבילה זה אקסטרים אם את חושבת שלמי שאין כסף הוא לא ראוי לגדל ילדים, זאת תפיסה מאוד מוטעת כי אני מכירה המון משפחות עשירות שלא נדע איזה דברים הילדים עוברים שם יש גם אמירה שאומרת שילדים גדלים הרבה יותר טוב בסביבה ענייה ואם כבר יש לך עצבים , אני חושבת שכדאי להפנות אותם לאנשים שיוצרים לנו, לפשוטי העם, מציאות קשה מאוד כלכלית שלמי שיושב למעלה (אגב בחירות היום הא), לא מעניין אותו איזו אמא תהיי ואיזו סביבה הילד גדל בה, החינוך שהוא יקבל והאושר של האזרחים, אלא מעניין אותו ששוק העבודה ימשיך לעבוד ולתפקד, כדי לעשות כסף לכיס שלהם. גם כשאת אמא 3 חודשים אחרי לידה, גם כשאתה נכה כל השאר לא מעניין אבל לא הכל בחיים זה כסף, פעם אתה למעלה ופעם אתה למטה
0 תגובות
7 אהבו
2022-11-01 19:39:48
ואי בנות תתעוררו זאת המציאות.. אתן לא מבינות כמה נשים אני מכירה שלא הולכות לעבודה כי לא מתאים להן ולא בא להן ופה יש בעיה עם השעות ופה יש בעיה עם המקום ואלך ואחת סיבות שמוצאות כדי לא לעבוד ומבקשות עזרה בפייסבוק או מחברות או ממשפחה? אז כן תריך לחשוב מאה פעמים לפני שמביאים ילד ולא מחכים שאלוהים יתן ברכה הולכים לעבוד ולממן בכל דרך.. יש לי חברה מורה שמספרת לי כל יום שהיא מכינה קבוע סנדביצים ל4 תלמידים קבועים שאין להם.. אי אפשר להישען כל היום על אמונה, ביטוח לאומי וטוב ליבם של אנשים.. תמשיכו להתייפייף ולהצטדק, לכולם מגיע ילדים ומשפחה אבל תדאגו לכלכל ולפרנס את הילדים שלכם בכבוד ולא מתרומות
0 תגובות
3 אהבו
2022-11-01 19:50:11
אני באמת מנסה להבין למה מפריע לך שאשה אחרת מביאה הרבה ילדים איך זה קשור אליך? שכל אחד יביא כמה שבא לו ואיך שבא לו
0 תגובות
2 אהבו
2022-11-01 20:14:23
.
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-01 21:19:12
פוסט מיותר בעיניי. גיסתי נכנסה להריון פעמיים עם אמצעי מניעה וכל אחת והסיפור שלה
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-01 21:21:31
אם היית רושמת הפוסט שמדובר על נשים שזורקות את הילדים שלהם אחרי הלידה(כמו החולת נפש ההיא שזרקה את הילד מחוץ לבית חולים) אז אני מבינה. אבל אישה שמביאה ילד ועושה הכל כדי לממן אותו כולל יד 2 זה להעריך את המאמצים שלה. לא רק לעשירים יש זכות להיות הורים! תפסיקו להתנשא! גלגל יכול להתהפך לטוב או לרע
0 תגובות
3 אהבו
2022-11-01 21:46:51
בדיוק וכמה סיפורים אני מכירה של האנשים הכי מבוססים בעולם שאיבדו הכל ביום אחד בהיר העולם לא מנוהל על ידי כסף אם באמת היה לכן אכפת מהילדים ומהאנשים בעולם לא הייתן מסתכלות בכיס אלא עוזרות כי זאת מהות האנושות לא שכל אחד בתחת של עצמו דואג לכיס שלן אלא שיש עזרה וקהילתיות ככה אף אחד אף פעם לא יצטרך
