הריון ולידה
2022-06-28 20:09:53
חייבת לדבר על זה. נושא ההפלות הוא מורכב אבל שורה תחתונה מדובר פה בהפסקה של חיים של בן אדם. הרג שלו. אז קטונתי מלהכריח אישה לגדל ילד לא רצוי ואולי באיזה שהוא מקום עדיף לו לילד הזה לא להגיע באופן הזה לעולם. אבל קלות הדעת שמשתמשים בביטוי "הפלה" או "הפסקת הריון" היא שמרתיעה אותי. קצת אחריות לא תזיק. לזכור שסוף מעשה במחשבה תחילה. אני מוציאה מן הכלל מקרים של אונס, בעיות נפשיות, בעיות בריאותיות לאם או לעובר, מחוץ לנישואין וכו' (שדרך אגב החוק מגן עליהם ותמיד הגן) תדמיינו אם היינו מחליפים את המינוח "הפסקת הריון" ל"הרג העובר" וכשמדברים עם האישה היו אומרים לה "למתי לקבוע לך את התור להרג העובר?" אני בטוחה שהמון נשים היו מזדעזעות וחושבות פעמיים.. אבל היום רוצים לתת ביטוי לחוסר אחריות כלפי חיים של אחרים בשם ה"חופש". החופש הוא לא הערך הכי חשוב ולא אמור לבוא על חשבון "אחריות". יש פה חיים שלמים של בן אדם שמעורבים בסיפור הזה, יש פה רגשות של בן זוג, משפחה אפילו. אז שוב, לא אומרת כן הפלה לא הפלה, אבל רבאק - די עם קלות הדעת.
14 תגובות
12 אהבו

תגובות

2022-06-28 20:18:51
למה לצאת מנקודת הנחה שמי שרוצות להפיל הן נכנסו להיריון בחוסר אחריות? חוסר אחריות זה להביא לעולם ילד שהוא לא רצוי מסיבה כזו או אחרת. שורה תחתונה, זה לא העניין של אף אחד מלבד האישה ובן/בת זוגה אם הם רוצים להפיל או להשאיר. לכן, לתת דין בפני ועדת אנשים זה דבר מיותר, פולשני ונוגד את זכויות האדם והאישה בפרט.
0 תגובות
0 אהבו
2022-06-28 20:19:20
יהיו פה הרבה תגובות. אני מסכימה איתך בהחלט. שנזכה להריונות רצויים תקינים בריאים ביידים מלאות...תחת השפעה נורמטיבית ושלוות הנפש מאחלת לכונו. אמן♥️
0 תגובות
1 אהבו
2022-06-28 20:33:33
לגמרי מסכימה איתך יש בזה המון קלילות דעת מצד הנשי וההפגנות האלו זה בא ממקום טיפשי כי די ראבק עם ה2022 תתקדמו בורא עולם מנהל תעולם לא אנחנו .
0 תגובות
2 אהבו
2022-06-28 20:43:39
מי אמר שאם אישה עושה הפלה היא לא אחראית? או קלת דעת? בואי נעזוב כמו שאת עזבת את המקרים שבהן נשים עושות. אני בטוחה שתסכימי איתי שגם אם ולא עשינו הפלה, לדבר הזה יש השלכות פיזיות, נפשיות ורגשיות ממש קשות לאישה. אז לומר לה שהיא ממיתה את העובר? לא נכון בכלל ומאוד שיפוטי מצידך. אני בטוחה שאין אישה אחת בעולם שמעוניינת להיכנס להריון ולהפיל כל שני וחמישי! אין! לא קיימת!! ועל כן, נשים הן כן אחראיות ולא קלות דעת. בבקשה פחות שיפוטיות, באמת מספיק.
0 תגובות
1 אהבו
2022-06-28 20:59:10
תני לי את החופש להחליט על הגוף שלי
0 תגובות
1 אהבו
2022-06-28 21:00:14
לדעתי את קלת דעת על המקלדת .
0 תגובות
1 אהבו
2022-06-28 21:03:10
תיהי בטוחה שאף אחת לא עושה הפלה כי בא לה ''יום כיף'' בבית החולים. כל אישה יודעת מה טוב ונכון לה ומה היא תוכל או לא תוכל לתת לאותו העובר לכשיוולד. זוהי דעתך האישית ולכן את מוזמנת לחיות את חייך לפי אמונתך כפי שנראה לך לנכון. למה הרבה אנשים חושבים שהפלה זה לא בסדר על חשבון ''מוות'' מסוג כזה או אחר של האם שבחרה לא להמשיך את ההריון. וכן, אני משתמשת במושג מוות של האם כי כמו שאמרתי, אף אחד לא בוחרת לעשות הפלה כי זה כיף, אלא כי זה בא מכורח של נסיבות שלא תמיד מאפשרות לה להביא את אותו הילד. ונכון, הרבה פעמים יש מצבים שנשמעים כמו קלות דעת, אבל אף אחת מאיתנו לא יודעץ מה עובר על נפשה של האחרת, וזכותה של כל אחת לעשות לפי בחירתה, מאשר ללדת ילד שמסכן אותה או את חייו.