0 תגובות
3 אהבו
2022-11-01 22:33:50
פוסט שפטני ומכליל לדעתי(: ילדים זה לא רק לעשירים או מסודרים כלכלית, ולפני 50 ו60 שנה היו "מתקתקים" ילדים וכולם גלדו יופי יופי גם אם הילד העשירי היה לובש את החולצה של הילד הראשון. הכל תלוי דור ונקודת מבט. ההתנסחות הזו וההשוואה לארנבים עלולה לפגוע בנשים מסוימות. יש משהו בדברייך לא אשקר ,אבל משהו בהתנסחות יהיר קצת.. יש אנשים שכשהביאו את הילד היה להם כסף ו"ישבו טוב" ויום אחרי כבר נפלו מנכסיהם- גם הם היו צריכים לנבא את זה מראש? בקיצור, הכל תלוי דבר ומציאות ולכן עדיף שלא להכליל(: הכל נכתב בקטע טוב כמובן, מותר לכל אדם להביע דעה חופשית(:
0 תגובות
1 אהבו
2022-11-02 06:26:40
מבינה את התסכול על אחרים אבל חשוב שתזכרי שזה לא מתפקידנו לחנך וחשוב להכניס חמלה ללב. החיים הם הפכפכים, יום את למעלה (אפילו 50 שנה למעלה) ויום את למטה. כל דבר יכול לקרות בחיים ולא ממקומנו לשפוט אף אחת ואחד על הקשיים שלהם בחיים. זה קודם כל מאוחר מידי ודבר שני פשוט לא חלק מהזכויות שלנו לפשוט ולהתעצבן. אנחנו יכולים לבחור לתת יד בעת צרה או יכולים לבחור שלא. זה הכל! ותזכרי, את לא טובה יותר מהבחורה לידך, שוב, החיים הם גלגל ואל תרגישי נעלה בפני מישהי רק בגלל שאצלה יותר קשה.
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-02 06:35:01
איך כולכן החלטתן שאני מתנשאת על אלו שאין להם? גם לי אין אבל אני לא מקבצת נדבות אני עם בעיות בריאותיות קשות, כאבים כרוניים בכמה מקומות בגוף. לא בקשר עם המשפחה שלי. ועדיין למרות הכל, אני יצאתי לעבוד בעבודה סיזיפית וקשה כדי להכניס כסף הביתה. הכל זה עניין של כוח רצון. מי שרוצה, למרות כל הקשיים ילך לעבודה שהכי לא כיף לעבוד בה(ניקיון, שיפוץ, טיפול בקשישים) אבל העבודה הזו מכניסה כסף. קצת יותר מעבודה "רגילה". דיי כבר עם ההתמסכנות. ראיתי כלכך הרבה פוסטים בחיי, נכנסתי לפרופיל של האנשים האלו. לצאת למסיבות יש כסף. ליסוע לחופשות יש כסף. אבל להכניס אוכל הביתה פתאום אין? פתאום קשה לעבוד? במקום לצאת ולפזז במועדון אפשר ללכת לעבוד בשעות האלו. כמעט אף אחת כאן לא ירדה לסף דעתי. כל אחת כאן קראה חצי משפט והסיקה מסקנות. אני מדברת על אנשים בריאים(לא נכים הם בעצמם, ולא עם ילדים נכים) סתם אנשים שלא חישבו את ההון שלהם, נכנסו לבור כלכלי בגלל טיפשות שלהם. ומסרבים לצאת לעבוד. יותר קל לבקש נדבות ולספר סיפורים קורעי לב. אני לא מדברת על משפחות שנלחמות על חיי הילדים שלהם בפן הרפואי. או אחד מההורים או שניהם נכים או סיעודיים. אני מדברת על אנשים רגילים, בריאים בגוף ובנפש. פשוט עצלנים מידי כדי לפרנס את המשפחה ש*הם* יצרו מבלי לחשוב על העתיד.
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-02 06:40:33
אבל את עדיין מכלילה אני בבור כלכלי, שאגב בזכות הברכה של הבת שלי אני מצליחה להסדיר ולסדר את חיי ועדיין, מסרבת לצאת לעבוד כי אני לא אפספס את הגיל הכי יפה של הילדה שלי בשביל שיהיו לה חולצות חדשות או צעצועים חדשים אני מסתפקת גם ביד 2 ממשפחה שלי , שהם בעצמם אמרו, חבל לבזבז כסף תוך חודש זה נזרק הכל עניין של סדר עדיפויות ובכל מקרה, לא מאחלת לאף אחד להיות במקום שאת צריכה לבקש מזרים בשביל הילדים שלך , וזה יכול להיות פתאום ביום בהיר לאנשים הכי מסודרים ומחושבים כלכלית
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-02 14:57:13
נכון מאד את צודקת לגמרי הכל עניין של סדרי עדיפויות לי יותר חשוב להביא עוד ילד לעולם אפילו שאני לא עובדת, כי כמו שאמרת אני לא אפספס את הגיל היפה של הילדה שלי ואשלח אותה לגן ויצא לעבוד, אני מוכנה להישאר ולהקריב מעצמי עוד קצת למען הילדה שלי שתהייה לה אחות צמודה ויהיה לה עם מי לדבר ולגדול שפויה עם אמא שפויה ולא אמא שקורעת את עצמה בעבודה וחוזרת עצבנית חסרת סבלנות וכל הכסף בסופו של דבר הולך רק למעון…. אני גם לוקחת בגדים מאחותי ואני מאושרת לא חסר כלוםםםם לילדה שלי כלום יש לה הכל
0 תגובות
1 אהבו
2022-11-02 15:06:51
תקשיביי אני הגעתי ממשפחה מאד מאד מבוססת מבחינה כלכלית, גדלתי לא היה חסר לי כלום!! קיבלתי כל מה שרק ביקשתי ואת יודעת מה היה הכי חסר לי בחיים??! אמא ואבא נורמליים- אבא חוזר לבית בשעה 8 בערב עצבני מהעבודה ואמא שחוזרת ב6 בערב גמורה מהעבודה ולא מתייחסת אליי סבתא שלנו גידלה אותנו זיכרונה לברכה. למה שילדה שמקבלת כסף בלי סוף תרצה להתאבד??! תעני לי אם לדעתך כל כך חשוב הכסף אז אני אומרת לך שהיו לי כמה נסיונות התאבדות בשביל שההורים ישימו לב שאני קיימת אבל מצד שני הייתי יכולה לבקש 1,000 שקל בשביל לצאת עם חברות ואפילו לא שואלים אותי למה אז תעני לי את אם חשוב יותר כסף או שחשוב יותר אהבה שאת נותנת ומשקיעה בילדים שלך שימי לב למילים המכוערות שיוצאות לך מהפה כי ילד זה נשמה טהורה וילד צריך הכל בעיקר את אמא שלו ולא רק כסף חמודה תכניסי לך טוב לראש!!
0 תגובות
4 אהבו
2022-11-02 17:13:59
מיכל, מצטערת אבל כתבת פה סלט. כסף הוא לא מקור לאושר, ללא ספק. אבל מה ניסית להגיד? אם יש לך כסף ויש לך את היכולת להישאר בבית ולגדל את הילדים בבית, שיבושם לך. אני ישבתי בבית 4 שנים. הילדים גדלו איתי. חיינו על משכורת אחת של בעלי. הוא היה משלם את כל החשבונות, והדירה, והאוכל לבית. וידוע שילדים שגדלים במשפחה מבוססת לרוב ירגישו בדידות עצומה ויחוו גם דיכאון. (מכירה כאלו, הייתה לי חברה קרובה כזו פעם עד שהיא החליטה להדגיש כמה פעמים שפחות זורם לה להיות בחברת מישהי לא מבוססת. היא ואחותה גדלו לבד. ההורים בקושי היו בבית. שתיהן לא ידעו מזה לעבוד יום אחד בחייהן עד שסיימו צבא) אני בת יחידה, שגדלה רוב חייה עם סבתא. לא היה כסף, אז לא קיבלתי כל מה שרציתי לאורך חיי. סבתא שלי עבדה כמטפלת בקשישים 25 שנים. למרות שהגיעה לארץ עם תואר בביוכימיה. סבא שלי עבד ביקב למרות שהגיע לארץ עם שתי תעודות של התמחויות שונות ברפואה. אמא שלי למדה ועבדה בניקיונות. וגם כשהייתה נכנסת למינוס, ולא ידעה איך לסגור את החודש, מעולם