0 תגובות
0 אהבו
2022-06-28 21:20:35
חייבת לכתוב פה זווית אחרת ששמעתי מאגודת אפרת. יש רופאים שממליצים לאישה לעבור הפלה בקלות רבה מדי והועדות שמאשרות הפלות רוצות למנוע מקרים כאלה. הם רוצים לוודא שהאישה קיבלה את כל המידע ובדקה את כל האופציות שלה לפני שעוברת תהליך כל כך לא נעים. והרבה פעמים האישה בוחרת לא לעשות הפלה. בסופו של דבר כמעט לכל מי שרוצה מאשרים לעבור הפלה. מסכימה עם הנשים כאן שאומרות שאף אישה לא רוצה לעבור הפלה לכיף שלה.. והאמת שאני לא מכירה אף אחת כזאת.. לצערי שומעת על המון הפלות של עוברים שמאוד מאוד רצו אותם:/
0 תגובות
1 אהבו
2022-06-29 00:13:25
זה בסדר שיש נשים שחושבות אחרת ממני ואני יודעת שבעולם של היום הדעה שלי לא פופולרית אבל צרם לי והייתי חייבת להשמיע אותה. ושוב, כמו שכתבתי בפוסט - קלות הדעת היא לא בהחלטה לעשות הפלה אלא בחוסר האחריות מלכתחילה בעת מעשה המין. הרבה מאוד נשים (יותר מידי) עושות מין לא בטוח ביודעין ואח"כ אופס... מגלות שהן בהריון. אני חושבת שהועדות האלה חשובות כדי למנוע הפלות כל שני וחמישי. זה שאנחנו חיים בדמוקרטיה לא אומר שזה חופש מוחלט וכן כמו שיש הרבה מקרים שמדובר בזכותנו הבסיסית ועדיין אנחנו צריכים לתת את הדין לקהילה כך גם בנושא הריון והפסקתו. זה כמו שזכותי לזוז ממקום למקום באמצעות נהיגה ובכל זאת אצטרך להוציא רישיון ושמישהו יבדוק אותי ובעת תאונה אני אצטרך לקחת אחריות, אף אחד לא יפתור אותי מעונש אז מלכתחילה אני אעשה הכל כדי לא לעשות תאונה כי בתאונה חלילה אני עלולה לקחת חיים של מישהו. אז האנלוגיה לא מושלמת אבל כן הפלה זה לקחת חיים של מישהו. זה שהוא בדרך עובר ברחם שלי לא אומר שהחיים שלו בידיים שלי. אם הייתי זהירה ואחראית ומנעתי מראש אדרבה אבל לא צריך להיתמם ולקיים יחסי מין לא אחראיים ואז לצפות לחיים קלים אח"כ כשנותנים את הדין למעשה. מי שחושבת שזה לא עניין רציני אני לא אשנה את דעתה אבל תקראו לזה כמו שזה - הרג. ולא m.s אני לא חושבת שזה שיפוטי לבקש לא להקל בזה את הראש ולקרוא לזה הרג כי זה מה שזה עובדתית. וזה עצוב מאוד.
0 תגובות
0 אהבו
2022-06-29 01:57:56
"עדיין אנחנו צריכים לתת את הדין לקהילה כך גם בהפסקת היריון " בואי תסבירי למה זה נשמע לך הגיוני לתת את הדין בנושא כזה אישי? ותבואי בראש ובראשונה בתלונות למוסדות החינוך ולהורים שלא מלמדים את הילדים שלהם להשתמש באמצעי מניעה, כי הרבה אם לא רוב הבנות שבאות לעשות הפלה הן ילדות צעירות, או שגם ילדה בת 15 את חושבת שחייבת להפוך לאמא ותהרוס את החיים שלה כדי לא "להרוג" עובר שאינו בחיים עוד?