לא נידבה מאף אחד כלום. אין כסף? הייתה הולכת לנקות עוד בית או שניים אם צריך. וההורים שלי גרושים מאז שאני ילדה קטנה. ללא הסדרי ראייה נורמליים. ואבא שלי לא היה נוכח יותר מידי בחיי. שילם מזונות מאוד נמוכים שנקבעו בשנות ה90, וכמובן לא הספיקו לכלום. נפלתי בין הכיסאות קצת. אבל מעולם לא הרגשתי שחוסכים עלי. למרות המצב הכלכלי בשנות ה90. צריך לדעת איך להתנהל נכון. וכן, אם אין כסף לא מביאים עוד ילד. גם לא בשביל שלילד יהיה אח כאטרקציה ושעשוע. סורי זו הסיבה הכי דבילית להביא ילד נוסף לעולם. במיוחד אם אין יכולת כלכלית. מביאים ילדים(ברבים) לעולם כשיש יכולת להקנות להם חיים טובים. לא חיי פאר. אלא חיים נורמטיביים. שכל יום יהיה להם מה לאכול. בגדים נקיים. נעליים שלמות. ילד, בכל גיל לא אמור להגיע לבית הספר רעב. והוא לא אמור ללכת בבגדים ונעליים קרועים. והוא לא אמור להתבייש באיך שהוא נראה מול שאר חבריו לכיתה. כל זה היה נמנע אם לאותו ילד לא היו נולדים אחריו עוד כמה אחים, שההורים שלהם לא יכלו לתת להם את המינימום הנדרש מהם כהורים. אין כסף לשכירות וממשיכים לגור במרכז? בעיה של אותם אנשים. עושים רילוקיישן לאיזור זול יותר ומתחילים לחיות בכבוד. משלמים חצי מהסכום על הדירה, והופ יש כסף לאוכל, בגדים וכל מה שיירצו. חשבונות שוטפים בפריפריה זולים בהרבה. עוד חיסכון. עובדים בכל עבודה שתיהיה, ואם צריך גם שתיים או שלוש. מכירה אישית אנשים שנפלו לבור כלכלי עמוק מאוד כשיש להם שניים או שלושה ילדים. הם לקחו את עצמם בידיים, עברו לגור במקום זול יותר. מכרו את הרכב שלהם וקנו משהו זול בהרבה כדי שיהיו פחות הוצאות. יצאו אחרי כמה חודשים מהבור הכלכלי הזה שקרה בגלל מקרה מצער של מחלת ילד או תאונה או מקרה אלימות בגן. מהתחתית של התחתית הם יצאו. הם לא נתנו לעצמם לשקוע עוד ועוד לחובות כלכליים. די להתמסכן, הכל אפשרי אם רוצים.
0 תגובות
0 אהבו
2022-11-02 20:12:00
אנונימית אני מבינה למה את מתכוונת בפוסט שלך. בגדול את צודקת ברמה הכי כללית של העניין, אבל זה נושא הרבה יותר מורכב כי את הרי מבינה שאף אחד לא רוצה להגיע למצב הזה. אף אחד לא מגיע לזה בצורה מכוונת והרבה אנשים לא מודעים להתנהלות הכלכלית הלקויה שלהם. אנשים לא עושים את זה בצורה מודעת, אומרים לעצמם "לא נורא שהילד שלי יהיה רעב אני אביא עוד". אנשים חושבים שהם מסתדרים עד שלצערם הם לא. החיים הם בלתי צפויים, יום אחד את למעלה ויום אחרי שלא נדע. לצערנו יש מלא אנשים שנולדים למעגל העוני ואין להם איך לצאת ממנו, פשוט אין להם אופציות בחיים. מי שמגיע למצב של לבקש עזרה זה מצב ככ נמוך ומשפיל ולא נעים, תאמיני לי שאף אחד לא רוצה להיות בו. ומהעזרה שהם מקבלים הם בטח לא נהיים רוטשילד, מקסימום שולחים את הילד עם טיטול נקי לגן. בנימה אישית יכולה להגיד לך שבתור ילדה מעולם לא חסר לי כלום מבחינה כלכלית רק חסרה לי אהבה ותשומת לב של ההורים שלי. גדלתי בתור ילדה יחידה ואין בדידות כזאת, כל מה שאי פעם רציתי זאת משפחה גדולה. בכל אופן מה שהתכוונתי להגיד הוא שכל אחת מאיתנו מגיעה ממקום אחר ומשפחה אחרת וחינוך אחר והשקפת עולם שונה, וזה מאוד קשה להגיד ולשפוט מה היינו עושות אם היינו במצב אחר, ובאמת שאני לא מאחלת לאף אחת לעמוד בניסיון שהיא רוצה עוד ילד ולא יודעת במה להאכיל אותו.
0 תגובות
2 אהבו
2022-11-02 20:20:16
רק עכשיו שמתי לב לצילום מסך שהוספת. איך זה קשור לפוסט? בהמון משפחות יש ילדים צמודים (כולל אותי), זה לא אומר שהם נזקקים. לדעתי דווקא ילדים צמודים זה יותר חסכוני🤣 אפשר להשתמש בדברים/בגדים של הילד הראשון, הם עדיין לא העלו עובש בבוידעם.
0 תגובות
1 אהבו
2022-11-03 09:51:43
אירית צודקת לגמרי זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד לה אבל היא בשלה פשוט לא פותחת את הראש ומנסה להבין מאיפה זה בא רק לשפוט! לא ככה לא ככה אם היא חושבת שילד שמגיע לעולם זה רק כסף אז בהצלחה לך תתנהלי איך שאת רוצה וכן אני יביא לבת שלי עוד בת כדי שכשהיא תהיה גדולה לפחות יהיה לה עם מי לדבר ואת יכולה לקרוא לזה איך שבא לך חמודה גם אם זה ילד לשעשוע! תמיד אפשר להסתדר נכון אז שוקעים קצת ולומדים לצאת אין מה לעשות אילו החיים ולא בגלל זה אני יפסיד משפחה תאמיני לי שגם ככה קשה ההריו אז בואי… תראי איך שאת רוצה את העניין הזה אבל דבר אחד את צריכה להבין את לא אלוהים שתחליטי למי יהיה 10 ילדים או למי יהיה 3 ילדים זהווו נמאס לשמוע זלזול כזה זה פשוט דוחה אותי!! ומי שלא רוצה לעזור שלא יעזור לא צריך את הכסף שלו אלוהים מביא ילד הוא מביא איתו ברכה!!!
0 תגובות
1 אהבו
מעוניינת לקרוא את כל תוכן הנושא? לחצי כאן לפתיחת הנושא באפליקציה.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

הריון ולידה
2024-05-01 17:47:02
הלפ, תינוק בן שבועיים ו3 ימים כמה אמור לעשון ביום? מרגיש לי שהיום ישן יותר מבדרך כלל, היה ער בבוקר שעה וחצי כזה וזהו ישן עד עכשיו, קם לסירוגיו לאכול ער 10 דקות אחרי כזה וזהו נירדםמשוב
4 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-11-17 17:05:03
בנות אחרי קיסרי, כמה נוראית הצלקת שנשארת? גם ככה נהרס לי כל הגוף בהריון 😭
7 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-08-14 10:51:23
טונה שימורים חברת פוסידון עם רסק עגבניות בתוך סנדוויץ מותר בהריון ?
3 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-05-15 19:28:17
אם אני אוכלת פרוסת עוגת שוקולד ממצרכים טובים שאני מכינה (קקאו אורגני, סילאן, שיבולת שועל ועוד) ולא עובר את ה-130 בסוכר אחרי שעה. זה בסדר? או שזה יכול לעשות נזק אחר שאני לא יודעת?
5 תגובות
1 אהבו
הריון ולידה
2023-04-12 14:05:13
שוב 6 +3 מתה מכאבי קיבה ובחילות מרגישה שאני נגעלת מכל דבר וסודה זה מרגיע אותי קצת זה לא מזיק שאני שותה סודה הרבה
2 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-01-22 08:25:39
איך מתבצעת בדיקת הערכת משקל ?
4 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-01-16 13:20:26
חייב לעשות בדיקת בטא בהריון?
3 תגובות
0 אהבו