0 תגובות
0 אהבו
2022-06-29 06:58:22
רעות יקרה, אני אשמח להסביר: אנחנו עוברים הינדוס תודעה יומיומי שמנסה לשכנע אותנו שהאני במרכז. זה רעיון יפה אבל לא הערך הכי חשוב. הערך הכי חשוב הוא ערך החיים ואם נוצרים חיים בתוך הגוף שלך - הם לא שלך. הם מגיעים ממך והתפקיד שלך פה הוא חשוב ,אולי הכי חשוב, אבל החיים הם של מישהו אחר שעדיין לא יצא לאוויר העולם. אנחנו חלק מקהילה, מעולם אם תרצי. ויש לנו אחריות קולקטיבית, אז להכנס להריון לא רצוי ולא אחראי הוא לא רק בעיה של זאת שנכנסת להריון הזה וההחלטה שלה להיפטר מהעובר משליכה על המון אנשים. זה עניין של הסתכלות אז אני לגמרי מבינה למה את לא רואה איתי עין בעין. אני בן אדם מאמין ויודעת שהנשמה הזאת שבאה דרכי לעולם, נפקדה אצלי אבל היא לא שייכת לי. ובלי קשר לדת - כולם מסכימים שזה מעשה אכזרי. אין הבדל בין להרוג אותו בתור עובר לבין לעשות זאת כשהוא בן 20 נניח. זה אותו הדבר, זה לקחת חיים. עכשיו כץ מבינה את ההקשר לקהילה? אם אמא הרגה את בנה בן ה20 חלילה, היא יכולה לטעון שהיא אמא שלו והוא הגיעה מרחמה וזאת זכותה ושזה עניין אישי? וודאי שלא. יודעת שקשה להסתכל על זה ככה אבל זה מה שזה. את עושה פעולה שמונעת מאותו עובר להפוך לאדם בוגר ומתפקד. אז אני לא שוללת את הפתרון הזה (ההפלה) במקרים מסויימים ולכן הפתרון קיים. ואף אחד לא יכריח נערה בת 14 ששיקול הדעת שלה לא במקום והיא שגתה, להביא ילד לעולם. החוק מגן על מקרים כאלה. ואני גם לא במקום לשפוט נשים שעשו הפלה. כל אחת יודעת את סיבתה. אני מדברת על התופעה והשיח בזמן האחרון.. שנושא ההפלה הפך להיות נטו עניין של "לכל אישה זכותה על גופה". וזה לא רק עניין של "גופה" זה לא איבר בגוף. זה חיים. אז יש לה זכות אך יש לה גם חובה ואחריות. שורה תחתונה - ביטלו את הועדות הרפואיות כמו שראיתי בימים האחרונים אז זה לא רלוונטי. אבל מי שבעד הפלות לרוב הוא בעד החופש של אישה לעשות מה שהיא רוצה גם בהקשר הזה ולתת לגיטימציה לחוסר אחריות ביחסי המין ואח"כ להרג העובר . כי "מקסימום , אם לא נוח, נעשה הפלה" ועם זה יש לי בעיה מוסרית.
0 תגובות
1 אהבו
2022-06-29 07:06:09
ואגב, את לגמרי צודקת לגבי מערכת החינוך.
0 תגובות
0 אהבו
2022-06-29 07:42:44
אנחנו טוחנות מים כאן. צר לי ממש על הדרך שבה את רואה את הדברים, זה מעביר בי חלחלה בכל הגוף והלוואי שתפתחי את העיניים שלך יום אחד ותביני כמה שטעית.
0 תגובות
0 אהבו
2022-06-29 10:52:23
אני מרגישה כך כלפייך.
0 תגובות
1 אהבו
מעוניינת לקרוא את כל תוכן הנושא? לחצי כאן לפתיחת הנושא באפליקציה.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

הריון ולידה
2024-04-15 10:58:50
סיפור לידה בקצרה מי שמפחדת לא לקרוא ( לפני 3 חודשים שילדתי)🥰 הייתה לי תחושה שאני הולכת ללדת ממש מוקדם גג ב39 אבל לא ,הגעתי במשוער לבית חולים אמרו לי שיש צירים אבל אין פתיחה (לא הרגשתי צירים ממש בקט...
2 תגובות
3 אהבו
אמהות
2024-01-29 08:56:36
היי בנות, הבנתי שיש רשימת רופאים שעובדים עם כללית מושלם לסקירה מוקדמת , באתר ראיתי שיש רק רופא אחד מאיזור חדרה ושהתקשתי אמר שהוא לא עובד עם כללית ושיש רק הנחה שזה יעלה 1200 במקום 1800, זה הגיוני? ר...
2 תגובות
0 אהבו
אמהות
2023-10-03 18:37:45
תגידו גם אצלכם זה ככה? הבת שלי כבר 2 פעמים בכתה להורים שלי שהיא רוצה לישון אצלם גם יום חמישי וגם היום והם פשוט מתרצים תרוצים... הם מארחים ונהנהים מהילדים אבל שזה נוגע ללישון פשוט כל פעם תרוצים חדשי...
7 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-09-11 15:22:21
הי בנות, שבוע 11+4. לפני ההריון עשיתי לייזר ברגליים ולא היו לי שיערות. הגיוני שכל השיערות צמחו עכשיו מחדש? אני יודעת שזה אמור לחזור אבל השאלה אם בשלב כזה מוקדם של ההריון? אני מגלחת כבר פעם בשבוע, מ...
9 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-08-29 08:20:57
מישהי עברה אחרי קרעים ותפרים בלידה חוסר יכולת במתן שתן? אחרי כמה זמן זה מסתדר?? הקטטר גומר אותי :(
2 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-07-11 16:58:51
הערכת משקל גבוה למי קרה? מה עשו איתכם? שלחו למאה גרם סוכר? ילדתן קודם? הערכה שבוע 35 שלוש מאה! מתאים לשבוע 37. קצת בלחץ
8 תגובות
0 אהבו
הריון ולידה
2023-06-18 18:21:18
היי בנות האם משהי מכירה קרוב משפחה או משהוא שהיה בבריאות הנפש יצא מזה 100 בריא שלם בלי שום השפעה או התמכרות לכדורים . אחי בין 31 ללא אישה כבר תכף חודש שם הוא לא איתנו 100 למרות שהוא מנסה מאובחן לפי...
13 תגובות
0 אהבו